/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Maserati bemutatta második SUV-ját

2022. március 29. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Az észak-keleti mediterrán szélről elnevezett Grecale a szigonyos márka új, nagyméretű SUV-ja, amely nagyon fontos szerepet kap majd a Maserati modellpalettáján. A rendkívül stílusos modell benzines és hibrid hajtásláncokkal kerül forgalomba, de jövőre a tisztán elektromos verziója is megjelenik majd.

Az új Grecale 18 centiméterrel rövidebb a Maserati első szabadidő-autójánál, a Levanténál, ám így is jóval testesebb a kompakt SUV-mezőnynél. A Grecale GT alapmodell 4846 mm hosszú, 1948 mm széles és 1670 mm magas, míg a tengelytávja 2901 mm-es. A Modena és a Trofeo kivitelek karosszériája azonban a nagyobb kerekek miatt 29 mm-rel szélesebb, magasságbeli differenciák is vannak, ráadásul a Trofeo 13 mm-rel hosszabb a másik két változatnál. Kívülről a három változatot a hűtőrács bordái (krómozott vagy feketére festett), az első kopoltyúk feletti modellmegjelölések, valamint a jellegzetes külső színek alapján lehet megkülönböztetni egymástól.

Az utastér stílusos, letisztult, nem nélkülözi a modern elemeket, emellett elsőrangú anyagokból építkezik. A Grecaléban nem kevesebb, mint négy képernyőt találunk; a digitális műszerfal mellett van egy 12,3 colos középső ultra HD képernyő, egy vele egybeépített, kisebb, 8,8 colos kijelző, továbbá a márka történetének első digitális órája, amely információs kijelzőként is funkcionál. A tervezők megszabadultak a nyomógomboktól, szinte minden funkció érintéssel vezérelhető. Az infotainment rendszer Android alapú, hangvezérelhető, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, továbbá Wi-Fi hotspotot tartalmaz.

Csaknem minden felületet valódi bőr borít, még a műszerfalat is, amely dupla szegélyvarrásával rendkívül elegáns hatást kelt. A GT változatban fekete, csokoládébarna vagy szürke bőrkárpittal találkozhatunk. Ezenkívül a GT modell jellegzetessége a selyemfényű Bronzo Opaco külső szín, amely remekül kiemeli a modell vonalait. A Modena változat az időtlen eleganciát testesíti meg, fekete, vörös vagy jégkék bőrhuzattal, s akár nyílt pórusú fabetétekkel. A Modena kivitel saját külső árnyalata pedig a roppantul elegáns Grigio Cangiante szürke.

A teljesítményre és a sportosságra fókuszál a Grecale Trofeo, ami mind a külsején, mind a belsején tetten érhető. A modell saját színe a Giallo Corse sárga, amely a Maserati és Modena város felbonthatatlan kötelékét fejezi ki. A Trofeo modell 21 colos kerekeken gördül, sportkipufogót kapott és szénszálas díszítések tarkítják. Utasterében perforált bőr és egyedi mintázatú karbon díszítések jelzik a csúcskivitelt. A fekete bőrülések sárga vagy piros kontrasztvarrással bírnak, de kéttónusú kivitelben is megrendelhetők.

A Maserati Grecale Trofeóban alapfelszerelés a légrugós felfüggesztés, a másik két változathoz pedig extraként rendelhető. A hasmagasság a kiválasztott menetüzemmódnak megfelelően 65 mm-es tartományban szabályozható, hatféle beállítás létezik.

A Maserati Grecale GT és Modena kivitelét egy 2 literes négyhengeres turbómotor mozgatja, amihez 48V-os lágy hibrid rendszer tartozik. A beépített indítómotor-generátor képes visszatermelni és az akkumulátorban eltárolni a mozgási energiát, emellett a benzinmotor támogatására is képes. A benzinmotorra egy hagyományos turbófeltöltőt és egy elektromos kompresszort is szereltek, így a nyomatékleadás és a gyorsulás folyamatos. A 330 lóerős Modena 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, míg a 300 lovas alapmodell 5,6 másodperc tudja le a kötelezőt. A 450 Nm nyomatékú erőforrás egészen 240 km/órás sebességig tudja gyorsítani a Maseratikat.

A Trofeo modellben egy 3 literes ikerturbós V6-os erőforrás dohog, amely brutális 530 lóerőt és 620 Nm nyomatékot mozgósít. Az aggregát alapja az MC20 szupersportkocsiban megismert, kettős befecskendezéses Nettuno erőforrás, ám a SUV-modellben nedves karteres kenést kapott és hengerlekapcsolás rendszert is építettek bele. A Grecale Trofeo 3,8 másodperc alatt szökken százra és eléri a 285 km/órás sebességet.

Egy évvel a hibrid és benzines modellek értékesítési startja után érkezik majd a Folgore, a tisztán elektromos Grecale modell, amely 105 kWh-s akkumulátort kap, nyomatéka pedig eléri a 800 Nm-t.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/