A Subaru búcsúzik legendás boxermotorjától
A Subaru EJ20 kódjelű négyhengeres boxermotorja éppen 30 éve hajtja a különböző típusokat, szívó vagy turbófeltöltéses verzióban. Jövőre nyugdíjazzák, úgyhogy a Subaru útjára bocsát egy 555 darabot utolsó szériát belőle, mégpedig a japán belpiacos WRX STI Type S modell képében.
A WRX STI EJ20 Final Edition pontosan úgy néz ki, ahogyan egy utcai raliautónak kell. Jellegzetes kék fényezésű, 19 colos aranyszínű BBS kerekeken gurul, amelyek mögül Brembo fékek tűnnek elő, motorháztetején ott díszeleg a légbeömlő nyílás, hátulján pedig a nagyméretű szárny feszít. A motorháztető alatt az EJ20 308 lóerőre felhúzott változata lakik, 422 Nm-es nyomatékkal. Az erő természetesen hatfokozatú kézi váltón keresztül zúdul a tengelyekre.
A Subaru mindössze 555 darabot készít az EJ20 Final Editionből, 4,1 millió jenes alapáron, ami átszámítva 38 ezer dollár. De maga a WRX STI modell is csak december 23-ig rendelhető, a legendás 2 literes boxert ugyanis kivezetik a kínálatból. Utódja minden bizonnyal is kisebb lökettérfogatú, korszerűbb egység lesz.