/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az alapító előtt tiszteleg az utolsó Bugatti Veyron

2014. augusztus 08. 14:20   |   DG
címkék:  

A Monterey Autós Héten (augusztus 11 – 17.) mutatkozik be az utolsó, hatodik legendás Bugatti, a cégalapítónak emléket állító Ettore Bugatti modell. A hatodik “Les Légendes de Bugatti” kiadás káprázatos csiszolt alumínium és kék karbon karosszériát kapott, motorja pedig 1200 lóerős. Három darabot építenek belőle, egyenként 2,35 millió eurós áron.

A Bugatti Legends sorozat hatodik, egyben utolsó tagja a Bugatti alapítója, a 20. század autóiparának egyik nagy alakja, Ettore Bugatti előtt tiszteleg, és élete főműve, a Bugatti Type 41 Royale ihlette. Ettore Bugatti irányítása alatt a Bugatti a kor technikailag és formailag legfejlettebb autóit hozta létre, mint a Type 57 SC Atlantic vagy a feledhetetlen Type 41 Royale.

Ettore Bugatti világ életében arról álmodott, hogy megépíti a legerősebb és legfényűzőbb sorozatgyártású autót. 1926-ban meg is valósította álmát, létrehozta a járművet, amelynek nem akadt versenytársa. A Type 41 Royale 6,5 méter hosszú volt, 4,3 méteres tengelytávval bírt és 3 tonnát nyomott. Bugatti egy 12,7 literes soros nyolchengeres motort tervezett hozzá, amely 2000-es fordulatszámon 300 lóerőt generált. A fenséges jármű orrát pedig az Ettore testvére, a szobrász Rembrandt Bugatti által tervezett elefánt szobor ékesítette, amely a Bugatti márka szimbóluma lett. A nehéz európai és amerikai gazdasági helyzet végül megpecsételte a Type 41 Royale sorsát, az autóból nem sikerült a tervezett 25 darabot megépíteni. Csupán hat készült belőle, amelyek ma az autógyűjtemények legbecsesebb darabjainak számítanak.

A Legend Ettore Bugatti modell alapja a világ leggyorsabb roadstere, a Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, amelynek 8 literes négyturbós W16-os erőforrása 1200 lóerőt és 1500 Nm nyomatékot ad le. A nulla-százas sprint 2,6 másodpercig tart, a végsebesség pedig 409 km/óra nyitott tetővel.

A modell a 41111-es alvázszámú, 1932-es Type 41 Royale alapján készült. Karosszériájának elülső része az ajtókat is beleszámítva kézzel csiszolt alumínium, míg a hátsó és oldalsó paneleket sötétkék szénszálas műanyagból formálták meg. A színkódos könnyűfém felnik egyedi kivitelűek, ehhez az autóhoz készültek. A Bugatti patkó és az EB logó ezúttal is platinából készült, Ettore Bugatti szignóját pedig a tanktetőbe és az olajsapkába is belegravírozták.

A kabinban kétféle bőrt használtak. Az üléseket, a kormánykereket, a váltókart, az ajtóbehúzókat és könyöklőket, valamint a középső könyöktámaszt barna borjúbőrrel húzták be, a mennyezeti konzolon pedig speciális szattyánbőrt alkalmaztak, amelynek a cserzése egyedül hat hónapot vett igénybe. A kék nyers karbon az utastérben is visszaköszön, az ajtópanelek és az ülések közötti konzolon látható, és az ülések kék szegélyvarrása egészíti ki. A táncoló elefánt alak platina borítást kapott.

Augusztus 15-én, a „The Quail: A Motorsports Gathering” és augusztus 17-én, a Pebble Beach Concours d’Elegance seregszemlén a Bugatti először és utoljára kiállít egy példányt mind a hat Bugatti Legends modellből.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/