/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Adatok és képek a Volkswagen Tiguanról

2007. június 06. 13:23   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen számos részletet közölt kompakt szabadidő-autójáról, a Tiguanról. A modell fejlesztése egy extrém teszttel zárult le Namíbiában, ahol elsősorban a karosszéria és az elektronikai rendszerek vizsgáztak. A Touareg kistestvére kizárólag feltöltött motorokkal, kétféle külső stílussal és jó néhány technikai újítással kerül majd piacra.


A Volkswagen számos részletet közölt kompakt szabadidő-autójáról, a Tiguanról. A modell fejlesztése egy extrém teszttel zárult le Namíbiában, ahol elsősorban a karosszéria és az elektronikai rendszerek vizsgáztak. A Touareg kistestvére kizárólag feltöltött motorokkal, kétféle külső stílussal és jó néhány technikai újítással kerül majd piacra.   


A Tiguan SUV-ot ötféle motorral kínálja majd a Volkswagen, ezek közül három TSI benzines 150, 170 és 200 lóerővel, kettő pedig TDI turbódízel 140 és 170 lóerővel. Európában kétféle kivitelben lesz rendelhető az autó, melyek elsősorban orrkiképzésükben térnek majd el egymástól. A “Trend & Fun”, illetve a “Sport & Style” verziók elöl 18 fokos terepszöggel érkeznek, a “Track & Field” kivitelű Tiguanok azonban már 28 fokos első terepszöggel rendelkeznek majd, tehát jobban fogják bírni az offroad körülményeket. A Volkswagen eredeti célkitűzése a Tiguannal az volt, hogy egy nagyon agilis és biztonságos szabadidő-autót hozzon létre. A kocsi első McPherson és hátsó négylengőkaros felfüggesztését a magas karosszériához optimalizálták és alumínium helyett acél segédkeretre illesztették. Az autóban új fejlesztésű elektromechanikus szervokormány is helyet kapott. A kerékjáratokban verziótól függően 16, 17 vagy 18 colos kerekek forognak, 215/65 R 16, 235/55 R 17 vagy 235/50 R 18 méretű gumiabroncsokkal.


A kompakt SUV-ok mezőnyében egyedülálló a Tiguan új rádió-navigáció egysége, ami 6,5 inches színes érintőképernyővel és tolatókamerával egészül ki. A gyors működést egy 400 MHz-es grafikus processzor szavatolja, a navigációs és a szórakoztató rendszerek információi pedig egy 30 GB-os beépített merevlemezen tárolódnak. Az RNS 510 elnevezésű multimédiás rendszer a telefont, az iPodot és más MP3 lejátszókat is kezelni tudja. Opcióként Dynaudio hifirendszer is rendelhető. De az RNS 510 igazi újdonsága az offroad navigációs mód, ami 500 útjelző tárolását teszi lehetővé egy túra során, még a nem bedigitalizált sivatagi területeken is. Emellett a Tiguan lesz az első SUV, amibe automata parkolássegítő rendszert építenek. A Park Assist kormányzással segít beállni a kijelölt parkolóhelyre.   


A “Track & Field” kivitelű Tiguanok jellemzője lesz az offroad mód, ami nagyban javítja majd az autó terepen való mozgékonyságát. Egy gomb megnyomásával aktiválható az autó összes elektronikai kütyüje, így például a lejtmenet-vezérlő, a nyomatékszabályzó, a differenciálzárak, a terep-ABS, a dombsegéd (mászófokozat és kuplungvédelem), valamint a fokozat-előválasztás funkció az automataváltós verzióknál.  

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/