/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

A Toyotákkal van a legkevesebb probléma

2018. július 23. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

A J.D. Power idei jármű-megbízhatósági felmérésén egy megismételt kategóriagyőzelem mellett az abszolút első helyet is a Toyota érdemelte ki Németországban.

Az ügyfélelégedettségi, termékminőségi felmérések legnagyobb globális szakértője, az észak-amerikai központú J.D. Power idén negyedik alkalommal végezte el Németországban mértékadó jármű-megbízhatóság felmérését (Vehicle Dependability Study, VDS). Közel 15 ezer aktív autóhasználó írta meg részletesen, hogy egy-három évvel ezelőtt, újonnan vásárolt autójukkal hány problémájuk akadt az előző 12 hónap során. Nyolc fő kategóriában (karosszéria, vezetési élmény, kezelőfelületek, infotainment, ülések, fűtés és légkondicionálás, utastér, motor és sebességváltó) összesen 177 lehetséges problémára kérdeztek rá a szervezők.

A tanulmány szerint a Toyota típusaival van a legkevesebb probléma: 100 járműre átlagosan 101 meghibásodás jut. Ezzel nemcsak a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon az abszolút legmegbízhatóbb márkának bizonyult; a piaci átlag 133 hibapont/100 jármű volt. A vállalat teljes körű győzelme mellett a Toyota Yaris is elsőséget könyvelhetett el, mint Németország legmegbízhatóbb kisautója, és ezzel megvédte tavalyi kategóriagyőzelmét.

A felmérés során sajátos összefüggést mutattak ki az elemzők a megbízhatóság és a márkahűség között. A prémium modellek tulajdonosai ugyanis hajlamosabbak elnézni autójuk hibáit, és a viszonylag rossz megbízhatósági pontszámok ellenére is kitartanak választott márkájuk mellett; a tömegpiaci gyártók ügyfelei ebből a szempontból következetesebben elvárják a minőséget.

A márkahűséget romboló első számú „hibajelenség” a túlzott üzemanyag-fogyasztás: a 177 mért probléma közül a vártnál jóval magasabb fogyasztás kapta a legsúlyosabb (a maximálisan adható 5 pontból 4,0 pontos) elmarasztaló minősítést a teljes felmérésen. Logikus, hiszen ezt a legtöbb esetben nem lehet szakszervizben orvosolni.

JD_Power_German_vds4A 2018. évi németországi jármű-megbízhatósági felmérés végeredménye 14 292 olyan autótulajdonos válaszai alapján született meg, akik első tulajdonosai 2015 februárja és 2017 áprilisa között forgalomba állított személygépkocsijuknak. A felmérés 2018. februártól áprilisig zajlott.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Zolee
2018-07-24 - 07:46

Valaki hiányzik a listáról. Talán nem vagyok elfogult azzal, hogy nekem is ilyen márkájú autóm van, de hol a Honda? Igen ott a lista alatt, hogy nem rangsorolják, mert kevés az eladott darab.. ja és a Porsche-ból is keveset adnak el, azért futkoz belőle annyi az utakon. Vajon hány tulajdonost kérdeztek meg akinek Hondája, Porsche-je van? Valaki megint próbálja befolyásolni a listakészítőt és a vásárlókat, mint amikor a Golf lett a legjobb autó és a VW-Audik lettek a legmegbízhatóbbak pár évvel ezelőtt? A Honda lehet nem lenne az első, de az utolsó sem a listán..ugyanúgy a Porsche sem… Ezek a listák akkor lennének megbízhatóak, ha azonos számú ( régebben 1000 eladott autó volt ) adott márkájú autót vásárló véleményére és autó szervizeltségére lennének kíváncsiak. Vajon a 14292 válaszadó közül melyik márka milyen arányban szerepel? A 100-as átlagot nehéz úgy megállapítani, hogy az egyik márka mondjuk 300 a másik meg 1500 vásárlóra épül.

Prof
2018-07-25 - 14:24

Olvasd el az apró betűs részt!


*/