/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert

2022. október 07. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

Itt az utolsó lehetőség arra, ha valaki újonnan szeretne vásárolni egyet az ikonikus retró terepjáróból. A „Final Edition” verzió 2022 utolsó negyedévében jelenik meg a közel-keleti országok piacain.

A Toyota bejelentette, hogy 2022 decemberében végleg leállítja az FJ Cruiser forgalmazását a Közel-Keleten is, de mielőtt ez megtörténne, még bevezet egy speciális, ezer darabra korlátozott, gazdag felszereltségű „Final Edition” búcsúszériát a régióban.

A 2006 óta gyártott FJ Cruiser a Toyota akkori terepjáró-kínálatából (a Land Cruiser Prado terepjárótól kezdve a Tacoma pickupon át a 4Runnerig) származó alkatrészekből épül fel, de a sikerét főleg annak köszönhette, hogy a strapabíró, alvázas technikát múltidéző és vidám megjelenéssel kombinálta.

Ha klasszikus Toyota Land Cruiserekre terelődik a szó, a legtöbbünknek nem az 1951-től 55-ig gyártott első (BJ, FJ), és nem is az 1955-től 1960-ig gyártott második (J20/30), hanem az 1960-tól egészen 1984-ig gyártott harmadik, J40-es Land Cruiser sorozat ugrik be elsőként, mivel karakteres megjelenésével, elpusztíthatatlanságával és kiváló terepjáró-képességével ez a generáció hagyta a legmélyebb nyomot az autózás történetében. Nem véletlen, hogy az FJ Cruiser külseje ezt a legendás modellt idézi fel, elsősorban a kerek fényszóróinak és a jellegzetes hűtőrácsának köszönhetően.

Az FJ Cruisert 2007 óta, a mai napig árulják a Közel-Keleten, pedig a világ fő piacain már rég befejezték a forgalmazását: az Egyesült Államokból például 2014-ben, Japánból pedig 2017-ben vonták ki. A retró terepjáró elsődleges piaca az előbbi ország volt, ahol közel negyedmillió példány talált gazdára belőle hét év alatt.

Bár hivatalos képeket még adott ki a Toyota a most bejelentett limitált búcsúszériáról, azt azért elárulta, hogy mind az ezer példány bézs színű külső fényezést kap majd, amit fekete lökhárítók, hűtőrács, külső tükörházak, kilincsek és pótkerékfedél egészítenek majd ki. Alapáron járnak majd a 17 colos könnyűfém kerekek és az oldalsó fellépő elemek is. Belül számozással ellátott Final Edition plakett hívja majd fel a figyelmet a különleges szériára, a középkonzol díszbetétje és az ülések kárpitozása a külsőhöz hasonlóan bézs árnyalatú lesz. Része lesz a szériafelszereltségnek az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera és a kulcs nélküli rendszer.

Nem igazán változik viszont a műszaki tartalom, a 4,67 méter hosszú szabadidő-autó mozgatásáért továbbra is a bevált, négyliteres, kettős változó szelepvezérlésű (Dual VVT-i) V6-os szívó benzinmotor felel, ami 270 lóerőt és 380 Nm-t képes továbbítani az ötfokozatú automatikus váltó felé. Viszont a motorhoz egy kis ellenállású Borla Performance kipufogót kapcsolnak, ami nem csak a hangra és a megjelenésre lesz jó hatással, de lehet, hogy pár extra lóerőt is előcsalogat majd a V6-osból. Széria az összkerékhajtás, a lejtmenet-vezérlő, az aktív, differenciálzárat imitáló kipörgésgátló, az emelt Fox futómű, a kikapcsolható menetstabilizáló rendszer, a tempomatként működő kúszóvezérlés, és az elektronikusan vezérelt, zárható hátsó differenciálmű is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/