Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Toyota megnyerte a Dakar-ralit

2019. január 18. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

A motorsport ironikus valósága, hogy bár a Dakar mezőnyét mindig is meghatározták a Toyota modelljei, a márkának most először sikerült megnyernie a világ legkeményebb terepraliját. A Toyota Gazoo Racing South Africa sikerét még értékesebbé teszi, hogy korábban soha nem végzett benzinmotoros autó az első helyen, így dicsőségük kettős.

Az utolsó nap reggelén már nyilvánvaló volt, hogy Nászer el-Attijának és Mathieu Baumelnek nincs más dolga a garantált győzelemhez, mint épségben célba érni. Ezzel összhangban maximális biztonságra törekedve autóztak. A fordított rajtsorrendnek köszönhetően korán útnak induló Carlos Sainz ezúttal olyan tempót diktált, ami egy kétszeres Dakar-győztestől elvárható. Sébastien Loebnek esélye volt befogni őt, de ehhez túl rövidnek bizonyult a 112 kilométeres táv: a francia pilóta 42 másodperc hátránnyal a második helyre szorult, ám a végső sorrenden ez már nem változtatott.

Eközben Giniel de Villiers megmutatta, miért nélkülözhetetlen tagja a Toyota Gazoo Racing South Africa csapatának 2012 óta. A rajtot követően egyszerűen félreállt, és 55 percen át várakozott el-Attijára – „Még jó, hogy a szerelők beraktak két nyugágyat is az autóba” – viccelt később a dél-afrikai versenyző. Amikor katari csapattársa is elrajtolt, szorosan a nyomában haladt, készen minden eshetőségre. Nászer végül a 12., Giniel pedig a 40. helyen ért célba. Utóbbi ezzel feláldozta korábbi, biztosnak mondható nyolcadik helyét, és kilencedikként zárta pályafutásának 16. Dakarját.

Nászer el-Attija és Mathieu Baumel a rali első napjától az utolsóig mindvégig hiba nélkül, magabiztosan és taktikusan autóztak. „Rendkívüli öröm, hogy megnyertük a Dakart. Győzelmünk nem csupán a miénk, de a Toyotáé és az egész Toyota Gazoo Racing South Africa csapaté is. Mindenki rendkívül keményen megdolgozott ezért a győzelemért, mindannyian megérdemeltük az első helyet. Köszönöm, hogy vezethettem ezt a fantasztikus autót” – nyilatkozta el-Attija.

 A Toyota sikerét még édesebbé teszi, hogy a tizedik, 11. és 12. helyen is egy-egy benzinmotoros Hilux végzett. A közel negyed évszázada dakarozó Ronan Chabot (n: Gilles Pillot), a pályafutása legjobb eredményét elérő Benediktas Vanagas (n: Sebastian Rozwadowski) és a Dakaron negyedszer induló Vaidotas Zala (n: Saulius Jurgelenas) mind megelőzték a 13. helyen záró Carlos Sainzt – ez a tény önmagában örökké emlékezetessé teheti számukra a 2019-es Dakart.

Szintén említésre méltó a Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) csapatának sikere. A TLC sorban hatodszor nyerte meg a sorozatgyártású járművek számára kiírt versenyt. A francia Christian Lavieille (n: Jean-Pierre Garcin) és a japán Akira Miura (n: Laurent Lichtleuchter) egyaránt egy 4,5 literes V8-as dízelmotorral szerelt Land Cruiser 200 (VDJ200) típussal vágott neki a perui sivatagnak; összesítésben a 35. és 39. helyen végeztek. Szintén elismerést érdemel a Hino Team Sugawara, amely idén tizedik alkalommal tudott győzni a kamionok tíz liternél kisebb lökettérfogatú géposztályában.

Teruhito Sugawara (akinek édesapja, Yoshimasa Sugawara 1983 óta minden Dakaron részt vesz, és ezzel beírta magát a Guinness Rekordok Könyvébe) és navigátora, Katsumi Hamura (aki 2001 és 2015 között Yoshimasa Sugawara mitfahrere volt) maguk is legendának számítanak a műfajban.

Összetett eredmény a tizedik, utolsó szakasz után (autók):


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!