/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A SEAT-tól jön a világ első CNG-üzemű SUV-ja

2018. október 01. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A SEAT a Párizsi Autószalonon lerántja a leplet a világ első, sűrített földgáz (CNG) üzemű SUV modelljéről. Az Arona TGI a negyedik jármű a SEAT kínálatában, amely ezzel a tisztább és olcsóbb üzemanyaggal üzemelhet.

Az Arona TGI modellt a SEAT főhadiszállásán, Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártják. Az új modell egy következő lépcsőfokot jelent a vállalat járműfejlesztési programjában, amely nem csupán a legkorszerűbb technológiát hivatott bemutatni, de igazolja azt is, hogy a környezeti hatás mérséklése nem kell, hogy a vezetési élmény kárára történjen.

Az új SEAT Arona motorterében egy háromhengeres, 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, amelynek 90 lóerős teljesítménye 4500 és 5800 közötti fordulatszám-tartományban érhető el, 160 Nm maximális forgatónyomatéka pedig 1900 és 3500 közötti tartományban áll rendelkezésre. A szériafelszereltség részeként ehhez az aggregáthoz egy hatsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik. Az Arona TGI legnagyobb sebessége 172 km/óra, a százas sprint pedig 12,8 másodpercet vesz igénybe.

Az Arona sűrített földgázzal üzemelő modellváltozata ugyanazokkal a rendszerekkel készül, mint az 1.0 TSI benzinüzemű társa, ugyanakkor olyan alkatrészek is kerültek bele, amelyek lehetővé teszik a sűrített földgázzal való működést. Ennek megfelelően az Arona TGI modellt három CNG tartállyal szerelték fel, amelyek a hátsó padló alatt kaptak helyet, a töltőhöz pedig a benzinbetöltő nyílás mellett férhetünk hozzá. Ezen kívül az Arona TGI a földgáz üzemhez szükséges gáznyomás- és gázhőmérséklet-érzékelőkkel, elektromos nyomásszabályzóval és a TGI motor felé irányuló hatékony gázelosztást biztosító rendszerrel is rendelkezik.

Mindezeken túl 1.0 literes motorját átfogó fejlesztésnek vetették alá, különleges króm-nikkel bevonatú, gázüzemre adaptált dugattyúkkal, kopásállóbb, megerősített szelepekkel, szelepülésekkel. Az Ibiza TGI kisebb tömegű turbófeltöltőt kapott, amelynek gyorsabban felpörgő turbinakereke érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz a motor számára.

A sűrített földgáz üzem egyik kihívása a hideg időben történő indítás. Az Arona TGI kifejlesztésekor erre is gondoltak a tervezők, így -10 Celsius fokos külső hőmérséklet alatt a motor benzinüzemben indul s csupán a gázbefecskendező szelepek előzetes felfűtését követően, megfelelő körülmények esetén aktiválja automatikusan a CNG-kört.

E kivételtől eltekintve az Arona TGI csak abban az esetben használ alternatív üzemanyagként benzint, ha a CNG-tartályok már kiürültek. Ez a hatótávolság azonban – három CNG tartállyal a fedélzeten – a legtöbb felhasználó számára több, mint elégséges lesz. A SUV gáztartályának kapacitása 14,3 kg, ami gázüzemben 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a benzinüzemre történő automatikus váltásnak köszönhetően pedig ez a hatótávolság még további 160 kilométerrel egészül ki.

A sűrített földgáznak a benzinnél lényegesen alacsonyabb ára igazán költséghatékony megoldássá teszi azt a hagyományos üzemanyagokhoz képest. Ezen kívül a CNG árát nem érintik váratlan ingadozások, mivel az nem kőolajszármazék. Továbbá a CNG lényegesen hatékonyabb, mint akár a dízel, a benzin vagy akár az LPG: az 1 kg sűrített földgázból származó energia 2 liter LPG autógázból, vagy 1,3 liter dízel üzemanyagból illetve 1,5 liter benzinből kinyert energiának felel meg.

Az új SEAT Arona TGI továbbra is egy praktikus, személyre szabható SUV, ahol mindegyik felszereltségi szint – Reference, Style, Xcellence és FR – elérhető, így a vásárlók kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt. A csomagtér padlója alá épített gáztartályok ellenére az Arona TGI még 282 literes teret kínál a poggyászoknak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/