![](https://nb1.hu/wp-content/uploads/2024/07/1300x240-100bonusz.jpg)
A statisztika, amely jól mutatja, hogy Monacónak égető szüksége van a változásra
A Monacói Nagydíjat nagyon sokan unalmasnak nevezték, mivel kevés előzés történt a szűk, de kihívásokkal teli pályán.
Charles Leclerc futamgyőzelme a Monacói Nagydíjon egy szép és érzelmes történet volt, hiszen a helyi kedvenc végre hazai pályán tudott diadalmaskodni.
A Ferrari versenyzője rajt-cél győzelmet aratott, és kétszer is az élen maradt, majd minden hátulról érkező támadást elhárított.
A röviddel az első rajt után életbe lépő piros zászló lehetővé tette, hogy minden versenyző elvégezze a kötelező boxkiállását, miközben a mezőny a folytatására várt.
Ennek eredményeként, amikor a verseny újraindult, egyetlen versenyzőnek sem kellett már boxba állnia.
A top 10-en belül Max Verstappen és Lewis Hamilton valóban kiállt friss gumikért – de ezt annak tudatában tették, hogy az őket követő autók nem fogják megelőzni őket.
Mivel a pályán kevés előzési lehetőség adódott, az időmérő utáni top 10-es sorrend egyetlen pozíciót sem változott a verseny végére.
Ez volt az első alkalom, hogy ilyen történt az F1-ben – ami rávilágít az előzésék nehézségére Monacóban.
A monacói hétvége során több versenyző is változtatásokat követelt a verseny további menetrendjében.
Míg az időmérő továbbra is az év egyik legizgalmasabb szakasz marad a versenyző számára jelentkező magas kockázat miatt, a verseny gyakran vonatozássá válik.
A regnáló világbajnok Verstappen is azok közé tartozott, akik hangot adtak annak az óhajnak, hogy a pálya vonalvezetésén változtassanak az előzési lehetőségek érdekében.
Az F1-es autók az elmúlt években szélesebbé és hosszabbá is váltak, ami jelentősen megnehezítette az előzések kialakulását a verseny során.
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)