A méret a lényeg, nem a fogyasztás
címkék: áramvonal, fogyasztás, károsanyag-kibocsátás, légellenállás
A karosszéria légellenállása az autó fogyasztásának egyik döntő tényezője – ám még a fogyasztás új, szigorúbb mérési szabványa is csak 47 km/órás átlagsebességet vesz alapul, miközben e felett jóval több üzemanyagra van szükség.
Az aerodinamika napjainkban sok új típusnál jelentősen csökkent, különösen a SUV-modelleknél. Kétségkívül kényelmesebb ilyen üléshelyzetből vezetni, de ennek a fogyasztásnál jóval nagyobb ára van, mint az áramvonalas limuzinoknál, mert a magas kocsik vezetői sebességben sem akarnak elmaradni.
Jó példák erre a jelenlegi Golf-modellek. Míg az alap-kocsi légellenállási mutatója 0,66, a Sportsvané 0,72, a Tiguané 0,82, a Touragé már 0,90, ami befolyásolja mind a fogyasztást, mind a károsanyag-kibocsátást. Míg a Golf 1,0 TSI átlagfogyasztása 4,9 l, a Sportsvan ugyanezzel a motorral 5 litert, a Tiguan hatot, a Touareg még többet fogyaszt.
Hasonló a helyzet az Opelnél is. Míg az Astra légellenállási mutatója 0,64, a Grandlandnél az 0,79-re, a Mokka X-nél már 0,94-re emelkedik. Míg az igen jó légáramlási mutatókkal rendelkező Insignia kevéssé keresett, a Zafirából nagy ellenállású kisbusz lett és az Opel három SUV-ja már az európai gyártás harmadát teszi ki. (Forrás: Süddeutsche Zeitung)