/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A második leggyorsabb Aston Martin

2013. május 30. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Az Aston Martin lecseréli V12 Vantage modelljét egy még erősebbre. A One-77 szuper-sportkocsi után a Vantage S lesz a leggyorsabb utcai Aston Martin, végsebessége eléri a 330 km/órát.

A V12 Vantage S modellbe az új Vanquish-ben is szolgálatot teljesítő AM28 kódjelű 6 literes V12-es, 48-szelepes szívómotort szerelik, amely 573 lóerőt és 620 Nm nyomatékot ad le. A versenytechnológiát felvonultató erőforrás már 1000-es fordulatszámnál 510 Nm nyomatékot termel, a maximumát pedig 5750-es fordulaton éri el. A lapos nyomatékgörbe rendkívül jó vezethetőséget eredményez.

A mérnökök egy hétfokozatú robotizált váltóművet (Sportshift III AMT) kapcsoltak a motorhoz, amely teljes mértékben kiaknázza az aggregátban rejlő potenciált és mintegy 25 kilogrammal könnyebb a korábbi hatgangos manuális váltónál. A fokozatváltások milliszekundumok alatt, az erőfolyam megszakadása nélkül mennek végbe.

A legerősebb Vantage modell különleges adaptív felfüggesztést és változó rásegítésű szervokormányt is kapott. A sofőr háromféle csillapítás közül választhat (Normal, Sport és Track). A Sport mód megváltoztatja például a gázreakciót, a váltási időket, valamint a kipufogó hangzását is. A pillangószeleppel működő, rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszert a One-77 modellből vették át, és sokkal ércesebben szól, mint az előző Vantage modellben.

A Vantage sorozat csúcsmodelljét kívülről is jellegzetessé tették. A kocsi egyedi, karbon keretes hűtőrácsot kapott, amelyet közvetlenül a cég fennállásának 100. évfordulójára épített CC100 Speedster Concept ihletett és már az új Aston Martin formanyelvezetet vetíti előre. Ezen kívül az autó ultra-könnyű, kovácsolt tízküllős, 19 hüvelykes könnyűfém felniket kapott, valamint a tetejét is feketére festették. Az első karbon toldat, a hátsó karbon diffúzor, továbbá a sötétített lámpaburák is az alapkiépítés részét képezik. A lassítás feladatát karbon kerámia fékrendszerre bízták, elöl 398, hátul 360 mm-es tárcsákkal és 6-, illetve 4-dugattyús nyergekkel.

Az utastérben a sárga-fekete színkombináció dominál, ülésekből pedig a normál kivitelűek mellett sport és különösen könnyű, szénszálas vázú kagylóülések is rendelhetők. Felárért Alcantara kárpitozás és karbon csomag is kérhető az autóhoz.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/