/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A TRD csiszolta tökéletesre a Lexus ES-t

2021. szeptember 20. 16:40   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota sportrészlege nem diszkriminál a cégcsoport márkái között: a Lexus prémium típusaihoz kivétel nélkül elérhetők a TRD által fejlesztett aerodinamikai és menetdinamikai kiegészítők. Ezúttal a Lexus ES modell került sorra.

Közismert tény, hogy az LS400 egy személyben teremtette meg és emelte azonnal sikerre a Lexus márkát. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy alig néhány héttel később megérkezett a zászlóshajó kistestvére: a Lexus ES, amely az LS földöntúli kényelmét és szolgáltatásait volt hivatott megidézni a középkategóriában.

A jövőre huszadik életévébe lépő, elsőkerék-hajtású szedán generációkon át szolgálta ki a kényelmet, nyugalmat kereső ügyfeleket. A mostani, hetedik szériánál azonban ez megváltozott. Noha a hajtóerőt továbbra is az első kerekek viszik át az aszfaltra, az új generációs TNGA-K padlólemezből adódóan kivételesen merev karosszériájú, stabil futóművű, pontosan vezethető szedánná vált, amely hitelesen tölti be a GS sportszedán helyén támadt űrt a Lexus palettáján.

A Lexus ES F Sport modellváltozat optikai kiegészítői révén eddig is megvolt annak lehetősége, hogy az ügyfelek az autó megjelenésében is érvényre juttassák annak dinamikus menettulajdonságait. Most viszont magasabbra helyezi a lécet a Toyota, pontosabban annak motorsport- és tuning-részlege, a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. Az egyelőre csak a japán piacon elérhető csomag két részből áll.

A tervezők mindenre kiterjedő optikai kittet állítottak össze a modellhez: az első lökhárító markáns légterelőidomot kapott, amely az oldalsó kötényekkel és a módosított hátsó lökhárítóba illesztett diffúzorral együtt decens, ám ellentmondást nem tűrően sportos külsőt kölcsönöz a nagy szedánnak. Ez azonban csak a felszín, hiszen a fényezett vagy nyers kivitelben egyaránt elérhető elemek a modell aerodinamikáját is javítják – részben azáltal, hogy minden irányból csökkentik a hasmagasságot.

Ugyanez igaz a külső tükrök egyedi borítására is, a kifinomult idom ugyanúgy a motorsport világát idézi, mint a kipufogórendszer kétszer kettő, egyenként 85 mm-es átmérőjű végcsöve. Keréktárcsából kétfélét kínál az autóhoz a TRD: az alapkivitel sötétszürke, kovácsolt 19 colos darab, de létezik egy világosabb tónusú, 20 colos szett is.

Az utastérhez visszafogottan nyúlt a műhely: megújult az ajtók belső könyöklője, a nyílhegy-motívum innovatív használata egyszerre idézi a Lexus alapvető értékeit és a sportosság erényét.

Az optikai változtatások mellett ugyanakkor a mechanikai fejlesztésekre is gondolt a TRD. Az új generációs platformból adódó, kiemelkedő szerkezeti szilárdságot tovább javították: acél merevítő idomokat rögzítettek a fenéklemezen, az első és hátsó futóművek bekötési pontjainál, valamint a jármű tömegközéppontja közelében.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/