/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A fiatalok megkapták a Volvójukat

2006. október 05. 01:14   |   Autoblog
címkék:  

Az új C30 komoly újdonságnak számít a Volvo számára teljesen új kategóriában. A cél az, hogy vásárlói közül négyből három olyan legyen, akinek előtte nem Volvója volt.

Mint a koncepció


A tervezés során a Volvo elsősorban olyan egyedülállókra vagy gyermektelen párokra összpontosított, akik számára az autó intenzív életstílusuk egyik szórakoztató eszköze. Amikor az ilyen emberek ruhát, bútort vagy elektronikus berendezéseket vásárolnak, a dizájn és a márka nagyon fontos tényező számukra. Természetesen az autó esetében is így választanak. Hakan Abrahamsson, a C30 projektigazgatója szerint az életstílus fontosabb, mint a kor. Akiknek a gyerekei felnőttek és elköltöztek, azoknak is van pénzük és idejük arra, hogy gyorsan változó életet éljenek. Abrahamsson úgy véli, hogy a fiatalok mellett jelentős számban ilyen, újra függetlenné vált vásárlók is megveszik majd a C30-ast. További lehetőség még, hogy családosok fogják második autónak használni.

A szériamodell formaterve összhangban van a Volvo C30 Design Concept tanulmányautóéval. Maradt a dinamikus orr-rész az egymással szöget bezáró fényszórókkal és az alacsony, széles hűtőráccsal. Oldalról nézve a kontrasztos anyagból készült kerékjáratok és a lejtős tetővonal teszik dinamikussá az új C30-as profilját. Ezt a hatást erősíti az oldalablakok hajóformája, amit a szűkülő tetővel és a széles vállakkal értek el. Ezeket a vállakat erősen lekerekítették, és kiemelték a hátsó lámpák patkó alakú világítófelülete, valamint az üveg rakodóajtó által. A rakodóajtó felső részére erősített légterelő kétféle változatban lesz megrendelhető.

Testre szabható


A megcélzott vásárlók kívánságlistáján előkelő helyen áll a kocsi ízlés szerinti testre szabásának lehetősége. Ezért kapható lesz a kocsi színével harmonizáló vagy kétszínű karosszériacsomag, melyet nagyobb méretű kipufogók egészítenek ki. Aki ennél többet akar, az 18 colos kerekeket és leültetett futóművet is kérhet a kocsihoz.

A karosszériacsomag több színben kapható, így számtalan izgalmas kombináció hozható létre. Az utasteret sportkormánnyal, alumínium betétes sport váltókarral, csiszolt alumínium pedálokkal és speciális tervezésű kárpitokkal szabhatja személyre a jövőbeni vásárló. Új színek is lesznek, ilyen például a kozmosz fehér gyöngyház. Ha valaki ezt a barna színű java gyöngyház karosszériacsomaggal kombinálja, akkor például a kocsi erősen emlékeztetni fog a C30 Design Conceptre.

A két külön hátsó ülésnek, valamint a nagy fej- és lábtérnek köszönhetően a C30-ban négy felnőtt fér el. A hátsó üléseket enyhén a kocsi középvonala felé tolták, így az abban ülőknek jobb a térérzete és a kilátása előre. Ráadásul így könnyebben is tudnak kommunikálni az elöl és a hátul ülők. Az ülések között vékony, látszólag lebegő középkonzol húzódik, mely jól látható az üveg rakodóajtón keresztül. Ez a középkonzol négy különféle változatban kapható. Ezek közül új a virtuális fehér betétes, melynek fényes felületét a sport és a computerek világa ihlette. Ugyanezt az anyagot az ajtókban is felhasználják. Opcióként a C30 Design Concept által ihletett szörf mintázatú alumínium betét is rendelkezésre áll.

Az utasteret szintén úgy tervezték, hogy megfeleljen a célcsoport igényeinek. Már az alapkivitelben is kapható például piros és kék kárpitozás. A fekete huzatok például kiemelhetők kontrasztos piros szőnyegezéssel.

Széles motorpaletta


A Volvo modellsorozatának legkisebb tagja a Volvo C30-as, de karosszériája merev, tengelytávja és nyomtávja széles, ezért stabil és élvezetesen vezethető. A futómű – elöl MacPherson rugóstagos, hátul több lengőkaros felfüggesztésű – hangolását is az élvezetes vezethetőség figyelembe vételével végezték. Extraként süllyesztett sportfutómű is rendelhető a kocsihoz. Magyarországon a DSTC menetstabilizáló rendszer is szériafelszerelés lesz. Az 1,6 literes benzines modell kivételével elektrohidraulikus a kormány. A Volvo C30 extralistájában egy sor könnyűfém kerék is található, melyek átmérője 15-17 colig terjed.

A Volvo C30-as motorházteteje alatt négy- és öthengeres benzin- vagy dízelmotorok dolgozhatnak, melyek hengerűrtartalma 1,6-tól 2,5 literig terjedhet. Az összes motor négyszelepes és dupla vezérműtengelyes, ezáltal gyorsan reagálnak és nagy fordulatszámon is jól működnek.

A benzines alapmotor 100 lóerős, melyet a palettán az 1,8 literes egység követ 125 lóerővel. A középszintet a kétliteres 145 lovas hajtómű képviseli, aztán az öthengeres soros erőforrások következnek. A gyengébbik 2,4 literes 170 lóerőt és 230 newtonmétert termel, a csúcs benzinmotor pedig a 220 lóerős 2,5 liter lökettérfogatú T5-ös. Ennek már alacsony fordulaton is nagy a forgatónyomatéka (320 Nm 1500-4800 ford./percig).

Dízelfronton a belépőt a már ismert és kedvelt 1,6 literes common rail egység jelenti, 109 lóerővel és 240 Nm nyomatékkal. A 2,0D változat 136 lóerőt és 320 Nm-t tud. Végül a C30 megvásárolható az öthengeres 2,4 literes turbódízellel is, amelyik tisztességes 180 lóerőt és 350-es nyomatékot szolgáltat.

Osztályelső biztonság

Habár a C30-as 22 cm-rel rövidebb, mint az S40-es, biztonsági színvonala mégis azonos azzal, még ráfutásos baleset esetén is. A karosszéria szerkezete azonos módon, ellenőrzötten deformálódik, és a belső védőrendszerek is azonosak. Megtalálható benne például az oldalvédelem, a függönylégzsák-rendszer, valamint a WHIPS ostorcsapás elleni rendszer is.

Emellett a Volvo C30-hoz rendelhető lesz a BLIS (Blind Spot Information System) holttér-figyelő rendszer is. Ez a külső tükrökbe épített kamerák segítségével felismeri, ha bármilyen jármű tartózkodik a holttérben, majd értesíti a vezetőt. Annak érdekében, hogy kritikus helyzetben felesleges információk ne zavarják a vezetőt, az IDIS (Intelligent Driver Information System) szériafelszerelés a Volvo C30-asban.

A Volvo C30 gyártása 2006 végén kezdődik meg. Évente 65 000 kocsi legyártása a cél, és a Volvo előzetes számításai szerint a vásárlók 75 százaléka Európában lesz. A C30 legnagyobb piaca Olaszország, Németország, Spanyolország, Anglia, az Egyesült Államok, Franciaország, Svédország és Hollandia lesz.

Az új C30-as komoly újdonságnak számít a Volvo számára teljesen új kategóriában. A cél az, hogy vásárlói közül négyből három olyan legyen, akinek előtte nem Volvója volt.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/