/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az Auditól jön a legerősebb kompakt autó

2016. október 04. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi szedán karosszériával is elkészítette az RS 3 modellt, amelyet az idei Párizsi Autószalonon mutatott meg a nagyérdeműnek. A Győrben gyártott A3 Limosine modellből képzett RS 3 szedán teljesítményben a most futó ötajtós RS 3-at és a kategóriában minden más modellt is felülmúl, a leggyorsabb kompakt autó.

Az RS 3 szedán az Audi első kompakt méretű, RS megjelölésű négyajtós modellje. Orrában 2,5 literes öthengeres TFSI turbómotor dolgozik, amely kereken 400 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le (1700-5850 fordulatszám között). Ezt a bődületes erőt mind a négy kerék megkapja, így a kocsi 4,1 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, s meg sem áll az elektronikusan szabályozott 250 km/órás végsebességig. Természetesen plusz pénzért az Audi kiiktatja ezt a korlátot és a sportkompakt akár 280 km/órával is száguldhat. Az előadást pedig egyedi, vérpezsdítő öthengeres motorhang kíséri, aminek az intenzitása a drive select rendszerből szabályozható.

Az elődjénél 26 kilogrammal könnyebb és 33 lóerővel izmosabb erőforráshoz S tronic hétfokozatú duplakuplungos váltóművet kötöttek, amelyen keresztül a hajtóerő a quattro állandó négykerék-hajtásra tevődik át. Többtárcsás kuplung osztja el a nyomatékot a tengelyek között, mégpedig olyan módon, hogy az RS3 szedán egy hátsókerék-hajtású sportautó élményét adja. A kormányzás, a váltómű, a motor és a kipufogórendszer karakterisztikája háromféleképpen állítható be. A menetstabilizáló elektronika (ESC) kerekenkénti nyomatékszabályozásra is képes, gyors kanyarvételnél például enyhén megfékezi az ívbelső kerekeket, hogy a kocsi még stabilabban forduljon. Az ESC sport módba kapcsolva pedig kontrollált driftelést is engedélyez, de teljesen ki is kapcsolható.

Az RS szedán súlypontja 25 mm-rel közelebb van az aszfalthoz, mint a sztenderd modellé, továbbá első nyomtávja 2, hátsó nyomtávja 1,4 centiméterrel szélesebb. 19 hüvelykes egyedi felnikre szerelt 235/35 méretű gumikon gördül (opcióként előre 255/30-asok is rendelhetők), amelyek mögött elöl 37, hátul 31 centiméter átmérőjű féktárcsák laknak. Ha valaki szükségesnek tartja, kérhet karbon-kerámia fékrendszert is.

Az RS 3 szedánról természetesen rögtön megállapítható, hogy a modellsorozat legsportosabb tagja. Háromdimenziós méhsejt mintázatú singleframe hűtőrácsa alatt quattro felirat virít, még lejjebb egyedi spoiler fut ki a szélekre. A LED-es fényszórórendszer alapfelszerelés, extraként matrix LED egységek is kérhetők. A fart csomagtartó élspoiler, hangsúlyos diffúzor és hatalmas ovális kipufogóvégek ékesítik. A modellhez elérhető az exkluzív Nardo szürke és Catalunya piros fényezés.

A kabinban pazar, integrált fejtámlás, steppelt fekete nappabőr sportülések, alul lapított RS sportkormány és fekete hátterű műszerek várják a beülőket. Az információs kijelző tartalmát bővítették, így nyomon követhető a turbónyomás és az olajhőfok, ezen kívül köridőmérésre is lehetőség van. Felárért megrendelhető az Audi virtuális műszerfal speciális RS kijelzővel, amely a fordulatszámmérőt középre helyezi.

A kompakt négyajtós RS modell nálunk nem lesz kapható, csakis Kínában és az Egyesült Államokban. Oda 2017 nyarán érkezik meg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/