Az Aston Martin F1-technikát küld az utcára
címkék: am-rb 003, aston martin, genfi autószalon, hibrid, valkyrie, vanquish, vanquish vision concept
Az Aston Martin óriási erődemonstrációt tartott az idei Genfi Autószalonon, középmotoros szuperautók új generációját leplezte le, amelyben saját fejlesztésű hibrid hajtásláncai dolgoznak. A Valkyrie prototípus mellett kiállították az AM RB 003 hipersportkocsit, továbbá a Vanquish Vision Conceptet.
Aston Martin Valkyrie
Az Aston Martin egy ideje már izgalomban tartja a szakmát és a közönséget Valkyrie hipersportautójával, ami egészen egyedülálló paraméterekkel büszkélkedhet. Néhány nappal ezelőtt, a Genfi Autószalonra kigurították az első elkészült, sorozatgyártás közeli prototípust, amiben a Cosworth által fejlesztett, 65 fokos hengerszögű, szívóüzemű 6,5 literes V12-es motor dohog.
Számos fontos részletet elárultak a fantasztikus erőforrásról, amely a 90-es évek magas fordulatszámú F1 motorjai előtt tiszteleg. A tizenkét hengeres aggregát a világ legnagyobb literteljesítményű szívómotorja (153,8 LE/l) és extrém sokat forog a főtengelye, akár 11 100-at. Ez példátlan egy, a legszigorúbb emissziós normákat teljesítő szívómotortól. A teljesítmény 1000 lóerő, a maximális nyomaték pedig 740 Nm, ami 7000-es fordulatszámon jelentkezik. S ez még nem minden, a belsőégésű motorhoz ugyanis csatlakozik egy akkumulátoros hibrid rendszer.
Mind a V12-es erőforrás, mind a váltóház a járműstruktúra szerves részei, az utóbbihoz rögzülnek például a hátsó futómű illesztési pontjai, növelve a strukturális merevséget és kiváltva egy plusz hátsó segédkeretet. Az akkucsomagba az összes alrendszert beépítették és ezen ül a teljesítmény elektronika is. A power boost és energiavisszatermelő funkciók mellett a villanymotor a váltómű mechanikus teljesítményét is fokozza. A Valkyrie hibrid rendszere úgy működik, mint a Forma 1-es autókban alkalmazott KERS-rendszer. Az egyedi villanymotort az Integral Powertrain Ltd, míg a könnyűsúlyú hibrid akkumulátoros rendszert a horvát Rimac szállította.
A hibrid rendszer további 160 lóerőt és 280 Nm nyomatékot folyósít, a maximális teljesítmény így 1160 lóerőben alakul 10 500-as fordulatszámon. Az össznyomaték 900 Nm 6000-es fordulaton.
AM-RB 003
Az AM-RB 003 középmotoros hipersportautó a Red Bull Advanced Technologies céggel szoros együttműködésben készül majd. A Valkyrie és a Valkyrie AMR Pro után ez a harmadik tagja az Aston Martin új középmotoros modellsorozatának és hozzájuk hasonlóan F1-es technológiákat vonultat fel.
Az AM-RB 003 dizájnjában és aerodinamikai koncepciójában a Valkyrie-t követi. Nagyméretű első splittert és hátsó diffúzort vonultat fel, a leszorítóerő java részét azonban a has termeli. Az integrált hátsó szárny a világon először a NASA által hitelesített FlexFoil technológiával készül. Ennek lényege, hogy a leszorítóerő a szárny lapátszögének módosítása nélkül változtatható, tehát nincs szükség aktív légterelőre.
Az AM-RB 003 egyébként külsejét tekintve némileg eltér a Valkyrie-től, a lámpái például másképpen néznek ki, és a kabinja is tágasabb a kényelmesebb mindennapos használhatóság érdekében. Az ajtók előrefelé, LMP1-stílusban nyílnak, az ülések közötti konzol szélesebb, és a csomagoknak is jut hely a székek mögött. A műszerfal új koncepció szerint épült, kormánykerékre épített kijelzővel és okostelefon-vezérelt infotainment rendszerrel.
Az Aston Martin még adós az AM-RB 003 műszaki adataival, azonban azt tudni lehet, hogy ez lesz az első kocsi a cég új, házon belül fejlesztett hibrid V6-os turbómotorjával. Az AM-RB 003-ból csak 500 darab fognak gyártani.
Vanquish Vision Concept
A genfi stand harmadik szenzációja a lenyűgöző Vanquish Vision Concept volt, ami középmotoros szupersportautó formájában élesztette újra az ikonikus gran turismót. Az Aston Martin ezzel a modellel száll be az olasz kocsik által uralt mezőnybe.
A Vanquish Vision Concept vonzóbb és kevésbé technikás megjelenésű, mint a másik két középmotoros modell. Klasszikus szépség, érzéki formákkal. Részleteket ezúttal sem közöltek, ám az kiderült, hogy a sorozatgyártású modellben a márka új V6-os turbómotorja szolgál majd, hibrid rendszer nélkül. S amíg a Valkyrie, illetve az AM-RB 003 teljes szénszálas konstrukció, addig a Vanquish egyedi ragasztott alumínium karosszériát vonultat fel.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)