/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az Aston Martin F1-technikát küld az utcára

2019. március 08. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Aston Martin óriási erődemonstrációt tartott az idei Genfi Autószalonon, középmotoros szuperautók új generációját leplezte le, amelyben saját fejlesztésű hibrid hajtásláncai dolgoznak. A Valkyrie prototípus mellett kiállították az AM RB 003 hipersportkocsit, továbbá a Vanquish Vision Conceptet.

Aston Martin Valkyrie

Az Aston Martin egy ideje már izgalomban tartja a szakmát és a közönséget Valkyrie hipersportautójával, ami egészen egyedülálló paraméterekkel büszkélkedhet. Néhány nappal ezelőtt, a Genfi Autószalonra kigurították az első elkészült, sorozatgyártás közeli prototípust, amiben a Cosworth által fejlesztett, 65 fokos hengerszögű, szívóüzemű 6,5 literes V12-es motor dohog.

Számos fontos részletet elárultak a fantasztikus erőforrásról, amely a 90-es évek magas fordulatszámú F1 motorjai előtt tiszteleg. A tizenkét hengeres aggregát a világ legnagyobb literteljesítményű szívómotorja (153,8 LE/l) és extrém sokat forog a főtengelye, akár 11 100-at. Ez példátlan egy, a legszigorúbb emissziós normákat teljesítő szívómotortól. A teljesítmény 1000 lóerő, a maximális nyomaték pedig 740 Nm, ami 7000-es fordulatszámon jelentkezik. S ez még nem minden, a belsőégésű motorhoz ugyanis csatlakozik egy akkumulátoros hibrid rendszer.

Mind a V12-es erőforrás, mind a váltóház a járműstruktúra szerves részei, az utóbbihoz rögzülnek például a hátsó futómű illesztési pontjai, növelve a strukturális merevséget és kiváltva egy plusz hátsó segédkeretet. Az akkucsomagba az összes alrendszert beépítették és ezen ül a teljesítmény elektronika is. A power boost és energiavisszatermelő funkciók mellett a villanymotor a váltómű mechanikus teljesítményét is fokozza. A Valkyrie hibrid rendszere úgy működik, mint a Forma 1-es autókban alkalmazott KERS-rendszer. Az egyedi villanymotort az Integral Powertrain Ltd, míg a könnyűsúlyú hibrid akkumulátoros rendszert a horvát Rimac szállította.

A hibrid rendszer további 160 lóerőt és 280 Nm nyomatékot folyósít, a maximális teljesítmény így 1160 lóerőben alakul 10 500-as fordulatszámon. Az össznyomaték 900 Nm 6000-es fordulaton.

AM-RB 003

Az AM-RB 003 középmotoros hipersportautó a Red Bull Advanced Technologies céggel szoros együttműködésben készül majd. A Valkyrie és a Valkyrie AMR Pro után ez a harmadik tagja az Aston Martin új középmotoros modellsorozatának és hozzájuk hasonlóan F1-es technológiákat vonultat fel.

Az AM-RB 003 dizájnjában és aerodinamikai koncepciójában a Valkyrie-t követi. Nagyméretű első splittert és hátsó diffúzort vonultat fel, a leszorítóerő java részét azonban a has termeli. Az integrált hátsó szárny a világon először a NASA által hitelesített FlexFoil technológiával készül. Ennek lényege, hogy a leszorítóerő a szárny lapátszögének módosítása nélkül változtatható, tehát nincs szükség aktív légterelőre.

Az AM-RB 003 egyébként külsejét tekintve némileg eltér a Valkyrie-től, a lámpái például másképpen néznek ki, és a kabinja is tágasabb a kényelmesebb mindennapos használhatóság érdekében. Az ajtók előrefelé, LMP1-stílusban nyílnak, az ülések közötti konzol szélesebb, és a csomagoknak is jut hely a székek mögött. A műszerfal új koncepció szerint épült, kormánykerékre épített kijelzővel és okostelefon-vezérelt infotainment rendszerrel.

Az Aston Martin még adós az AM-RB 003 műszaki adataival, azonban azt tudni lehet, hogy ez lesz az első kocsi a cég új, házon belül fejlesztett hibrid V6-os turbómotorjával. Az AM-RB 003-ból csak 500 darab fognak gyártani.

Vanquish Vision Concept

A genfi stand harmadik szenzációja a lenyűgöző Vanquish Vision Concept volt, ami középmotoros szupersportautó formájában élesztette újra az ikonikus gran turismót. Az Aston Martin ezzel a modellel száll be az olasz kocsik által uralt mezőnybe.

A Vanquish Vision Concept vonzóbb és kevésbé technikás megjelenésű, mint a másik két középmotoros modell. Klasszikus szépség, érzéki formákkal. Részleteket ezúttal sem közöltek, ám az kiderült, hogy a sorozatgyártású modellben a márka új V6-os turbómotorja szolgál majd, hibrid rendszer nélkül. S amíg a Valkyrie, illetve az AM-RB 003 teljes szénszálas konstrukció, addig a Vanquish egyedi ragasztott alumínium karosszériát vonultat fel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/