/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A negyedik győri Audi

2014. szeptember 24. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi a Párizsi Autószalonon mutatja be az új TT Roadster és TTS Roadster modelleket, amelyek a TT Coupéhoz hasonlóan teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél készülnek majd.

A karakteres dizájn és az időtlen szépség egymásra találása – a harmadik generációs TT Roadster és TTS Roadster változatai gazdag hagyományokat folytatnak. Az Audi formatervezői a klasszikus vonalvezetését újraértelmezték és innovatív részletekkel egészítették ki azt.

A TT Roadster 4177 milliméter hosszú, azaz 21 milliméterrel rövidebb elődjénél. Ám a tengelytávolsága 37 milliméterrel, 2505 milliméterre nőtt, ennek megfelelően rövidebbek a túlnyúlásai. A TT Roadster 1832 milliméteres szélességével tíz milliméterrel keskenyebb elődjénél, magassága pedig 1355 milliméter (-3 mm). Csukott tetővel a légellenállási együtthatója mindössze 0,30 – ez a kompakt sportautók között a legjobb érték –, vagyis az Audi a markáns dizájnt kiváló aerodinamikai jellemzőkkel ötvözte.

A nyitott sportautó eleje a határozottan vízszintes irányultságú vonalvezetésével erőt és energiát sugároz. Akárcsak az Audi R8 esetében, a Singleframe hűtőrács széles és lapos, a márka négy karikája pedig a motorházfedélen található. Az oldalsó levegőbeömlő nyílások az alapváltozat esetében egymással összeköttetésben állnak, s két függőleges lamella tagolja ezeket. Hátul egy, a csomagtérfedél síkjából kiemelkedő légterelő kapott helyett, amely 120 km/órás sebesség fölött aktivizálódik és plusz leszorító erőt termel.

A fényszórókban is két függőleges elemmel találkozunk, ezek szolgáltatják a nappali menetfényt. Opcionálisan az Audi LED technikájú fényszórókat is kínál, illetve röviddel a piaci bevezetés után már az új Matrix LED fényszórók is elérhetőek lesznek – ezek esetében kicsi, egyesével vezérelhető fénykibocsátó diódák biztosítják a távolsági fényt. A márka egy másik innovációja a dinamikus irányjelző, amellyel a Matrix LED fényszórók megrendelése esetén az irányjelző fény abba az irányba fut, amelyik felé a vezető irányváltoztatási szándékát jelezte.

Ahogy az összes Audi Cabriolet modell, a TT Roadster és TTS Roadster is vászontetőt kap. A háromféle színben (fekete, szürke és bordó) elérhető, 10 másodperc alatt le- és felnyíló tető mindössze 39 kilogrammot nyom, és lenyitva sem korlátozza a csomagtartó méretét (280 liter).

Az Audi az új TT Roadstert két turbófeltöltéses motorral küldi versenybe, egy TDI és egy TFSI erőforrással, míg a TTS Roadsterben egy erőteljes TFSI aggregát gondoskodik a lendületes vonóerőről. Elődeik képességeit alaposan felülmúlják 184 és 310 lóerő közötti teljesítményükkel, ám fogyasztás tekintetében alulmúlják azok adatait. A TT Roadster 184 lóerős és 380 Nm nyomatékú 2 literes TDI aggregátja például hivatalosan beéri 4,3 liter gázolajjal 100 kilométerenként.

A benzines TT Roadsterbe 2.0 TFSI motort szerelnek, ami 230 lóerőt és 370 Nm nyomatékot termel. A TTS Roadsterben az erőforrás teljesítménye már 310 lóerő, ami 380 Nm-es nyomatékkal párosul. 4,9 másodperces százas sprintidejével és 250 km/órás végsebességével igazán nagy élményt kínál. A 2.0 TFSI aggregáthoz hatfokozatú kézi váltót kötnek, de rendelhető hatgangos S tronic duplakuplungos szerkezet is, amihez a volánon váltófülek tartoznak.

A roadster modellekben kompletten áttervezték a quattro állandó összkerékhajtást is. A TT Roadsterhez opcionális, míg a TTS Roadsterben széria quattro hajtás lelke egy elektrohidraulikus többtárcsás kuplung, amely normál vezetésnél optimálisan osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között. Sportos vezetésnél azonban a hátsó tengelyre több nyomaték irányul, így a kontrollált driftelésnek sincs akadálya. Az okos elektronika képes kanyarban az ívbelső kerékről az ívkülsőre irányítani a nyomatékot, a TTS Roadster esetében a hátsó tengelyen is.

Az Audi drive select rendszer lehetőséget nyújt a motor karakterisztika, a szervo rásegítés, valamint a felfüggesztés beállításainak megváltoztatására és személyre szabására is. A kabrió vezetése különösen a magnetic ride felfüggesztés esetében élvezetes (TTS Roadsternél széria), ahol a rendszer a karosszéria bólintásait és dőléseit is kiküszöböli.

Az Audi TT és TTS Roadster a TT Coupéhoz hasonlóan teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél készül. A jövőben a TT Roadster negyedik modellként, az Audi A3 Limousine, az Audi A3 Cabriolet és az Audi TT Coupé mellett, a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában gördül le a gyártósorról.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/