/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A méret a lényeg, nem a fogyasztás

2019. július 09. 15:33   |   Autoblog
címkék:  

A karosszéria légellenállása az autó fogyasztásának egyik döntő tényezője – ám még a fogyasztás új, szigorúbb mérési szabványa is csak 47 km/órás átlagsebességet vesz alapul, miközben e felett jóval több üzemanyagra van szükség.

Az aerodinamika napjainkban sok új típusnál jelentősen csökkent, különösen a SUV-modelleknél. Kétségkívül kényelmesebb ilyen üléshelyzetből vezetni, de ennek a fogyasztásnál jóval nagyobb ára van, mint az áramvonalas limuzinoknál, mert a magas kocsik vezetői sebességben sem akarnak elmaradni.The new Volkswagen Touareg V8 TDI

Jó példák erre a jelenlegi Golf-modellek. Míg az alap-kocsi légellenállási mutatója 0,66, a Sportsvané 0,72, a Tiguané 0,82, a Touragé már 0,90, ami befolyásolja mind a fogyasztást, mind a károsanyag-kibocsátást. Míg a Golf 1,0 TSI átlagfogyasztása 4,9 l, a Sportsvan ugyanezzel a motorral 5 litert, a Tiguan hatot, a Touareg még többet fogyaszt.2019 Opel Zafira Panel Van

Hasonló a helyzet az Opelnél is. Míg az Astra légellenállási mutatója 0,64, a Grandlandnél az 0,79-re, a Mokka X-nél már 0,94-re emelkedik. Míg az igen jó légáramlási mutatókkal rendelkező Insignia kevéssé keresett, a Zafirából nagy ellenállású kisbusz lett és az Opel három SUV-ja már az európai gyártás harmadát teszi ki. (Forrás: Süddeutsche Zeitung)

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/