/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Allianz: javítás alkatrészcsere helyett

2022. október 21. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Az Allianz 10. alkalommal tartotta meg Allianz Motor Day nevű rendezvényét, amelynek keretében többek között azt a kérdést is körüljárták, hogy mennyire lehet fenntartható a gépjármű-biztosítás ágazata. Az Allianz által szervezett nemzetközi eseményen folytatott eszmecserék középpontjában az állt, hogy miként lehetne a termékek és a szolgáltatások területén egyaránt előmozdítani az elektromobilitást a dekarbonizáció egyik alapvető lépéseként. Emellett arról is szó esett, miként lehetne csökkenteni a CO2-kibocsátást fenntartható kárrendezéssel.

Javítás alkatrészcsere helyett

2022_MotorDayChart_1

Az Allianz egyértelmű javaslattal állt elő: „A gépjármű-biztosítás terén a fenntartható kárrendezés számos olyan tényezőt foglal magában, amellyel jelentősen csökkenthető a CO2-kibocsátás” – fejtette ki Klaus-Peter Roehler, az Allianz SE németországi, svájci, közép- és kelet-európai biztosítási üzletágáért, valamint a vállalat Global P&C Retail és SMC, illetve Global Claims üzletágáért felelős igazgatósági tagja. „Ebből a szempontból az a legfontosabb, hogy új alkatrészek használata helyett éljünk a megfelelő javítási lehetőségekkel.”

Az ütközésekből eredő káresemények többsége kis- vagy közepes mértékű sérüléssel jár, amely elsősorban a gépjárművek külső részét érinti. Ezek a károk különféle környezetbarát módszerekkel javíthatók. Az új alkatrészek gyártásának jóval nagyobb a karbonlábnyoma, mint a javításé. „Noha ezeket a javítási lehetőségeket már sok esetben használjuk, úgy gondoljuk, hogy jelentős fejlődést lehetne még elérni ezen a téren. Ha a biztosítók évente akár csak két százalékponttal növelnék Európában a javítások arányát, szakértőink szerint közel 30 000 tonnányi CO2-kibocsátást kerülhetnénk el, ami nagyjából 5100 háztartás éves energiafogyasztásának felel meg” – magyarázta Roehler. „Ezért javasoljuk azt, hogy a jövőben növeljük a környezetbarát javítások arányát.”

2022_MotorDayChart_2

A fenntarthatóbb kárrendezés másik alaptényezője lehetne az európai piacokon működő műhelyek fenntarthatósági kritériumoknak megfelelő szabványos tanúsítványrendszerének bevezetése. „Az Allianz a gépjárműipar egyéb érdekelt feleivel együtt egységes előírásokat szeretne kialakítani Európában” – fejtette ki Roehler. „Csak így tudjuk tudatosan beépíteni a fenntarthatósági kritériumok betartását a műhelyválasztás folyamatába.”

A cél: az elektromos gépjárművek váljanak tömegesen elérhetővé a lakosság számára

Az éghajlatváltozás megfékezéséről szóló uniós jogszabály kimondja, hogy Európának 2050-re klímasemlegessé kell válnia, 2030-ra pedig legalább 55 százalékos csökkenést kell elérnie az üvegház hatású gázkibocsátás terén az 1990-ben mért szintekhez képest. Az ENSZ által életre hívott Net Zero Insurance Alliance – röviden NZIA – nevű társulás tevékenységei ehhez az általános kibocsátáscsökkentéshez járulnak hozzá. Az Allianz 2021 nyarán az NZIA egyik társalapítója lett, célul tűzve ki a biztosítási portfóliók dekarbonizációjának előmozdítását.

2022_MotorDayChart_3

„Átfogó megközelítést dolgoztunk ki a fenntartható mobilitás témájával kapcsolatban. Egy biztos: fenntartható mobilitás és az elektromos közlekedés következetes bővítése nélkül az EU nem fogja tudni elérni ezeket a nagyratörő célkitűzéseket” – szögezte le Roehler. „Csak úgy tehetjük tömegesen hozzáférhetővé az elektromos mobilitást a lakosság számára, ha a piac összes szereplője ügyfélbarát megoldásokat alakít ki. Ide tartoznak többek között a versenyképes árak, a töltési infrastruktúra gyorsabb és szélesebb körű kiépítése, valamint az elektromos gépjárművekhez kapcsolódó hasznos szolgáltatások.”

2022_MotorDayChart_4

„Bár az elektromos autók iránti kereslet Magyarországon is folyamatosan nő, a villanyautózás a legtöbbeknek még továbbra is jelentős életmódváltással jár. Az eddig hozzánk elért visszajelzések alapján a töltőhálózat sűrűségén túl jellemzően a töltők adott időpontban való elérhetősége, a töltési idő hossza, a gyorstöltés akkumulátorkapacitásra gyakorolt esetleges hatásai, illetve az áramdíj a legfontosabb félelmek az elektromos autókkal kapcsolatban” – teszi hozzá a téma hazai vonatkozásait Antalffy Dániel, az Allianz Hungária Zrt. szenior termékmenedzsere. „Szerencsére a piac növekedésével együtt egyre jobban  fejlődik az infrastruktúra Magyarországon is, ahol tavaly év végén már csaknem 2000 nyilvános töltőberendezés működött kétszer annyi töltőponttal.”

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/