/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Alapos felújításon esett át a BMW X5/X6 modellpáros

2023. február 08. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Hogy kategóriáik legkedveltebb modelljeiként megőrizhessék előkelő pozíciójukat, a BMW átfogó frissítést hajtott végre az X5/X6 modellpároson. A népszerű SUV-k külső és belső formavilágát cizellálták, minden korábbinál gazdagabbra bővítették az alapfelszereltséget és továbbfejlesztették a hajtásláncokat is. A felújított modellek közös piaci premierje 2023 áprilisában veszi kezdetét.

Az alapfelszereltségként kínált xLine stílusjegyek még magabiztosabb kiállást és még masszívabb felépítést kölcsönöznek az új BMW X5 modellnek. Az újdonság frontrészét az első fényszóró-pár és a BMW hűtőrácsok modern újraértelmezése határozza meg. Az első fényszórók 35 milliméterrel keskenyebbek, a nyíl alakú nappali menetfények pedig kifelé mutatnak és irányjelzőként is funkcionálnak. Az első fényszórók az extrafelszereltség részeként adaptív vezérléssel, mátrix LED-technológiával és vakításmentes távolságifény-asszisztenssel, valamint M Shadowline kivitelben is megrendelhetők.

A hűtőrácsok BMW Iconic Glow kontúrvilágítása az extrafelszereltség részeként immár a hathengeres motorral szerelt modellváltozatokhoz is elérhetővé válik. Emellett az első kerékjárati ívek új légkivezető nyílásokat kaptak, s immár alapfelszereltség a Satin Aluminium külső felszereltségi csomag alumínium tetősínekkel. A magával ragadó fénydizájnnal megrajzolt, száloptikás hátsó lámpák és féklámpák hátulnézetből is azonnal felismerhetővé teszik az újdonságot. A BMW modellek hátsó lámpáinak jól ismert, „L” alakú fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg a készítők.

Az új BMW X6 első fényszórói szintén keskenyebbek és nyíl alakú nappali menetfényekkel világítanak. Az új X6 dinamikus vonalvezetését az immár alapfelszereltségként kínált M Sport csomag helyezi még inkább előtérbe, a BMW hűtőrácsok alatti, jellegzetesen nyolcszögletű frontrész-kialakítással, határozott légbeömlő nyílásokkal és nagyméretű fekete felületekkel. Az első lökhárító háromdimenziós kialakítása eközben még tovább nyomatékosítja a modell széles kiállását. Az M Sport csomagnak továbbá az M-specifikus küszöbtoldatok és a BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei is részei. A hátsó lökhárítót Dark Shadow dekorbetét díszíti, a kipufogórendszer végeit pedig trapéz alakú nyílások ölelik körbe.

Az új X6 alapfelszereltségét színesítő M Sport csomag az új X5 modellhez is megrendelhető. A csomag típus-specifikus dizájnelemei a csúcsmodellként érkező X5 M60i xDrive és X6 M60i xDrive modellpáros megjelenését is tovább fokozzák – a BMW hűtőrácsokon dupla lamellákkal és BMW M logóval, magasfényű fekete BMW M külső visszapillantó-házakkal, dupla ikervégződésű kipufogórendszerrel, plusz a BMW X6 M60i xDrive modell esetében magasfényű fekete tetőszárnnyal.

Mindegyik modellváltozathoz elérhetővé válik az M Sport Pro csomag is. Az új M Marina Bay Blue metál (az X5 M60i xDrive modellhez) és az M Isle of Man Green metál (az X6 M60i xDrive modellhez) karosszériafényezési árnyalatok kizárólag a csúcsmodellek sajátjai. Újdonságként mutatkozik be a palettán ugyanakkor a Blue Ridge Mountain metál, a Brooklyn Grey metál, a Skyscraper Grey metál, a Frozen Pure Grey metál és mintegy negyven speciális, BMW Individual karosszériafényezési opció is.

Az utastérben a digitális technológia játssza a főszerepet. A BMW 8.0 operációs rendszer és a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia beépítésével a teljes egészében digitális BMW Ívelt Kijelző is megérkezik az autókba. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók.

A műszerfal bőrhatású Sensafin-bevonata és a rendkívül finom megmunkálású, fából készült dekorbetétek mindkét újdonság esetében az alapfelszereltség részei. Újdonság továbbá a magával ragadó, LED-technológiás háttérvilágítással dolgozó hangulatvilágítás, amelyet a műszerfal utasoldali felébe, a dekorbetét alá integráltak a készítők. Az elegáns fénycsík grafikájának az adott típusjelzés is része, amelyet a csúcsmodellek esetében a BMW M divízió logója gazdagít. A középkonzolon található vezérlőpanel új érintés-érzékeny felületeket kapott, az automataváltó előválasztó karja pedig új kialakítású.

A Sensafin-bevonatú sportülések alternatíváiként az első üléssorba komfortülések is rendelhetők. Ugyancsak elérhető opció a BMW Individual kibővített és teljes Merino bőrkárpitozás, az aktív ülésszellőztetés és a masszázsfunkció is. Az extrafelszereltségeket egyesítő palettán továbbá olyan tételek sorakoznak, mint például a panelfűtést és a pohártartók „thermo” funkcióját kínáló, új komfortcsomag, a LED-ekkel világító Sky Lounge panoráma üvegtető, a kristályüvegből megformált vezérlőgombok, vagy a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer.

Az új BMW X5 és X6 egyaránt megrendelhető nyolchengeres benzinmotorral, soros hathengeres benzinmotorral és soros hathengeres dízelmotorral. Mindegyik erőforráshoz kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető, új nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, a teljesítmény pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül jut az úttestre. Mindegyik motor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó lágy hibrid technológia fokozza. A technológia villanymotorját a mérnökök az automataváltóba építették be, ahol 12 lóerő teljesítménnyel és akár 200 Nm forgatónyomatékkal képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást.

Az X5 plug-in hibrid hajtásláncát is részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök. Az újdonság a BMW X5 xDrive50e típusnevet kapta. A legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor és az új fejlesztésű villanymotor 490 LE maximális rendszerteljesítményben és 700 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki, amely az elődmodellhez képest 96 lóerővel, illetve 100 newtonméterrel több. A benzinmotor 313 lóerős teljesítménye 27 lóerővel múlja felül az elődmodell megegyező értékét.

A villanymotor névleges teljesítménye 197 LE, amely 84 LE növekedést jelent. A minden korábbinál intenzívebb teljesítmény-leadást innovatív előváltó szakasz fokozza, amelyben az elektromos motor által leadott csúcs forgatónyomaték ideiglenesen 450 Nm-re nő. A BMW X5 xDrive50e így 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Emellett az akkumulátor kapacitása az elődmodellhez viszonyítva mintegy 25 százalékkal, 25,7 kWh-ra nőtt. Az egy feltöltéssel megtehető hatótávolság 94 – 110 kilométerre nőtt.

A két csúcsmodell meghajtásáról egy új fejlesztésű, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor gondoskodik. A hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó, M TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrás maximális teljesítménye 530 lóerő, amelyhez 750 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A nyolchengeres benzinmotor 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a M60i xDrive modellpárost.

Az X5 xDrive40i és X6 xDrive40i motorházteteje alatt egy 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor dolgozik. Az új motor maximális teljesítménye 47 lóerővel 380 lóerőre nőtt, amelyhez 70 Nm-rel nagyobb, immár 520 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Utóbbi a mild-hibrid technológia ideiglenes teljesítmény-többletével 540 Nm-re növelhető. Az erőforrás 5,4 másodperc alatt gyorsít százra.

Az új BMW X5 xDrive30d és X6 xDrive30d soros hathengeres dízelmotorját is számos részletében továbbfejlesztették a mérnökök. A dízel aggregát és a mild-hibrid technológia párosa 298 lóerős teljesítményben és 670 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki, amelynek köszönhetően mindkét 30d modell 6,1 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

Alapfelszereltség az adaptív futómű, a csúcsmodellekben és az X6 összes modellváltozatában pedig széria az adaptív M futómű. Az első és a hátsó tengely automata szintszabályozású, levegős futóműve, illetve az xOffroad csomag az extrafelszereltség része. A csúcsmodellek alapfelszereltségként aktív hátsókerék-kormányzást is kapnak (a többi modellváltozathoz extraként rendelhető), amely amúgy az M sport differenciálművel és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozó, adaptív M Professional futómű-technológia része. Alapfelszereltségként az új BMW X5 alatt 19” méretű, az új BMW X6 alatt pedig 20” méretű keréktárcsák gurulnak, amelyek a portfólió csúcsmodelljei esetében 21” méretűre nőnek, de akár 22” méretű könnyűfém felnik is elérhetők.

Az új BMW X5 és az új BMW X6 kényelmét, illetve biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A felárért elérhető új Parking Assistant Professional lehetővé teszi, hogy az ügyfelek az autójukon kívülről, az Apple iPhone okostelefonjukra feltelepített My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül vezéreljék végig az automatizált parkolás teljes folyamatát. A BMW Digital Key Plus okoskulcsnak köszönhetően pedig a bajor prémiummárka ügyfelei már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az autójukat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/