/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Peugeot megnyerte a Dakart

2016. január 20. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

Huszonhat évvel legutóbbi Dakar-győzelme után a Peugeot ötödször állhatott fel a dobogó tetejére a verseny történetében. A kétkerék-hajtású 2008 DKR fedélzetén a Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret páros diadalmaskodott. A legjobb összkerékhajtású versenyautó a MINI ALL4 Racing lett.

Ezzel a győzelemmel a Peugeot tovább gyarapítja amúgy is gazdag sportsikereinek sorát: négy Dakar-győzelem Afrikában 1987 és 1990 között, számos egyéb győzelem olyan változatos megmérettetéseken, mint a 24 órás Le Mans-i verseny, a Pikes Peak, vagy a WRC ralik. A Peugeot még csak másodszor indult a dél-amerikai Dakaron, ezért a mostani győzelem különösen jelentős helyet foglal el a Peugeot sikerek sorában.

Ez az összeredmény elképzelhetetlen lett volna a párosok, valamint a háttérben tevékenykedő hősök, a szerelők közötti kölcsönös segítségnyújtás felemelő pillanatai nélkül. Cyril Despres, aki egy csodaszép futammal örvendeztette meg a nézőket autós pályafutása második Dakar-versenyén, saját elhatározásából bújt csapattársai őrzőangyala szerepébe, és több alkalommal is segítségükre sietett. Feledhetetlen pillanatok ezek, amelyek tovább éltetik a nem mindennapi megmérettetés legendáját…

Minden tapasztalatát latba vetette a 302. rajtszámmal induló Peugeot 2008 DKR legénysége: Peterhansel és Cottret a dobogó legfelső fokára állhatott fel Rosarióban. Ezzel a duó hatodik közös győzelmét aratta, Stéphane Peterhansel pedig, aki már hatszor nyert motoron, pályafutása 12. győzelmét érte el. 25 évvel első sikere után ismét javítani tudott saját csúcsán, és továbbra is hűen őrzi a megkerülhetetlen „Mr. Dakar” titulust!

A Dakar történetének egyik legbámulatosabb kommandójának köszönhetően a Peugeot Total állta a könyörtelen kihívást: versenyautói két hét alatt 9500 km-t futottak Argentína és Bolívia között a szeszélyes időjárási viszonyokkal és az akár 4800 méteres magassággal dacolva. A 2015-ben 17 szakaszgyőzelmet szerzett három pároshoz (Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz és Cyril Despres/David Castera) most a kilencszeres rali világbajnok Sébastien Loeb/Daniel Elena duó is csatlakozott, akik idén debütáltak a legendás megmérettetésen.

Az elődjénél alacsonyabb, szélesebb, hosszabb és erősebb új 2008 DKR hamar megmutatta, mire képes. A hagyományos 4×4-es versenygépekkel szemben hű maradt az kétkerék-meghajtáshoz, mégis mindenféle terepen rendkívül otthonosan mozgott, ami megerősítette, hogy a csapat a legjobb megoldásokat találta meg a győztes autó megépítéséhez.

A Peugeot Total versenyzői már az első szakasztól magukhoz ragadták a vezetést. Az első gyorsasági győzelmet Sébastien Loeb szerezte meg, maximálisan kihasználva raliversenyzői tapasztalatait a számára oly otthonos terepen, ám hamarosan Stéphane Peterhansel és Carlos Sainz is felvette vele a tempót. Az első héten megtett tíz szakasz során a 2008 DKR versenyautók négy kettős és két hármas győzelmet arattak, és folyamatosan a ranglista első három helyét foglalták el összetettben, ami hatalmas adrenalin löketet adott az egész csapatnak.

A második héten a változatosabb útvonal, az offroad szakaszok és a homokdűnéken át vezető útvonalak szolgáltattak újabb kalandokat. A borulásveszélyes és váratlan akadályokkal teli terepen Sébastien Loeb (felborultak) és Carlos Sainz (a 10. szakaszban feladta műszaki hiba miatt) hamar búcsút mondhatott a győzelmi esélyeknek. Cyril Despres az ötödik szakaszban hátrányba került (turbóhiba), így attól kezdve Stéphane Peterhansel lett a Peugeot Total fő esélyese a győzelemre. A Fiambala legendás dűnéi között vezető kegyetlen gyorsasági szakasz izgatott győztese a tizedik etapban egyórás előnnyel átvette a vezetést. Innentől kezdve már csak annyi dolga volt, hogy a célba érésig jól gazdálkodjon ezzel az előnnyel.

A Dakar legjobb összkerékhajtású versenyautója a MINI ALL4 Racing lett. A mezőny január 16-án ért célba, a legjobb tizenötben nem kevesebb, mint hét MINI ALL4 Racing versenyautóval. Miközben Nasser Al-Attiyah 34 perc 58 másodperces hátránnyal az összetett második helyen végzett, Mikko Hirvonent pedig az év újoncává koronázták a szervezők, a MINI ALL4 Racing a 9 000 kilométeren át tartó idei megmérettetés legjobb összkerékhajtású versenyautója lett.

Idén is nagyszerű eredménnyel teljesítette a Dakar Rali több mint 9 000 kilométeres versenytávját a brit kisautó-gyártó tizenkét csapatból álló flottája: a 38. Dakaron tíz MINI ALL4 Racing ért célba, amellyel a technika elnyerte a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautójának járó címet. Az idei felvonás egyéni összetett győztese a versenyautók kategóriájában Stéphane Peterhansel lett, amely eredményért a francia pilótát és a Peugeot-t egyaránt gratuláció illeti. Az abszolút lista második helyezettje – 34 perc 58 másodperces hátránnyal – Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel párosa lett, akik nemcsak a Peugeot-val, de a Toyota versenyautójával is kemény versenyeket vívtak, etapról etapra. Két futamgyőzelmének köszönhetően a katari – francia duó végül az abszolút dobogó második fokára gurulhatott fel az AXION X-raid csapat 300-as rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával.

A MINI ALL4 Racing méltán népszerű megbízhatósága és teljesítménye a 2016-os Dakar Ralin is igazolta önmagát, hiszen a teljes MINI-flotta négy csapata végzett az összetett tabella legjobb tíz helyezésének egyikén, miközben hét MINI ALL4 Racing érkezett be a legjobb tizenöt közé.

Az idei felvonás második legeredményesebb MINI-párosa a finn Mikko Hirvonen és a francia Michel Périn alkotta duó lett, akik a 12. etap nagyszerű futamgyőzelme után az abszolút negyedik helyre hozták be az AXION X-raid csapat 315-ös rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautóját.

Az AXION X-raid csapat 304-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával versenyző Joan „Nani” Roma – Alex Haro alkotta spanyol páros elképesztő versenyzést mutatott be a 2016-os Dakar Rali két hetében. Miután rögtön a Dakar rajtjánál sárba ragadtak, 45 perces időhátrányból, a mezőny közepéből vágtak neki a hátralévő etapoknak, futamról futamra egyre feljebb érkezve az összetett tabellán. Végül az abszolút hatodikként, a MINI-flotta harmadik legeredményesebb párosaként zárták az idei megmérettetést, amely párját ritkító vezetési és navigációs teljesítmény. A Dakart teljesíteni egy dolog, a mezőny közepéből feljönni a legjobb tíz közé azonban valami egészen más dimenzió.

A 2016-os Dakar Rali végeredménye

1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), Peugeot 2008 DKR, 45 óra 22 perc 10 mp
2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), MINI, +34 p 58 mp
3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota, +1 ó 2 p 47 mp
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), MINI, +1ó 5 p 18 mp
5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota, +1 ó 30 p 43 mp
7. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), Peugeot 2008 DKR, + 1 ó 49 p 04 mp
9. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), Peugeot 2008 DKR, +2 ó 22 p 09 mp

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/