Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Porsche bemutatja minden idők legerősebb 911-ét

2017. június 30. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Stílszerűen a Goodwoodi Sebességfesztiválon debütált a Porsche valaha készült leggyorsabb és legerősebb utcai 911-ese. A GT2 RS a hagyományokhoz hűen hátul hajt, boxermotorja pedig nem kevesebb, mint 700 lóerős. Az 1470 kilogrammos kétüléses 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 340 km/óra.

Az új 911 GT2 RS a 3,6 literes motorral szerelt elődjét 80 lóerővel múlja felül, 50 Nm-rel nagyobb, összesen 750 Nm nyomaték mellett. Motorjának alapjait a 911 Turbo S 580 lóerős, 3,8 literes erőforrása adja. A teljesítmény növelése érdekében nagyobb turbófeltöltők préselnek még több levegőt a hengerek égésterébe. A kiegészítő hűtésrendszer optimális hűtést biztosít maximális terhelésnél és szélsőségesen magas külső hőmérséklet esetén is, a feltöltőket pedig vízzel hűti. Ennek köszönhetően a töltőlevegő hidegebb és még sűrűbb lesz, amely biztosítja az optimális teljesítmény-leadást extrém körülmények között is. A motorhoz átalakított hétsebességes duplakuplungos váltót kapcsoltak, amely az erőfolyam megszakítása nélkül továbbítja a teljesítményt a hátsó kerekekhez.

A 911 GT2 RS korábban soha nem tapasztalt tartományba lép versenyfutóművével, hátsókerék-kormányzásával és különösen nagy teljesítményű abroncsaival. A többi GT sportautóhoz hasonlóan egyedileg hangolt menetstabilizáló rendszerrel rendelkezik, melynek Sport üzemmódja elősegíti az optimális menetdinamikát. Kipufogórendszere titánból készült és hét kilogrammal könnyebb, mint a 911 Turboé. Érzelmes hangaláfestést biztosít.

Nagy, széles kerekek (265/35 ZR 20 elöl és 325/30 ZR 21 hátul) biztosítják a kiváló fékezési és kanyarodási képességeket, a lassításról pedig Porsche kerámia kompozit fékrendszer gondoskodik. Az első légterelők, a kerékjárati ív szellőzői, a Sport Design külső tükrök héja, az oldalsó légbeömlők és a hátsó rész bizonyos részei szénszál erősítésű műanyagból (CFR) készültek számos belső alkatrésszel együtt. A motorháztető szintén karbon, a tető pedig magnézium.

A teljesítményt mindig lehet fokozni – még a 911 GT2 RS esetében is. Éppen ezért fejlesztették ki a Porsche mérnökei az opcionális Weissach csomagot, amely körülbelül 30 kilogrammnyi tömegcsökkentést segít elő. A csomag még több szénszálas erősítésű műanyagból és titánból készülő alkatrészt tartalmaz. Például a tető és a stabilizátor rudak is karbonból vannak, épp úgy, mint a két tengely vonórúdja. A magnézium kerekek egyszerre csökkentik a teljes és a rugózatlan tömeget, még tovább fokozva a futómű képességeit. A csomagtartó fedele és a tető középen dekorcsíkot kap a jármű színében.

A 911 GT2 RS utasterét a vörös Alcantara, a fekete bőr és a szénszálas betétek uralják. A pilóta és az utasa szénszálas kialakítású teljes kagylóülésekben élvezheti a vezetést. Alapfelszereltség a Connect Plus modul és a Porsche Track Precision alkalmazás, amelyek lehetővé teszik a vezetési adatok rögzítését, megjelenítését és elemzését okostelefonon. Az opcionális Chrono csomag segítségével köridőket lehet megjeleníteni, elmenteni és elemezni. A csomag magában foglal egy analóg és digitális kijelzésű stoppert a műszerfal tetején, valamint egy köridő-mérő berendezést is.

A Porsche Design a Porsche Motorsporttal közösen egy 911 GT2 RS Chronograph órát is kifejlesztettek az új szupersportautó vásárlói számára. A modell szívét az első Porsche Design által fejlesztett óramű adja, amely három év kemény munkájának gyümölcse. A calibre 01.200 flyback funkcióval, optimalizált terhelésű órahíddal és hivatalos COSC eredetiségi igazolással rendelkezik. A kronográf háza könnyű titánból készült.

A flyback funkciót a motorsport inspirálta és a Porsche óra különleges funkcióját adja. A hagyományos kronográfon a gombokat háromszor kell megnyomni, hogy időintervallumokat mérjünk: az első nyomás megállítja a kronográfot, a második visszaállítja kezdőállásra, majd a harmadik elkezdi az időmérést. A flyback funkcióval rendelkező kronográfon ez a folyamat automatikusan, gyors egymásutánban történhet. A megállítási funkciót és a közben futó időkijelzést egyértelműen elkülöníthető sárga jelzések szemléltetik.

Az óra több részlete is a nagyteljesítményű sportautóra emlékeztet. A tungsten felhúzó rotort a 911 GT2 RS felnijei ihlették. A számlap karbonból készült, a kijelzés formája pedig a műszercsoportot és a sebességmérőt idézi. A 911 GT2 RS és óramű társa kizárólag a Porsche Centrumokban elérhető világszerte. A jármű és az óra egyedileg készül az ügyfél kívánságainak megfelelően, kiszállításuk pedig egyszerre történik.

A 911 GT2 RS Németországban bruttó 285 220 eurótól elérhető. A Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph ára 9450 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!