Audi TT dízelmotorral és quattro hajtással
Világszerte eddig minden második eladott Audi TT a quattro összkerékhajtással készült. Mostantól a kínálatban a TT harmadik generációjának megjelenése óta elsőkerék-hajtással szereplő, nagysikerű kétliteres dízel is rendelhető e hajtásrendszerrel. Az erőátvitel feladatát itt a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltó látja el.
A quattro összkerékhajtás elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsolót használ a forgatónyomaték első és hátsó kerekek közötti optimális elosztására, a mindennapos menethelyzetek többsége során túlnyomórészt az első kerekekre irányítva azt. Amennyiben csökkenne az első kerekek vonóerő-átadási képessége, a tengelykapcsoló a nyomaték egy részét mindössze néhány ezredmásodperc alatt fokozatmentesen a hátsó kerekekre küldi.
A quattro összkerékhajtás az elektronikus menetstabilizáló rendszer intelligens szoftverfunkciójaként működő kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás technikájával is együttműködik, amely a belső kanyaríven gördülő kerekek célzott és finom fékezési beavatkozásaival biztosít még lágyabb és stabilabb irányíthatósági tulajdonságokat. Kis súrlódási tényezőjű útfelületen az állandó összkerékhajtás még az ellenőrzött, biztonságos driftre is lehetőséget kínál.
A tengelykapcsoló az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerbe integráltan működik, amellyel a vezető igény szerint a comfort, auto, dynamic, efficiency és individual üzemmódok szerint határozhatja meg TT-modellje alapvető karakterét. Az Audi drive select az összkerékhajtás mellett a gázpedál, a kormányrásegítés és az S tronic sebességváltó karakterisztikáit is befolyásolja. Mindemellett számos, extrafelszerelésként kínált technika irányítását is magában foglalhatja, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályozás vagy éppen a komfort automatikus légkondicionáló berendezés.
Az Audi TT dinamikus menetteljesítményeiről quattro összkerékhajtása mellett négyhengeres dízelmotorjának tekintélyes ereje gondoskodik, amely 2 liter lökettérfogatából 184 LE teljesítményt, illetve az 1750 és 3250 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 380 Nm maximális forgatónyomatékot produkál. A közös nyomócsöves befecskendező rendszer nyolclyukú fúvókáin át akár 2000 bar nyomáson juttatja az üzemanyagot az égésterekbe. E magas nyomásszint a gázolaj finom porlasztásával gazdaságos és csekély károsanyag-kibocsátású égésfolyamatról gondoskodik. A töltőlevegő-hűtő a szívócsatorna-modulban kapott helyet, rövid gázáramlási utakat biztosítva.
A TT Coupé 2.0 TDI quattro S tronic álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, végsebessége pedig 234 km/óra, míg a Roadster megfelelő értékei 7,0 másodperc és 230 km/óra. A 2.0 TDI quattro S tronic hajtásrendszerrel szerelt TT Coupé 5,2 literrel is beéri 100 kilométerenként, míg a TT Roadster fogyasztása 5,4 l/100 km.
A 2.0 TDI quattro S tronic piaci bevezetésével immár hét motor/sebességváltó-változat szerepel az Audi TT palettáján, közöttük öt benzines erőforrással. Az elsőkerék-hajtású kétliteres dízel a hatfokozatú manuális sebességváltóval továbbra is szerepel a programban. Az S tronic váltóművel készülő új összkerékhajtású kivitel már megrendelhető, a TT Coupé alapára 13 422 000, míg a TT Roadsteré 14 368 000 forint. Az első kiszállításokra várhatóan 2017 elején kerül sor.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)