/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Alfa 4C – vissza a gyökerekhez

2013. március 07. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Alfa Romeo 4C globális bevezetésével a márka visszatér a könnyű sportkupék világába. Erre a különleges pillanatra világszerte nagyon vártak a márka rajongói. Az exkluzív Launch Edition-t, a modell piaci bevezetésének alkalmából kibocsátott különkiadását, a márka kifejezetten nekik szánta: 400 darab, sorszámozott példány kerül forgalomba Európában, ehhez a különleges változathoz kifejlesztett egyedi tulajdonságokkal.

A 83. Genfi Autószalonon tartott premierrel egy időben, 2013. március 5-ével az Alfa Romeo elkezdte felvenni a megrendeléseket az új 4C Launch Edition modellváltozatra, amelynek magyarországi bruttó vételára 17 millió forint. A limitált széria minden egyes vásárlója meghívást kap arra az exkluzív eseményre, ahol magas szintű vezetéstechnikai oktatásban részesülnek, hogy a lehető legteljesebb mértékben, maximális biztonság mellett aknázhassák ki az új autójukban rejlő képességeket.

Az új Launch Edition kétféle öltözetben (Carrara-fehér vagy Alfa-vörös) jelenhet meg tulajdonosai előtt. A speciális széria megkapja a szénszálas aerodinamikai csomagot (légterelő és külső tükörházak), a sötét színű, hátsó alumínium diffúzort, a sötét keretbe foglalt, Bi-LED fényszórókat, valamint elöl 18, hátul 19 colos keréktárcsákat, sötétített kivitelben. A sportos megjelenés még intenzívebb kihangsúlyozása érdekében a modell elülső légbeömlő nyílásokat, egyedi festésű féknyergeket, sportkipufogót, sport légszűrőt, valamint egyedi hangolású lengéscsillapítással és hátsó stabilizátorral szerelt felfüggesztés csomagot kap.

Az utastérben ugyanez a sportos hangulat fogad, olyan igényes részletekkel megtámogatva, mint a bőr-szövet sportülések, amelyek egyes részeit Alcantara borítja; vagy az alumíniumból készült borítások és sebességváltó kar; illetve a jellegzetes, sorszámozott szénszálas plakett. Amennyiben az ügyfél a vörös fényezést választja, az Alfa Romeo 4C Launch Edition kormányát, kézifékkarját, szőnyegeit, kilincseit és sportüléseit vörös öltések díszítik.

Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott, új kompakt sportkupé már 2013-ban piacra kerül. Az olasz márka ezzel a modellel tér vissza az Egyesült Államokba is, felvezetve az Alfa Romeo globális növekedési tervét.

A 4C formavilágának a fejlesztését a kezdetektől az az igény határozta meg, hogy még stílusosabbá, egyben műszakilag még tökéletesebbé tegyék a járművet, menetdinamikai és áramlástani szempontból egyaránt. Ennek érdekében az összes formai megoldást az autó legvégső küldetéséhez: a teljesítményhez optimalizáltak. Az utastérben is minden a vezetési élménynek lett alárendelve. A műszerfal és az ajtópanelek aszfaltszerű mintázata az Alfa Romeo 4C küldetésére emlékezteti a vezetőt. A műszerfal maximális egyszerűségre törekszik, a vezető-központú filozófia csúcsát testesíti meg, köszönhetően a digitális műszerezettségnek és a megfelelően megformált kormánykeréken elhelyezett sebességváltó kezelőszerveknek.

A két kagylóüléssel felszerelt autót igazán különlegessé teszi kategóriájában rendkívül kompakt mérete: hosszúsága 1 centi híján 4 méter, szélessége 2 méter, magassága 118 cm, tengelytávja pedig 238 cm. Ezek a paraméterek egyrészt kihangsúlyozzák a modell kompakt méreteit, másrészt még agilisabbá teszik viselkedését.

A motor minden Alfa Romeo szíve. Ebben az esetben az új, közvetlen benzinbefecskendezéses, 240 lóerős, négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor az, amelyet egyetlen céllal fejlesztettek ki: hogy kivételes teljesítményt nyújtson a versenypályán épp úgy, mint a városi utcákon. A középmotoros Alfa Romeo 4C új, teljesen alumínium szerkezetű erőforrása egyedi, optimalizált szívó és kipufogórendszert kapott, amelyek a kis fordulatszámon mutatott robbanékony viselkedést és a rugalmas erőkifejtést egyaránt támogatják, a nyolc ellensúllyal felszerelt főtengely segítségével. Ezen felül az erőforrás élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat. A motor kifejezetten nyomatékos; 350 Nm nyomatéki maximumának 80 százaléka már 1700/perc fordulatszámon elérhető.

A 1750 Turbo benzinmotorhoz csatlakozó Alfa TCT dupla szárazkuplungos automata sebességváltó a Giulietta és MiTo modelleken már alkalmazott változataihoz képest új vezérlő szoftvert kapott, és rajtautomatika funkcióval is rendelkezik. Összehangoltak az Alfa DNA programválasztóval, a fékrendszerrel, a motorvezérléssel és a menetstabilizáló elektronikával, így automata üzemmódban az Alfa DNA aktuális állásától függően eltérő vezérlési mintát követ. Van verseny üzemmódja is, amikor inaktív a menetstabilizáló és a kipörgésgátló, így a vezető korlátlanul kiélvezheti az autót. A TFT kijelzős, teljesen digitális műszerfal az aktuális programtól függően más és más konfigurációra vált, és kizárólag az adott üzemmódban releváns adatokat mutatja a vezetőnek. A kijelző színvilága igazodik a választott programhoz: Verseny üzemmódban sárga, Dinamikusban vörös, Normál állásban szürke, Négy évszakos program esetén pedig kék színű.

A nagyteljesítményű sportkocsik elengedhetetlen alkotóeleme a merev, erős, mégis könnyű vázszerkezet. Ezt az elvet alkalmazták az Alfa Romeo 4C megalkotásakor is. A monocoque típusú vázszerkezet teljes egészében szénszálas kompozitokból áll, amelyet a Forma 1-ből átvett és kizárólag a legfejlettebb szuper-sportkocsiknál alkalmazott technológiával gyártottak. Mindössze 65 kilogrammot nyom. Ennek a cellának a belsejében alakították ki a vezető és az utas helyét. A vázszerkezet és a tető első és hátsó nyúlványai teljes egészében alumíniumból készültek.

Ezen kívül az autó teljes karosszériája kis anyagsűrűségű, nagy szilárdságú kompozit anyagból készült. Ez az anyag igen könnyű (20 százalékkal könnyebb az acélnál), és ellenáll a korróziónak, miközben merevsége az acéléhoz mérhető, és meghaladja az alumíniumét. Az ülések maguk szénszálas és üvegszálas anyagok keverékéből készültek. Rendkívül alacsony tömegük mellett a speciális anyag igen ellenállóvá teszi őket a fizikai erőhatásokkal szemben. Mindezen megoldások eredményeként az Alfa 4C saját tömege csupán 895 kg, miközben a vázszerkezet kiváló torziós merevséggel és ellenálló-képességgel rendelkezik.

Az Alfa Romeo 4C rendkívül kifinomult futóművel rendelkezik – kettős keresztlengőkaros elöl, továbbfejlesztett MacPherson hátul –, ami egyszerre biztosít maximális mozgékonyságot és úttartást. Ez a megoldás a hátsókerék-hajtással és a kivételes tömeg/teljesítmény aránnyal együtt páratlan vezetési élményt ígér, amit még intenzívebbé tesz a tömegelosztás (40% az első, 60% a hátsó tengelyen). A 4C 4,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, 250 km/óra feletti végsebességre és 1,1 g-s oldalgyorsulásra képes. Azok számára, akik a létező legjobbat keresik a vezethetőség terén, a gyár sportfutóművet is kínál, egyedi hangolású lengéscsillapítókkal és hátsó stabilizátorral. A kormánymű mindegyik változatban nélkülözi a szervorásegítést.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/