/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Automata váltót kaphat a Toyota Yaris GR

2022. március 24. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Váratlan fejlesztési irány mellett döntött a Toyota: automata sebességváltót szerelnének a GR Yaris utcai versenyautóba. Az elképzelés legalább annyira logikus, mint amennyire meglepő.

A Toyota hazai márkaversenyén, a Gazoo Rally Racing Challenge kupán mutatkozott be az utóbbi idők legmeghökkentőbb prototípusa. Noha a cég hivatalosan nem adott ki információkat az autóról, az azt vezető Shigeru Hayakawa (aki nem mellékesen a Toyota igazgatótanácsának alelnöke) készséggel elbeszélgetett a japán sajtó helyszínen lévő munkatársaival.

Ezek alapján sejthető, hogy az új sebességváltó nem duplakuplungos, és nem is előre programozott áttételekkel dolgozó, fokozatmentes egység, hanem klasszikus hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt automata. A források szerint a finom kapcsolások érdekében döntött a kiforrott technológia mellett a Gazoo Racing, mindazonáltal gyors váltásokra programozták a váltót.

A figyelmes szemlélők észrevehetik, hogy a prototípus néhány apró ponton kívül is eltér a már ismert, kézi sebességváltós szériamodelltől. A módosított rajzolatú, megnövelt felületű első hűtőrács arra enged következtetni, hogy külön hűtő gondoskodik a váltóolaj temperálásáról. Az utastérben csupán a sebességváltó kar, valamint a kormánykerék mögé szerelt váltófülek jelentenek eltérést a kézi váltós GR Yaristól.

Arra nem sikerült választ kapni, hogy miért fejleszt automata sebességváltót háromhengeres sportmotorjához a Toyota. A keményvonalas rajongók aligha támogatnák, hogy elvegyék tőlük a fokozatok kapcsolása feletti irányítást. Ugyanakkor megfelelő vezérléssel kiküszöbölhetők az automata sebességváltók mindazon kényelmi funkciói, amelyek a hétköznapi használatban előnynek, a sportos vezetés során azonban inkább komoly hátránynak számítanak. Így egy olyan autót kaphatnánk, ami a városban komfortosan használható, ugyanakkor országúton vagy akár versenypályán is helytállna.

Egy másik lehetőség, hogy nem a GR Yaris kapja meg az automata váltós hajtásláncot, hanem a hamarosan érkező GR Corolla. Az alsó-középkategóriás családi modell hangsúlyozottan sportos változata ugyanazt a 261 (Japánban 272) lóerős, háromhengeres, 1,6 literes turbómotort kaphatja meg, mint a GR Yaris. A hatalmas különbség a két modell között, hogy míg a Yaris nem kapható az USA-ban, a Corollát mintha kifejezetten oda fejlesztenék: a modellváltozat érkezéséről először a Toyota észak-amerikai képviseletének online posztjából értesült a világ. Észak-Amerikában pedig, sportmodell ide vagy oda, továbbra is jelentős piaci kereslet mutatkozik az automata sebességváltó iránt.

A legfrissebb információk szerint egyébként a GR Corolla vázszerkezetét tekintve megegyezik majd a „mezei” Corollával, csak jelentős optikai tuningon esik át. Arról egyelőre nem született döntés, hogy a Corollában megőrzi-e eredeti teljesítményét a motor, vagy erősebb kivitelben építik azt be a kompakt modell orrába.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/