/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Hankook után jöhet az Apollo Tyres

2008. május 14. 11:36   |   Autoblog
címkék:  

Az Apollo Tyres 300 millió dollár értékű beruházása megvalósítását ez év januárjában jelentette be Újdelhiben Gyurcsány Ferenc miniszterelnök.

Jóváhagyta az Apollo Tyres indiai gumiabroncsgyártó vállalattal kötendő előszerződés tervezetét Gyöngyös önkormányzata – tájékoztatta Végh Attila, a település alpolgármestere kedden az MTI-t.

Végh Attila közölte: a szocialista vezetésű testület felhatalmazta a város polgármesterét az előszerződés aláírására. A szerződés végleges változatának megkötésére az engedélyeztetési eljárás befejezése, illetve a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítése után kerülhet sor – tette hozzá.. A helyzetet bonyolítja, hogy aláírásgyűjtés megindítását tervezi az indiai Apollo Tyres gyöngyösi beruházásának megakadályozása érdekében a Civilek a Mátraalján Mozgalom.

Fehér Attila, a szerveződés szóvivője korábban az MTI-vel közölte: a tervezett üzem szerintük veszélyezteti a szőlő és gyümölcstermesztéséről ismert Mátraalja környezetét, illetve a technológia károsíthatja a gyárban dolgozók egészségét. Úgy vélekedetett: az indiaiaknak ígért 7-9 milliárd forintnyi állami támogatást inkább a helyi kis és középvállalkozások segítésére kellene fordítani. Az előszerződés szövegének jóváhagyását elutasította az önkormányzat Polgári Frakciója.

Tatár László, a frakció vezetője az MTI-nek elmondta: elhamarkodottnak tartják, hogy még a részletes környezetvédelmi hatásvizsgálat elkészülte előtt felhatalmazást kapott a polgármester az aláírásra. A frakció ugyancsak kilátásba helyezte, hogy helyi népszavazás kezdeményez, amennyiben a környezetvédelmi hatástanulmányból az derül ki, hogy az abroncsgyár működése veszélyezteti a Mátra természeti értékeit, a térség gyógyidegenforgalmát, vagy a Mátraaljai Borvidék szőlőtermesztését.

Végh Attila egyelőre hangulatkeltésként értékelte a referendumok kezdeményezéséről szóló bejelentéseket. Elmondta: egy-egy komoly befektetés során megszokott eljárás az előszerződés megfogalmazása, ennek hiányában senki sem kezd hozzá a költséges engedélyeztetési eljáráshoz. Végh Attila azokra a sajtóhírekre reagálva, hogy az Apollo Tyres továbbra is tárgyal a beruházás szlovákiai megvalósításáról, hangsúlyozta: a gyöngyösi önkormányzathoz semmilyen olyan jellegű jelzés nem érkezett az indiai cégtől, hogy el kíván állni a gyöngyösi beruházástól. Az Apollo Tyres 300 millió dollár értékű beruházása megvalósítását ez év januárjában jelentette be Újdelhiben Gyurcsány Ferenc miniszterelnök indiai üzletemberekkel folytatott tárgyalásait követően. Az Apollo Tyres tervezett üzeme kezdetben 900, majd 1500 embernek ad munkát. A tervek szerint az első szakaszban évi hétmillió gumiabroncsot gyártanak. Összehasonlításként: a Hankook dunaújvárosi gyára évi tízmillió darabot fog előállítani, ha eléri a teljes kapacitást.

Az Apollo Tyres Magyarországon gyártott termékeit az európai piacon eladásra kínált személyautókra és terepjárókra szánja. Az 1975-ben alapított Apollo Tyres Indián kívül a Dél-afrikai Köztársaságban és Zimbabwében nyitott gumiabroncsgyárat. Éves bevétele tavaly meghaladta az egymilliárd dollárt.

Időközben napvilágot látott az indiai cég legfrissebb a 2007-2008-as üzleti évre auditált teljesítményéről szóló közleménye. A dokumentum szerint az indiai vállalat a megelőző üzleti évhez képest 125 százalékkal növelte nyereségét, elsősorban az értékesítés bővülésének és a jobb termékösszetételnek köszönhetően. A 2006-2007-es üzleti évhez képest 9 százalékkal nőtt a konszolidált árbevétel. Az előszerződés szerint a cég egy 45 hektáros területet vásárol meg a település ipari parkjában, illetve a szomszédos telkeken, összesen 673 millió forint nettó áron. A Gyöngyösi Ipari Park Kft. 60 százalékos üzletrésze a városé, 20-20 százalékot pedig két belföldi cég birtokol.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/