/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az első félévben a Toyota adta el a legtöbb autót

2021. július 07. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Folytatja erősödését a hazai újautó-piac. Noha az év első hat hónapját összegezve a magánvásárlók továbbra is jelentősen kevesebb (-20,8%) új gépjárművet vásárolnak, mint egy évvel ezelőtt, a flottás eladások (+33%) ellensúlyozzák ezt a visszaesést.

A Magyarországon tartósan forgalomba helyezett új gépkocsik száma 2021 hatodik hónapjában így összességében 7,1 százalékkal haladta meg a tavaly ilyenkor regisztrált adatokat, így a kivonásoktól megtisztított piac 56 ezer 485 darabos forgalmával 7,1 százalékos pluszban zárja az első félévet 2020 azonos időszakához képest.

A Toyota a tőle eddig megszokott kiegyensúlyozott teljesítményt mutatta a személyautók és a könnyű haszonjárművek piacán egyaránt. Az előbbin 13,5 százalékra növelte piaci részesedését, így mindössze 0,2 százalékpontos elmaradással a második helyen zárta a félévet. A kishaszonjárművek piacán 2021 első hat hónapjának összesített teljesítménye alapján hasonló, 11,9 százalékos piaci részesedéssel bír, amit az eladások rekord mértékű, 62,5%-os növelésével ért el. Az első félévben egyetlen márka sem helyezett forgalomba több személy- és kishaszonjárművet, mint a Toyota.

stat 1

Az egyes kategóriákat nézve ugyanúgy tíz szegmensben lett dobogós a Toyota, mint egy hónappal ezelőtt, bontásban pedig még kedvezőbb is a kép: három első, öt második és két harmadik helyezést ért el a márka.

A Toyota Aygo a magánvásárlók körében a legnépszerűbb (38% piaci részesedés), a flottás eladásokban a második legkeresettebb (24,7%) városi miniautó. Szintén aranyérmes teljesítményt mutat a Toyota Proace City Verso, amely a könnyű haszonjármű alapú családi személyautót kereső privát ügyfelek 67,3 százaléka (!), illetve a flottás vevők 31,5 százaléka számára bizonyult első számú választásnak. A Toyota harmadik kategóriagyőztes típusa a Toyota Hilux pickup. A világ legkeresettebb kompakt pickupja Magyarországon is felülmúlhatatlan: a hazai forgalomba helyezéseknél a privát vevők 48,9 százaléka, a céges vásárlók 41,7 százaléka választotta a Toyota típusát.

stat 2


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/