/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ legerősebb szívó nyolchengerese hajtja az új Chevrolet Corvette Z06-ot

2021. október 27. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A középre beépített szívómotoros szupersportautók csaknem kihalt vérvonalát viszi tovább az új Chevrolet Corvette Z06. A középmotoros Corvette C8 csúcsváltozatával kapcsolatban mindenki arra számított, hogy turbós vagy kompresszoros erőforrást szerelnek bele, az amerikai mérnökök azonban egyedülálló szívó V8-as motort fejlesztettek hozzá. S ezzel valódi különlegességet alkottak.

Két évvel az első középmotoros Chevrolet Corvette debütálása után leleplezték annak Z06-os változatát, amelyet precíziós „pályaműszernek” szántak. Ez meg is látszik rajta; sokkal harciasabb a külseje, mint a mezei Stingray változatnak. Szélesebb, laposabb, és összességében sokkal agresszívabb a Z06, mint a Stingray; minden egyes külső részlete a jobb aerodinamikát, a jobb kezelhetőséget és a hatékonyabb hűtést szolgálja.

Az első és a hátsó kerékjáratokat is kiszélesítették, hogy beférjenek a szélesebb kerekek; az első gumik 30, a hátsók 40 mm-rel szélesebbek, mint a Stingray abroncsai. Elöl 275/30/20, hátul 345/25/21 méretű Michelin Pilot Sport 4S ZP gumikat találunk, de az extraként rendelhető Z07 csomag részeként Sport Cup 2 R ZP abroncsokat kap a megrendelő. A Corvette Z06 9,4 centiméterrel szélesebb, mint a Stingray, brutális a kiállása. A vaskosabb hátsó sárvédőkbe ráadásul öblösebb légbeömlőket építhettek be, amelyek kiszolgálják a motor hűtési igényét. A kipufogókat új dizájn szerint középre rendezték.

A Z06 eleje teljesen egyedi kialakítású, a C8.R versenyautóéra emlékeztet és elegendő mennyiségű friss levegő áramlik át rajta, hogy hűtse a motort, a fékeket és az erőátvitelt is. Egy egyedi hátsó légterelő szárnyat is fejlesztettek az autóhoz, amely fokozza a nagysebességű stabilitást és a kanyarodási képességeket. A hátsó spoiler 165,6 kilogramm leszorítóerőt termel 300 km/órás sebességnél. Természetesen szénszálas aerodinamikai csomag is elérhető a kocsihoz, amely nagyobb első splittert, oldalsó légterelőket, nagyméretű rögzített hátsó szárnyat, és alsó légterelő idomokat foglal magában a maximális leszorítóerő és manőverező képesség érdekében (Z07 csomag).

A Z07 teljesítmény csomag a lehető legközelebb viszi a Z06 modellt egy pálya-versenyautóhoz. A szénszálas légterelőknek és az alváz módosításainak köszönhetően a maximális leszorítóerő eléri a 332 kilogrammot – ez a legtöbb egy Corvette esetében. A Magnetic Ride Control futómű egyedi hangolást kap, a lassításról karbon kerámia fékrendszer gondoskodik 398 és 391 mm-es tárcsákkal, és speciális Michelin Cup 2 R ZP gumik harapnak az aszfaltba. Opcióként pedig szénszálas felnik is rendelhetők, amelyek 18,6 kilogrammos megtakarítást jelentenek. A Z07 csomagos Corvette kiemelkedő, 1,22 g-s oldalgyorsulásra képes.

A Corvette Z06 legérdekesebb része mégis a szíve, amely egy sík forgattyús tengellyel ellátott, két vezérműtengelyes, száraz karteres olajozású, csupa alumínium szívó V8-as. Tervezésénél a legfőbb szempontok a gyors reakció és pörgősség voltak, így az 5,5 literes LT6 kódjelű aggregát a legkiválóbb szívómotorokra jellemzően 8600-as fordulatszámig képes elforogni. Mellesleg ez a világ legnagyobb teljesítményű nyolchengeres szívómotorja, ugyanis 670 lóerőt ad le 8400-as fordulatszámon. Ez literenként elképesztő 121 lóerőt jelent. A nyomaték 623 Nm 6300-as fordulatszámon. Az erőforráshoz kapcsolt nyolcgangos duplakuplungos automata váltó rövidebb végáttétellel bír, mint a Stingray esetében, így a Z06 még jobban gyorsul. Rajtprogram használatával a kocsi 2,6 másodperc alatt katapultál 96 km/órára.

Az új Chevrolet Corvette Z06-ra még sokat kell várni, gyártása ugyanis csak a jövő év nyarán veszi kezdetét a GM Bowling Green-i üzemében. S még az áráról sem tudunk semmit.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/