/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Peugeot 2008 Európa legnépszerűbb autója

2021. december 14. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Alapjaiban rengette meg az autóipart a chiphiány, de az egyes gyártók eltérően reagáltak a válságra. A nehéz helyzetben a Stellantis csoport átvette a vezetést a kihívásokkal küszködő piacon.

2021 októberében tovább lassult az európai újautó-piac lendülete, ez derül ki a JATO időszakos elemzéséből. A 790 652 eladott autó 30 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban, és 34 százalékkal marad el a 2019-es értéktől. Az év egészét tekintve továbbra is minimális növekedést (+2,6 százalék) mutat a forgalom 2020-hoz képest, ám ennek mértéke folyamatosan csökken: egy hónappal korábban még +7 százalékon, félévkor pedig +27 százalékon (!) állt a piac.

A félvezető-hiány a koronavírus járványnál is súlyosabban érinti az autóipart. Míg a pandémia első fellángolásakor elsősorban a vásárlási kedv hanyatlása, illetve az időszakos gyártásleállások okoztak megtorpanást, most alapvető nyersanyaghiánnyal küzd az iparág, amire egyelőre nem találnak megoldást.

Ilyen helyzetben meghatározó, hogy az egyes autógyártók portfóliója mennyire igazodik a piaci kereslethez. Amennyiben a gyártáskapacitás általános csökkentése helyett megvalósítható a termelés átcsoportosítása, egyes preferált típusokra való szűkítése, a rugalmas termeléssel áthidalható a kiesés. A Stellantis csoport pontosan ennek az alkalmazkodóképességnek köszönhetően tört élre: a konszern 21 százalékos piaci részesedést ért el 2021 októberében, és ezzel jelenleg Európa első számú autógyártója.

Annak, hogy az autógyártók a leginkább növekedésben lévő szegmensekre összpontosítanak, két elsődleges nyertese van: a szabadidőjárművek, illetve a hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos modellek. Utóbbiak minden eddigi havi rekordot megdöntve az eladások 22,9 százalékát (181 300 darab) tették ki, októberben pedig egy szabadidőautó, a Peugeot 2008 volt Európa legnépszerűbb típusa.

A szubkompakt crossover 2019-hez és 2020-hoz képest egyaránt növelni tudta eladásait: előbb a modellváltásnak, az újdonság varázsának, utóbb viszont már az új generációs típus bevált kvalitásainak köszönhetően. A 18 836 darabos eredmény az október havi európai összforgalom közel 2,4 százalékát jelenti. Szintén dobogós az európai ranglistán a Peugeot 208 (13 888 db – 1,8 százalék piaci részesedés), amely a félvezetőhiánynak betudható, jelentős visszaesés ellenére maradt a legjobbak között.

A Peugeot 2008-cal közös műszaki alapokon nyugvó, belső égésű motorral és akkumulátoros elektromos hajtáslánccal egyaránt megvásárolható kisautó biztosan őrzi helyét. A francia nemzeti piac abszolút legnépszerűbb típusai, a 208 és a 2008 a szeptemberi adatok szerint együtt a franciaországi összeladások 9,5 százalékát tették ki.

A hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos járművek piacán is teremtek babérok a Peugeot-nak. A 3008 plug-in hibrid változatai tavaly ilyenkor mért forgalmukat több mint megháromszorozva (+218 százalék) 3703 példányban találtak gazdára, és ezzel Európa második legnépszerűbb hálózatról tölthető hibridjei voltak. Ennél is több, 4117 darab kelt el a Peugeot e-208 elektromos városi kisautóból, amely ezzel stabilan őrzi a helyét a tíz legnépszerűbb villanyautó között.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/