/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A második leggyorsabb Aston Martin

2013. május 30. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Az Aston Martin lecseréli V12 Vantage modelljét egy még erősebbre. A One-77 szuper-sportkocsi után a Vantage S lesz a leggyorsabb utcai Aston Martin, végsebessége eléri a 330 km/órát.

A V12 Vantage S modellbe az új Vanquish-ben is szolgálatot teljesítő AM28 kódjelű 6 literes V12-es, 48-szelepes szívómotort szerelik, amely 573 lóerőt és 620 Nm nyomatékot ad le. A versenytechnológiát felvonultató erőforrás már 1000-es fordulatszámnál 510 Nm nyomatékot termel, a maximumát pedig 5750-es fordulaton éri el. A lapos nyomatékgörbe rendkívül jó vezethetőséget eredményez.

A mérnökök egy hétfokozatú robotizált váltóművet (Sportshift III AMT) kapcsoltak a motorhoz, amely teljes mértékben kiaknázza az aggregátban rejlő potenciált és mintegy 25 kilogrammal könnyebb a korábbi hatgangos manuális váltónál. A fokozatváltások milliszekundumok alatt, az erőfolyam megszakadása nélkül mennek végbe.

A legerősebb Vantage modell különleges adaptív felfüggesztést és változó rásegítésű szervokormányt is kapott. A sofőr háromféle csillapítás közül választhat (Normal, Sport és Track). A Sport mód megváltoztatja például a gázreakciót, a váltási időket, valamint a kipufogó hangzását is. A pillangószeleppel működő, rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszert a One-77 modellből vették át, és sokkal ércesebben szól, mint az előző Vantage modellben.

A Vantage sorozat csúcsmodelljét kívülről is jellegzetessé tették. A kocsi egyedi, karbon keretes hűtőrácsot kapott, amelyet közvetlenül a cég fennállásának 100. évfordulójára épített CC100 Speedster Concept ihletett és már az új Aston Martin formanyelvezetet vetíti előre. Ezen kívül az autó ultra-könnyű, kovácsolt tízküllős, 19 hüvelykes könnyűfém felniket kapott, valamint a tetejét is feketére festették. Az első karbon toldat, a hátsó karbon diffúzor, továbbá a sötétített lámpaburák is az alapkiépítés részét képezik. A lassítás feladatát karbon kerámia fékrendszerre bízták, elöl 398, hátul 360 mm-es tárcsákkal és 6-, illetve 4-dugattyús nyergekkel.

Az utastérben a sárga-fekete színkombináció dominál, ülésekből pedig a normál kivitelűek mellett sport és különösen könnyű, szénszálas vázú kagylóülések is rendelhetők. Felárért Alcantara kárpitozás és karbon csomag is kérhető az autóhoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/