/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ariel Atom konkurens Mexikóból

2013. július 04. 20:30   |   DG
címkék:  

A pehelysúlyú, középmotoros, hátsókerék-hajtású Vühl németes hangzása ellenére nem germán sportautó, hanem a mexikói testvérpár, Guillermo és Iker Echeverria agyának szüleménye. Édesapjuk versenyautó pilóta volt, ők pedig tervezőirodát alapítottak, és többek között kerékre állították álmaik autóját, a Vühl 05-öt.

Az agresszív kinézetű Vühl a könnyűsúlyú, puritán sportkocsik táborához csatlakozik, mint a műfaj első és legbrutálisabb tagja, az Ariel Atom, a BAC Mono, vagy a KTM X-Bow. A Vühl három részből álló, ragasztott alumíniumvázat kapott, az utascella mögé szerelt motort és a hátsó felfüggesztést acél segédvázra erősítették. Elöl gyűrődő zóna, oldalt kétrétegű lemezek óvják az utasokat. A karosszéria műanyagból készült, de rendelhető karbon felépítmény is. Az autó hasa teljesen burkolt, a megfelelő leszorító erőről pedig első és hátsó légterelők, valamint diffúzor gondoskodik.

A mindössze 695 kilogrammos Vühl 05 meghajtásáról egy 285 lóerősre tuningolt 2 literes Ford Ecoboost turbómotor gondoskodik, 420 Nm-es nyomatékkal. A súly/lóerő arány tehát igen kedvező, 400 LE/tonna. A gép így 3,7 másodperc alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 245 km/óra. Az erőt egy hatgangos kézi váltó továbbítja a hátsó kerekeknek. A masina megállításáról Wilwood fékrendszer gondoskodik, elöl 310, hátul 280 mm-es tárcsákkal és négydugattyús nyergekkel. A felnik és a gumik mérete tengelyenként eltérő; az első 17 colos felnikre 205/45, a hátsó 18-asokra pedig 234/45 méretű gumikat húztak.

A fülkébe rendelhető szénszálas kagylóülés, 33 centiméter átmérőjű gyorszáras kormánykerék, adatrögzítő berendezés, integrált HD kamera és vízálló szarvasbőr kárpit is.

A Vühl 05-re mostantól le lehet adni a megrendeléseket, ám a kiszállítások csak a jövő év elején indulnak. A kocsi ára nettó 55 ezer angol font, de a számos opciós és személyre szabási lehetőség még feljebb viheti az árát. Az értékesítés először az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban indul, majd más európai országokban, Kínában, valamint a Közel-Keleten is elérhetővé teszik az autót.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/