/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nagycsaládosok pörgetik fel a magyar autópiacot

Öt hónap, több mint 17 ezer igénylés, több száz szerződéskötés. A hétszemélyes újautó-vásárlási program nem csak a nagycsaládosoknak jelent támogatást, de jelentős pozitív hatással van az autókereskedők forgalmára is. Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például 5-10%-kal emelkedtek éves szinten.

A vártnál is jobban lendült fel a magyar autópiac

dd3ae0f2-dd06-45e7-98a8-f5cf65188b33

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket a nagycsaládosok – még úgy is, hogy nagyon sok kérdés volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban. Azóta minden részletre fény derült, és ez idáig több mint 17 ezer igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.

Az egész autópiac nagyon erős idén, több mint 10%-os a növekedés még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is. De ezen belül is rendkívüli húzóerőnek számít a nagycsaládos autóvásárlás” – árulta el Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A szűk keresztmetszetet azonban a kereslet kielégítése jelenti. Van olyan gyártó, aki viszonylag gyorsan tudott reagálni a hirtelen megnőtt érdeklődésre, másoknál viszont 3-4 hónapot is várni kell egy-egy modellre.”

Az Autóvárosban forgalmazott 18 márkából jelenleg 10-nek van hétszemélyes kínálata. Az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidőautókig, összesen 18 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. Markó Zoltán elárulta: november közepéig több mint 300 szerződést kötöttek meg, és ennek 25%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A cég eladásai így éves szinten 5-10%-kal emelkedtek, így már bizton kijelenthető, hogy 2019 végére új átadási csúcsot fognak megdönteni.

A nagycsaládosok kedvencei

2bdfe6f9-b1c8-4b26-9797-15edd1b86d05

Egyértelmű kedvenc a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a kínálatban, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezik be. A Duna Autónál eddig megkötött szerződések 1/3-át kötötték meg erre a modellre, méghozzá jócskán felextrázva – annak érdekében, hogy a teljes, 2,5 millió forintos támogatást igénybe tudják venni rá a családok. A Lodgy indulóára ugyanis 3 899 000 forint.

Az óbudai cég statisztikái szerint a népszerűségi lista második helyén a Škoda Kodiaq áll, amely az eddigi szerződéskötések 13%-át teszi ki az Autóvárosban. Ha pedig a kedvezmény mértékét levonjuk az alapmodell árából, akkor már 5 920 000 forinttól haza is vihető. Habár összességében a Fiat a nagycsaládos eladások 15%-át birtokolja, ezt három modelljének – Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L Wagon, Fiat Talento – együttes számaival érte el. A Fiat értékesítés 76%-a viszont a Doblo Panorama érdeme, a nagycsaládosok 11%-a tette le voksát e modell mellett. A sort a SEAT (8%), Renault (6%), Honda és Kia (4-4%), majd Nissan (3%) folytatja.

86df8164-37b1-4c4a-ae19-8df30d01f05d

A Duna Autó adatai alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Így a töretlen népszerűségű városi terepjárók többsége is elérhető, mint például a Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Mitsubishi Outlander, valamint a már említett Škoda Kodiaq. Ugyanakkor az egyterű SEAT Alhambráért, valamint a Peugeot Traveller és a Renault Trafic kisbuszokért sem kell többet kifizetni alapesetben. Ennél olcsóbban már csak – a hétszemélyes Dacián és Fiatokon kívül – a Peugeot Rifterhez, a kombi kivitelű Peugeot Boxerhez és Peugeot Experthez, valamint a Renault Grand Scenichez juthatnak hozzá a potenciális vásárlók.

A kedvezménnyel csökkentett, ámbár még mindig 7,5 millió forintnál drágább modellek kevésbé kelendőek. A kategóriában a Renault Espace viszi a prímet, Hyundai Santa Féből és Nissan E-NV200-ból viszont csak 1-1 darab talált gazdára. Annak ellenére is, hogy utóbbi modellhez, elektromos mivolta miatt, további 1,5 millió forintos állami támogatás igényelhető. Az eddigi legdrágább hétszemélyes modell pedig egy Volvo XC90es, ami közel 16,5 millió forintért kelt el az Autóvárosban – amiből már lejött az állami hozzájárulás összege.

1f370a70-66d9-4dd8-a07c-f794cfd992aa

A Datahouse statisztikája szerint idén novemberben 14 215 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami 25 százalékkal meghaladja a tavaly novemberi mennyiséget. Ha a teljes évet nézzük, 141 769 darab autóra került rendszám, ami 12 százalékkal haladja meg a 2018-as mennyiséget. Tisztán elektromos modellből 201 darabot vásároltak novemberben (-2%), az egész évben pedig 1663-at (+34%). Plug-in hibridből novemberben 170 darab talált gazdára, január óta pedig 994 (+42%). A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az év végére várt értékesítési volument 160 ezerről 155 ezerre módosította.

A tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett is visszaesést mutat, ami egyezik a szélesebb nemzetközi trenddel. Ezen autók beszerzési ára továbbra is igen magas, használhatóságukkal és ár-érték arányukkal kapcsolatosan a vevői bizalmatlanság lassan oldódik. A plug-in hibrid autók visszaszorulóban vannak a hibridekkel és a tisztán elektromosokkal szemben, annak ellenére, hogy ebben a hónapban az eladások nőttek. Ez a kategória nagyjából az előzetes elvárásoknak megfelelően teljesít.

A kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, november végéig több mint 17 000 igénylés érkezett, ami jelentősen meghaladja a várakozásokat. Ezeket az autókat részben a következő évben szállítják le a gyártók.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/