/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Mercedes új Ezüst Nyila

2018. augusztus 27. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz mindenkit meglepett a kaliforniai Pebble Beachen tartott Monterey Autós Héten, ahol a legendás Ezüst Nyíl új, modern kori értelmezésével gördült ki színpadra. Az elképesztő Vision EQ Silver Arrow az 1938-ban 432 km/órás sebességet elérő, áramvonalas W 125 versenyautó előtt tiszteleg. Motorja ugyanolyan erős, de immár elektromos.

A Mercedes-Benz elektromos hajtású tanulmányautóival az utóbbi években rendre elképesztette a világot, ez alól a legfrissebb Vision EQ Silver Arrow sem kivétel. A jármű lenyűgözően fest; egy 5,3 méter hosszú és alig 1 méter magas, áramvonalas együléses versenyautó, amely élénken emlékeztet az 1938-as Mercedes-Benz W125 Rekordwagenre. Az áramvonalas, festetlen alumínium karosszériával rendelkező kísérleti versenyautóval Rudolf Caracciola 1938. január 28-án észbontó 432,7 km/órás sebességet ért el az A5-ös autópályán, Frankfurt és Darmstadt között. Közúton egészen a tavalyi évig senki sem hajtott ennél gyorsabban, a rekordot a Koenigsegg tavaly novemberben 445,6 km/órával döntötte meg.

Míg az 1938-as Ezüst Nyílban egy 735 lóerős, dupla kompresszoros, 5,6 literes V12-es benzinmotor dolgozott, addig a 2018-as modellt villanymotor viszi előre. Az egység 750 lóerőre képes és egy padlóra szerelt, vékony, 80 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával. Az elméleti hatótáv 400 kilométer körül alakul. A sofőr számos vezetési üzemmód közül választhat és beállíthatja a kocsi hangját is, ami hasonlíthat egy Formula 1-es versenyautóéhoz vagy éppen a Mercedes-AMG V8 erőforrásáéhoz.

A Mercedes Vision EQ Silver Arrow teljes mértékben szénszálas műanyagból készült, többrétegű alubeam ezüst fényezése pedig folyékony fém hatású. Az Ezüst Nyíl különleges dizájnmegoldása a fel és előre nyíló vezetőfülke, továbbá a részben szabadon álló kerekek. A könnyű alumíniumból készült kerekek 168 küllőt tartalmaznak, amelyeket rózsaaranyra festettek. A Pirelli által ehhez az autóhoz fejlesztett, csillagmintás abroncsok mérete is rendhagyó, elöl 255/24 R 24, hátul 305/25 R 26.

A kabin meglepően tágas és tradicionálisan magas minőségű anyagokból épül fel. Ilyen a nyeregbarna bőr az ülésen és a kormánykeréken, a padlót borító tölgyfa, továbbá a mindenhol fellelhető valódi, polírozott alumínium alkotóelemek. Természetesen modern, high-tech megoldásokkal is találkozunk az autóban, mint például a vezető előtti széles vetített kijelző, illetve a kormánykerékbe integrált érintőképernyő. Arra is lehetőség van, hogy virtuális versenyre keljünk történelmi vagy jelenlegi Ezüst Nyilakkal. A virtuális versenypálya vonalvezetése a panoráma képernyőn jelenik meg és a sofőr az ellenfeleit maga előtt vagy mögött, “szellemként”, három dimenzióban láthatja.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/