/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újabb legendás Bugatti

2013. november 07. 20:40   |   Autoblog
címkék:  

A Bugatti a Dubaji Nemzetközi Autószalonon (november 5-9.) mutatta be harmadik Legend modelljét, amely Meo Costantini kétszeres Targa Florio győztesnek állít emléket. A Bugatti történelmének legfontosabb alakjait ünneplő limitált sorozat harmadik tagjából is csak három darabot készítenek.

Bartolomeo ’Meo’ Costantini a Bugatti alapítójának, Ettore Bugattinak a közeli barátja volt. 1923-ban a Bugattihoz került, majd 1925-ben és 1926-ban megnyerte a legendás, szicíliai Targa Floriót Bugatti Type 35 autójával. 1927-ben visszavonult az aktív versenyzéstől, hogy a gyári versenycsapatot irányítsa. 1937-ig maradt a Bugattinál.

A legújabb Grand Sport Vitesse Legend modell minden idők legsikeresebb versenyautója, a Bugatti Type 35 előtt tiszteleg. Több mint 2000 futamgyőzelmet mondhat magáénak a Type 35, ami a maga idejében az egyedüli autó volt, amelyet versenypályán és közúton is lehetett vezetni. Meo Costantini is egy Type 35-tel gyűjtötte be a legtöbb győzelmét. 2 literes, 100 lóerős soros nyolchengeres motor hajtotta, a saját tömege azonban mindössze 750 kilogramm volt. A tökéletes, 50:50 arányú tengelyenkénti súlyelosztás kiváló manőverezhetőséget biztosított neki.

A Veyron Grand Sport Vitesse Legend Meo Costantini modell karosszériája javarészt szénszálból készült, ám az első sárvédők, az ajtók, az ajtók mögötti elemek, valamint az első lökhárító sarkai csiszolt alumínium bevonatot kaptak. A szénszálas karosszériaelemeket egyedi színre fújták, amelyet a klasszikus francia motorsport kék és a Type 35 eredeti kék színe ihletett és a Bugatti Dark Blue Sport elnevezést kapta. Az autó újabb különlegessége, hogy az egyes elemeket kétféle lakkal fújták meg. Ezen kívül a Targa Florio pályarajzát felfestették a hátsó szárny alsó lapjára, az alumínium tanktető és olajbetöltő nyílás pedig Costantini kézjegyét hordja.

A limitált Bugatti modell utastere természetesen teljesen bőrözött; a tető, a lábtér, az ülések középrésze és a hátsó fal konyakszínű, míg az ülések oldalpárnái, a könyöklők, a középkonzol, az ajtópanelek, a műszerfal és a kormánykerék sötétkék bőrbevonatot kaptak. A díszvarrás ugyanakkor mindenhol világoskék. Egyértelmű, hogy az autót kinek címezték: a fejtámlákon megjelenik Meo Costantini aláírása, míg az ülések közötti tároló fedelén a pályarajz látható. Az utastér fénypontja mégis a Costantini versenyzői pályafutásának legemlékezetesebb momentumait megörökítő képsorok, amelyeket a legnagyobb pontossággal, lézerrel gravírozták a bőr ajtópanelekbe.

A Bugatti Veyron Legend Edition Meo Costantini ára 2,28 millió euró, és csak három darab készül belőle.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/