/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az autók több mint negyede most is téli gumival jár

2016. július 21. 20:05   |   Autoblog
címkék:  

A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu az idei nyári szezon közepén ismét elvégezte a hazai autósok nyárigumi-használatára vonatkozó, véletlen mintavételen alapuló vizsgálatát, melynek eredményéről a mai napon az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal (ORFK OBB) közös sajtótájékoztatón számoltak be. A felmérés azt mutatja, hogy veszélyesen magas azok aránya, akik használt téli gumijukat nyáron is az autójukon hagyják.

Az immár évek óta ismételten zajló felmérés idei eredményei szerint júliusig az autósok nem kevesebb mint 26 százaléka hagyta fent téli gumiját az autón, miközben további 7 százalékuk alkalmaz valamilyen, a tesztek alapján kompromisszumos megoldásnak tekinthető négyévszakos abroncsot. A szemlézett gumik 56 százaléka 5 évnél fiatalabb, ami jó eredmény annak fényében, hogy a nyári gumiknál az életkor nem befolyásolja annyira a teljesítményt, mint a téli abroncsok esetében. A prémium márkák továbbra is vezetnek a budget kategóriájú társaikkal szemben. Az átlagos profilmélység tavalyhoz képest jelentősen, 5,4-ről 4,7 milliméterre csökkent, igaz, ez az érték még mindig jóval az előírt 1,6, illetve a szakértők által minimálisan javasolt 3 milliméter felett van.

Természetesen területenként ezúttal is jelentősek az eltérések. Egy budapesti lakótelep parkolójában például az autók több mint harmadán volt téli gumi, és az átlagos profilmélység is mindössze 4,4 milliméter volt. Eközben a Szentendrén vizsgált autóknak az ötödén sem találtunk téli gumikat, a budaörsi személyautók gumijának átlagos profilmélysége pedig 5 milliméteres átlagot adott.

„Az adatok azt mutatják, hogy sok autós választja azt a stratégiát. hogy a télre javasolt 4 milliméteres profilmélységet már nem nyújtó téli gumit nyáron kívánja ’lejárni’ – mutatott rá Katona Mátyás, a Használtautó csoport autós magazinjának főszerkesztője. – Ez ugyan nem ütközik a jogszabályi előírásokkal, mégis komoly kockázatokkal jár. A tesztek ugyanis azt mutatják, hogy magas hőmérsékleten száraz aszfalton ötödével, míg nedves aszfalton harmadával nagyobb fékútra számíthat az, aki a legmelegebb hónapokban is téli gumit használ. Nem szólva arról, hogy egy nagyobb fékezés ilyenkor valósággal ledarálja a téli gumi felületét, ami nyáron néhány ezer kilométeres futással teljesen tönkre is tehető.”

Nyárigumi kommandó

 


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/