A3 Cabriolet, az újabb győri Audi
Az Audi bemutatta az A3 vászontetős változatát, amely elődjénél jóval nagyobb lett, külseje pedig sportosabbá vált. Az A3 Cabriolet ugyanakkor könnyűszerkezetes építésével, új motorjaival, sokoldalú hálózati kapcsolataival és nagy tudású vezetői segédrendszereivel műszakilag is kategóriája élvonalát képviseli.
Az új Audi A3 Cabriolet jelentősen megnőtt elődjéhez viszonyítva, hosszúsága 4,24-ről 4,42, tengelytávja 2,58-ról 2,60, míg szélessége 1,77-ről 1,79 méterre nőtt. Csupán magasságában (1,41 méter) mérhető 15 milliméteres csökkenés, a nyitott négyüléses modell így még elegánsabb és sportosabb kiállással jelenik meg az úton. Csomagtere 60 literrel bővült és könnyebben pakolható. A kerékjáratokban akár 19 colos kerekek is elférnek.
Az Audi A3 Cabriolet elejét a jellegzetes Singleframe hűtőrács határozza meg. Karcsú fényszórói határozott „tekintetet” kölcsönöznek számára. Kívánságra az Audi LED-technikájú fényszórókat is szállít, amelyek az alsó-középkategóriában egyedüliként folyamatos hatótáv-állítással is rendelkeznek. A kétajtós modell harmonikus arányaiban karosszériája hátsó túlnyúlása jut döntő szerephez. Az első szélvédőkeret alumíniumból készül, s a teljes járművön alumínium díszléc fut körbe. Oldalán határozottan meghúzott „tornádóvonala” és feszes felületei látványos fény-árnyék játékot űznek.
Az új A3 Cabriolet könnyű magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel készül, amely harmonikusan illeszkedik formavilágába. Az elektrohidraulikus mozgató-mechanizmus gombnyomásra egyaránt kevesebb, mint 18-18 másodperc alatt nyitja illetve zárja, 50 km/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a három rétegbe hajtott tető a 287 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik.
A teljesen automatikus mozgatású vászontető üveg hátsó szélvédővel készül, s alapkivitelben fekete színű. Igényes alternatívaként a szintén automatikus mozgatású, vastagabb belső habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontető kínálkozik, tovább mérsékelve az A3 Cabriolet eleve csekély belső zajszintjét. Az akusztikai vászontető igény szerint fekete, szürke vagy barna külső színben, illetve fekete és holdezüst mennyezetkárpittal rendelhető. A szélterelő az Ambiente felszereltségi szinten a szériakivitel része, míg az első fejtér-fűtés extraként kapható. Boruláskor két rugó-előfeszítésű, alapesetben a karosszériába süllyesztett aktív borulásvédő keret óvja a bennülőket.
Az alapkivitel saját tömege mindössze 1365 kilogramm, az új Audi A3 Cabriolet így megnövekedett méretei és kényelmi színvonala ellenére is mintegy 50 kilogrammal könnyebb elődjénél.
Az utastér akár négy felnőtt számára is komfortos helyet kínál, a hátsó üléstámla pedig széles rakodónyílást szabaddá téve hajtható le. A kormánykerék és az ülések egyaránt új fejlesztések, a szintén új elektromechanikus rögzítőfék kapcsolója padig a középső alagút konzolján kapott helyet. Az egyes felszereltségi szintek Attraction, Ambition és Ambiente néven sorakoznak a kínálatban, az Ambition változathoz rendelhető S line sportcsomag a teljes utastérnek sportos fekete alaptónust kölcsönöz. A kárpitanyagok választékában szövet és bőrfajták mellett egy Alcantara/bőr kombináció is szerepel.
Még biztonságosabb és pihentetőbb a vezetés az Audi A3 Cabriolet volánja mögött fejlett vezetői segédrendszerei használatával. A gazdaságossági programmal és pihenő-ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer az Ambition és Ambiente szinteken az alapfelszereltséget bővíti. Az extrafelszerelések listáján e téren az adaptive cruise control, az Audi side assist, az Audi active lane assist, a közlekedési táblák kameraalapú felismerő funkciója, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és az Audi pre sense biztonsági segédrendszer különböző fokozatai is megtalálhatók.
Nemkülönben vonzó az infotainment-modulok kínálata, csúcsán a Bang & Olufsen hangrendszerrel és az MMI navigáció plusz navigációs rendszerrel. A rendkívül vékony, hét col képátlójú monitor elektromosan emelkedik ki a műszerfalból. A kezelőfelületen a központi forgató-/nyomógomb az MMI touch rendszerrel közösen érintőfelülettel bővült (touchwheel), amely a gomb tetején teszi lehetővé a betűk és számok intuitív beírását.
Az Audi connect a vezetőt és környezetét összekötő szolgáltatások koncepciója. Az új Audi A3 Cabriolet modellekben az MMI navigáció plusz navigációs rendszer kiegészítéseként az internet-kapcsolatról is gondoskodik, sőt, ahol megoldható, mindjárt a rendkívül gyors LTE átviteli szabvány szerint (novembertől rendelhető). Az integrált WLAN-hotspot kényelmes lehetőséget kínál az utasok számára, hogy külső eszközeikkel kedvükre szörfözzenek a világhálón vagy éppen elektronikus levelezésüket bonyolítsák.
A vezető számára e fejlett technika az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza el az autóba, a Google Earth és a Google Street View képeivel végzett navigációtól az online közlekedési információkon át, egészen a Facebook- és Twitter-elérésig. Az Audi connect legfrissebb szolgáltatása a parkolóhely-információ, amely a parkolóházak és mélygarázsok szabad helyeiről szolgál hasznos adatokkal.
Az Audi A3 Cabriolet palettáján piaci bevezetésekor sorakozó három, teljes egészében új fejlesztésű motor szintén nagyban hozzájárul a modellek sportos karakteréhez. A két TFSI erőforrás 1,4 és 1,8 liter lökettérfogatából 140 LE illetve 180 LE, míg a 2.0 TDI 150 LE teljesítményt produkál. A későbbiekben további aggregátok is csatlakoznak a kínálathoz, a 110 lovas 1.6 TDI-től egészen az Audi S3 Cabriolet hajtásáért felelős 300 lóerős 2.0 TFSI konstrukcióig. Az 1.4 TFSI motorral az Audi A3 Cabriolet álló helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, miközben átlagosan 5,0 liter benzin is elegendő számára. Ehhez a cylinder on demand (COD) rendszer is hozzájárul, amely alacsony terhelési tartományokon kettőt leállít a négy henger közül. Az 1.8 TFSI erőforrás hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik, amely szabadonfutó üzemmódot is kínál. Az 1.4 TFSI és 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.
A röviddel az alapváltozatok piaci bevetését követően érkező S3 csúcsmodell különösen sportos menetteljesítményekkel ruházza fel az Audi kompakt kabrióját. A 2.0 TFSI aggregát ez esetben 300 LE teljesítményt és 380 newtonméter forgatónyomatékot küld főtengelyére. A nulla-százas sprint a hatfokozatú S tronic sebességváltóval csupán 5,4 másodpercig tart. A quattro állandó összkerékhajtás rendszerében elektronikus szabályzású, lamellás tengelykapcsoló működik. A futómű itt 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Rendelhető Audi magnetic ride adaptív futómű is, akár 19 colos keréktárcsákkal. A progresszív kormányzás a szériafelszereltség része.
Az új Audi A3 Cabriolet a győri üzemben gördül le a szerelőszalagról, amelyet az Audi több mint 900 millió eurós beruházás keretében bővített. A magyarországi értékesítés novemberben indul, az első példányok 2014 első negyedében érkezhetnek a márkakereskedőkhöz.