/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A kicsi Touareg

2006. december 04. 11:12   |   Autoblog
címkék:  

A középméretű Volkswagen Tiguan SUV 2007 végén kerül piacra, s minden bizonnyal erős konkurenciát jelent majd a többieknek.


A Clean TDI nemcsak a ma létező legtisztább dízelmotor, hanem az Audi, a Mercedes-Benz és a Volkswagen által közösen Los Angeles-ben indított BLUETEC offenzíva első állomása is. A partnerség célja nem más, mint hogy a jövőben a BLUETEC jelzőt minden alacsony fogyasztású és tiszta autóra, illetve dízelmotorral szerelt szabadidőautóra “ráragaszthassák” a világon. A BLUETEC modellek még a legszigorúbb amerikai környezetvédelmi előírásoknak is meg fognak felelni. A technológiát a gyártók egyenként fejlesztik ki, de mindegyiknek a célja a drasztikus nitrogénoxid-csökkentés – ez az egyetlen gázösszetevő, ami a dízelmotor felépítéséből kifolyólag magasabb arányban kerül a légkörbe, mint a benzinmotoroknál.     

Persze a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalon közönsége először kívülről fogja megcsodálni a Concept Tiguant, ami nagyon vonzóra sikerült. A közelmúlt Volkswagen modellein látható új stíluselemek megjelennek ezen is, s a Touareggel való rokonság is szembetűnő. Jellegzetesek az első fényszórók és a hátsó lámpák (lásd Eos és Passat Variant), az övvonal, valamint a C-oszlop. A hűtőrács sötét tónusa kontrasztot képez a harsány narancssárga színnel, a hűtőrács felső, krómozott részén pedig két keresztléc található. Az izmos kiállásról nagy, 19 colos antracit színű kerekek és széles kerékjáratok gondoskodnak. A Continental által fejlesztett gumiabroncsok szenzációsan néznek ki a külső fényezéshez illő narancssárga mintázatukkal. Ezeket a csíkokat nemcsak úgy ráfestették a gumikra, hanem “beleégették” a szerkezetbe.


A Concept Tiguan különben 1,85 méter széles, 1,69 méter magas és 4,4 méter hosszú; vonalai egyszerűek, letisztultak, a karosszéria arányai jól meghatározottak. Ennek ellenére igazán karakteres autó, s minden bizonnyal a szériagyártású változat sem olvad bele majd a városi forgatagba. Az egész formaterv új irányvonalakat tükröz, hátsó traktusán pedig szokatlan elemek is felfedezhetők. Ilyen a lökhárítókba mélyen benyúló hátsó ajtó és az alatta kialakított rendszámtábla-hely. A sötét antracit burkolatú alsó műanyag részek a robosztusságot és a jó terepjáró-képességet hangsúlyozzák. 

Az utastérben fekete, ezüst és narancs színekkel találkozunk. Feketék a bőrülések, a

műszerek, az ajtópanelek és a kormánykerék. Az ajtófogantyúk, a műszerkeretek és még sok egyéb elem ezüst dekorációt kaptak, a bőrfelületeket pedig narancsszínű cérnával ékesítették. Az ülések középső részén a gumik mintázata ismétlődik. A sportos utasteret 1,34 méter hosszú és 85 centiméter széles panorámatető teszi világossá. A Concept Tiguan átgondolt belsőtér-koncepcióval rendelkezik, öt személy szállítására is alkalmas. A hátsó pad sínen tologatható, a támlák pedig asszimetrikusan dönthetők. A Concept Tiguannak nem okoz nehézséget 2,5 méter hosszú tárgyak szállítása sem.      

2007 első negyedévében több részlet kiderül majd az autóról, de az biztos, hogy a neve marad Tiguan.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/