/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az Audi bemutatta az új A3-ast

2020. március 03. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi A3 negyedik generációja sportos, digitalizált és teljesen hálózatba kapcsolt. Progresszív dizájnja mögött számos nagyautós innovációt rejt, többek között kifinomult információs és szórakoztató rendszert, kiváló felfüggesztést és magas szintű biztonságot.

Az új Audi A3 Sportback a sportos dizájn és a kompakt arányok tökéletes elegye. A széles Singleframe hűtőmaszk, illetve a megnövelt első levegőbeömlők tovább fokozzák a dinamikus karaktert. Az izmos kocsitest két végpontját, az első és a hátsó lámpák között érzéki vonal köti össze, amely alatt hangsúlyt kap a nagyobb kerékíveket kiemelő megújult Audi arculat.

Innovatív újdonság a Mátrix LED fényszórók digitális nappali fénye. Ez egy pixelmező, amelyben háromszor öt LED-szegmens hoz létre teljesen egyedi fényhatást, amelyről az A3 Sportback érkezése már messziről azonnal felismerhető. A sportos hatású és magas minőségű dizájn az utastérben az új váltókar formájában, alumínium, illetve szénszálas betétekben, izgalmas ajtónyitókban és feketén csillogó műszerfalban ölt testet. Az üléskárpit most először a fenntarthatóság jegyében újrahasznosított PET palackokból készült.

Az A3 Sportback pilótafülkéje teljes mértékben a vezetőre összpontosít. A márka nagyobb modelljeiben megszokott elemekből építkezik, 10,1 hüvelykes középső érintőképernyője alapáras. Kézírással is vezérelhető, a betűk felismerését hangosan nyugtázza, irányítása természetes. A multifunkciós kormányon is vezérelhető digitális műszerfal az alapfelszereltség része. Az extraként rendelhető Audi virtuális műszerfal olyan további funkciókat tesz elérhetővé, mint a szélesebb kijelző, vagy az egész képernyős navigáció. A fejlettebb rendszer 12,3 hüvelykes képátmérőjű és háromféle megjelenítési módot kínál. Felárért a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve is megjeleníthetjük.

Az MMI kezelőfelület mögött az Audi harmadik generációs moduláris infotainment platformja található. Tízszer gyorsabban működik, mint közvetlen elődje, könnyen kapcsolódik a telefonunkhoz, sebesen futtatja az Audi connect szolgáltatásokat fejlett LTE technológiája révén, és természetesen beépített wifi hotspottal is rendelkezik. A felhasználók akár hat különböző profilban is elmenthetik saját beállításaikat – legyen az a kímélő klíma, a pihentető üléspozíció, a leggyakoribb navigációs útitervek, vagy a kedvenc rádióadók.

A navigációs célravezetés minden korábbinál könnyebb és rugalmasabb. A fedélzeti számítógép a forgalmi helyzet alakulását képes előrejelezni és az esetleges torlódások elkerülésére menetközben újabb alternatív útvonalat kínálni. A Google Earth nagyfelbontású műhold képei mellett a legtöbb európai nagyváros részletes, háromdimenziós térképe is rendelkezésre áll. A kiemelt turisztikai célpontokat fotókkal, nyitvatartási időkkel és szöveges ajánlásokkal támogatja, de az Audi connect egy sor car-to-X szolgáltatást is kínál. Segít szabad parkolóhelyet találni és a közlekedési lámpákkal kommunikálva lehetővé teszi, hogy a zöld hullámot kihasználva suhanjunk át a városon.

Okostelefonnal csatlakoztatva használható a myAudi, az Apple CarPlay, vagy az Android Auto, az Audi phone box pedig az autó antennáját használja a készülék helyett, miközben vezeték nélkül tölti. Kis idővel a piaci bevezetést követően jön az Audi connect key is, amelynek révén androidos okostelefonról lehet majd nyitni, zárni az autót, illetve elindítani a motort, sőt hamarosan az Amazon Alexa is elérhető lesz.

Az új Audi A3 Sportback háromféle motorral érkezik – a 150 lovas 1.5 TFSI-vel, illetve a 2.0 TDI-vel, amely választható 116 vagy 150 LE teljesítménnyel. A gyártás kezdetekor ezek az erőforrások csakis elsőkerék-hajtással és hatfokozatú kézi váltóval, illetve hétfokozatú S tronic automataváltóval érhetők el. A piaci bevezetés után az Audi fokozatosan további motorváltozatokkal – beleértve villamosított erőforrásokat is –, valamint quattro összkerékhajtással áll a vásárlók rendelkezésére.

Az új A3 Sportback felfüggesztése – 150 lóerőtől négylengőkaros hátsó futóművel – kifejezetten sportos és határozottan kiegyensúlyozott, a kellemes menetkomfortot hozza összhangba a kiváló dinamikával. Kívánságra a felfüggesztés adaptív csillapításvezérléssel is elérhető, amely egyben 10 milliméterrel ülteti az aszfalthoz közelebb a karosszériát. A lengéscsillapítók egyenként alkalmazkodnak az útviszonyokhoz, az aktuális közlekedési helyzethez és az Audi drive select beállítasaihoz. Az S line csomaggal együtt a vásárló élvezheti a sport felfüggesztés áldásait. A csillapítás keményebb, a karosszéria 15 milliméterrel kerül közelebb az úthoz, a vezetési élmény pedig garantált.

A koccanásokat elkerülő Audi pre sense front, a kikerüléssegéd, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető révén az A3 Sportback hatékonyan csökkenti a közlekedési balesetek kockázatát és a biztonság magas védelmi szintjét nyújtja már alapáron is. A vezető és utasai biztonságát olyan feláras rendszerek fokozzák, mint a sávváltásra-, illetve kiszállásra figyelmeztető, a keresztirányú forgalomfigyelő és a parkolóinas. Az adaptív sebességtartót sávtartó egészíti ki, amely a sáv közepén tartja az autót.

Az új A3 Sportback kompakt külső méretei ellenére meglepően tágas és praktikus autó. Hossza 4,34 méter, szélessége 1,82 méter, így elődjéhez képest három centiméterrel hosszabb. 1,43 méteres magassága és 2,64 méteres tengelytávja nem változott. A hátsó üléstámlák helyzetétől függően a csomagtartó mérete 380 és 1200 liter közötti, a csomagtérpadló többféle magasságban állítható. Kívánságra az A3 Sportback lábbal is irányítható elektromos csomagtérajtó-mozgatással is felszerelhető.

Az új Audi A3 Sportback számos európai országban márciustól megrendelhető, az ügyfelek az első autókat májusban vehetik át. A 150 LE-s 1.5 TFSI motorral szerelt A3 Sportback ára Németországban 28 900 euró. A piaci bevezetés egyedi modellel indul: az A3 Sportback edition one felszereltsége különleges extrákat sorakoztat fel. Kívülről matt platinaszürke díszítésről, sötétített Mátrix LED fényszórókról és 18 hüvelykes titánszürke könnyűfém felnikről ismerszik meg. S line utasterében újonnan fejlesztett, beépített fejtámlás sportülések kaptak helyet, a hangulatot alumínium betétek és rozsdamentes acélból készült pedálok teszik különlegessé.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/