Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Volkswagen megmutatta az új Transportert

2019. április 11. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

A Multivan 6.1 februári világpremierjét követően a Volkswagen most az új Transporter 6.1 modellt mutatja be. A műszaki szempontból alaposan átdolgozott haszonjármű debütálásának helyszínéül a „bauma 2019” vásárt jelölték ki, amelyet a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításaként tartanak számon.

Bauma_01

Az új Transporter 6.1 karosszériaváltozat tekintetében páratlan kínálattal érkezik Münchenbe: platós kivitelben, kombi modellként és szimpla vagy dupla fülkés platós verzióban is megtekinthető. Ezzel a széles kínálattal a Volkswagen a legkülönbözőbb igényekre is a tökéletes járművet biztosítja, választ kínálva ezzel az összes előforduló egyedi szállítmányozási kihívásra.

A Volkswagen célzottan választotta a 6.1 jelölést a Transporter hatodik generációjának ehhez az átfogóan megújított változatához, hiszen az itt alkalmazott műszaki változtatások messze túlmutatnak a hagyományos modellfrissítésen. Erre kitűnő példa a hidraulikus szervokormányzás helyett alkalmazott elektromechanikus rendszer. Az elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően a vezetéstámogató rendszerek teljesen új spektruma vált elérhetővé, amelyekkel tovább javult a termékcsalád modelljeinek biztonsága.

Az új vezetéstámogató rendszerek között helyet kapott a Lane Assist sávtartó rendszer, a Park Assist, az oldalsó védelem, a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció és a vontatmánnyal végzett manőverezést segítő berendezés, a Trailer Assist. Az új rendszerek széles kínálatát gazdagítja a navigációs rendszerrel kombinált dinamikus táblafelismerő rendszer. A platós és a kombi kivitelek alapfelszereltségéhez tartozik az új oldalszél-asszisztens, amely erős széllökések hatására automatikusan stabilizálja a jármű futását. Szintén a szériafelszereltség részeként szerepel a másodlagos ütközésvédelem és a visszagurulás gátló rendszer a kínálatban.

Bauma_03

Mindezek mellett – köszönhetően a teljesen újratervezett fülke új elemeinek – a hétköznapok feladataihoz is ideális társ az új Transporter 6.1. Ilyen újdonság a vezetőülés közelében kialakított 230 voltos aljzat és az utasoldali kétszemélyes üléspad alatt található zárható rekesz. Ezen kívül a hosszú szállítandó áruk elhelyezését is újragondolták a mérnökök, így azok mostantól az utasoldali dupla üléspad alatt is áttolhatók. Ez megnöveli a raktér maximálisan kihasználható hosszát, amely így 2450 milliméterről 2800 milliméterre emelkedik, a hosszú tengelytávú modelleknél pedig 2900 milliméterről 3300 milliméterre változik.

A Transporter 6.1 szintén a szériafelszereltség részeként rendelkezik egy külön raktérzáró rendszerrel. Ez lehetővé teszi, hogy a raktér teljesen el legyen zárva a fülkétől. Első lehetőség: kizárólag a raktér van zárva („Postás üzemmód”), második lehetőség: kizárólag a fülke van zárva („Műhely üzemmód”). A későbbiekben érkezik a „Futár csomag”, amely különösen ellenálló kivitelben készül, főleg azoknak az alkatrészeknek a tekintetében, amelyek igen nagy igénybevételnek vannak kitéve, mint például a generátor, az akkumulátor és a féltengelyek.

Bauma_02

A Transporter 6.1 alapfelszereltsége tovább bővült. Új elemként bekerült a szériafelszereltségbe az elektromos ablakemelő, a központi zár, az elektromosan állítható, fűthető külső tükör, az új H7 fényszórók, a LED-es belső világítás és a Bluetooth kapcsolódást kínáló Composition Audio rendszer.

A Volkswagen következetesen hozzáigazította a Transporter 6.1 munkaállomását a digitális világ követelményeihez. Opcionálisan elérhető a harmadik generációs moduláris információs és szórakoztató rendszer (MIB3), amely teljesen új alkalmazások és online szolgáltatások használatát teszi lehetővé. Az információs és szórakoztató rendszerek legfontosabb eleme a beépített SIM-kártya (eSIM). Ez az eSIM új, internet alapú funkciók és szolgáltatások széles skáláját nyitja meg.

A Transporter 6.1 forgalmazása hatékony, 2,0 literes turbódízel motorokkal (90, 110 és 199 LE-vel) indul. Mindegyik megfelel az Euro-6d-TEMP kibocsátási szabványnak. A két erősebb aggregát opcionálisan összkerékhajtással is elérhető lesz. Az ABT-vel való partnerség révén a T6.1 akár nulla helyi kibocsátású járműként – közel 1,2 tonna hasznos teherbírással – is megvásárolható lesz (112 LE teljesítménnyel). Az akár 77,6 kWh kapacitású akkumulátorok 400 km-nél nagyobb hatótávolságot (NEDC) tesznek lehetővé – így a jármű ideális a városi kereskedelmi feladatokhoz.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!