/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az Aston Martin bemutatta SUV-modelljét

2019. november 20. 18:20   |   DG
címkék:  

Új fejezet kezdődött az Aston Martin 106 éves történetében, a márka ugyanis bemutatta első ötszemélyes modelljét, a DBX szabadidőautót. A négykerék-hajtású, tágas és rugalmasan alakítható belterű SUV-val az Aston Martin új közönséghez juthat el. A DBX egy luxus SUV, amely azonban a márka alapértékeivel összhangban sportautós menettulajdonságokat tud felmutatni.

Az Aston Martin DBX feladata az, hogy világszerte növelje a márka eladásait és még szélesebb közönséget szólítson meg. Ehhez minden képessége megvan, mert egy új, dedikált SUV-platformra épített autó, másrészt pedig egy SUV, amelyeknek szerte a világon nagy keletje van. Nem mellesleg remekül áll neki a jellegzetes, eddig csak sportautókon alkalmazott Aston Martin dizájn.

A DBX hatalmas méretű jármű (5039 mm hosszú, 1998 mm széles, 1680 mm magas, a tengelytávja pedig 3060 mm-es), de áramvonalas, sportos alakjával és finoman kidolgozott részleteivel mindezt könnyen feledteti. A teljes karosszériaszerkezete alumínium, amely könnyű és rendkívül merev; a DBX saját tömege 2245 kilogramm, ami nem rossz egy 5 méteres szabadidőautótól.

A DBX hasmagassága 190 mm, de a beépített adaptív háromkamrás légrugózásnak köszönhetően 45 mm-rel megemelhető, illetve 50 mm-rel lesüllyeszthető. A csillapítás automatikusan változó, de a kiválasztott menetmódnak megfelelően kifejezetten komfortosra vagy sportosra is állítható. A kifinomult légrugózást 48-voltos elektronikus karosszéria-stabilizáló rendszer (eARC) egészíti ki, amely tengelyenként 1400 Nm ellentartó nyomatékot képes kifejteni. A DBX így kanyarokban is új terelgethető, mintha sportkocsi lenne.

Az Aston Martin SUV-jában a Mercedes-AMG-től származó 4 literes biturbó V8-as erőforrást találjuk meg, amely a DB11 és a Vantage modelleket is hajtja. A DBX-ben 550 lóerő és 700 Nm nyomaték leadására képes (utóbbit a 2200-5000-es fordulatszám-tartományban), erőteljes, csak az Aston Martinra jellemző hanghatás kíséretében. Az őserőt kifejtő, aktív szelepes kipufogórendszeren keresztül ropogó V8-as 4,5 másodperc alatt gyorsítja a DBX-et százra és 291 km/óráig képes fokozni a tempót.

Az erőt egy kilencsebességes automataváltó adja át az aktív differenciálművekkel szerelt négykerék-hajtásnak. Az aktív középső és az elektronikus, korlátozottan záró hátsó differenciálmű jóvoltából a nyomaték precízen oszlik el a tengelyek és a két hátsó kerék között. Az egyedileg kalibrált kormányzással együtt a DBX sportautóként viselkedik az úton.

Az Aston Martin első 5-üléses modellje számos különböző útfelületen boldogul, és remekül idomul tulajdonosa életstílusához. Csomagtere 632 literes (a padló alatt egy másik, 62 literes rekesszel), hátsó üléstámlái pedig 40:20:40 arányban ledönthetők. A kocsihoz többféle belső csomag és kiegészíthető választható majd, így például a Pet, vagyis háziállat, továbbá a Snow, azaz hó készlet.

A fényűzően berendezett kabinban minden utas számára bőséges hely áll rendelkezésre. Alapfelszerelés a tető teljes hosszában végigfutó panorámatető és a keret nélküli ablakok. Az üléseket pazar, puha Bridge of Weir bőr borítja, az oszlopokat és a mennyezetet Alcantara szövettel húzták be. A középkonzol alatt nagyméretű rakodórekeszt alakítottak ki. Az utastérbe valódi fa, kompozit és fém dekoráció is kérhető, a kabint a vásárlók saját ízlésükhöz igazíthatják. A trendeknek megfelelően a 31 cm átmérőjű fő műszeregység és a műszerfalba gyönyörűen beágyazott, 26 cm átlójú középső képernyő is digitális.

Az Aston Martin DBX már megrendelhető, alapára 158 ezer font, 193 500 euró, illetve 189 900 dollár. A SUV-ot az Egyesült Királyságban, az Aston Martin új Wales-ben található St Athan üzemében fogják gyártani. A kiszállítások a jövő év második negyedévében indulnak a világ minden tájára.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/