A Williams 1993-ban tesztelt egy forradalmi fokozatmentes váltót (CVT), amely automatikusan állította a sebességet, de az FIA gyorsan betiltotta a rendszert, mivel az sértette a szabályokat.
Az 1990-es évek elején a Williams domináns F1-es autókat épített, és a holland DAF találmánya még gyorsabbá tehette volna őket, de az FIA közbelépett.
A DAF egy korábbi, fokozatmentes váltóval (CVT) felszerelt rendszert fejlesztett ki, amelyet a Williams 1993-ban tesztelt.
Ez a váltó automatikusan, szenzorok segítségével állította a sebességarányokat, megszüntetve a hagyományos sebességváltás szükségességét. Az eredmény: zökkenőmentes vezetés, állandó optimális sebesség, és jelentős időelőny – akár egy másodperc körönként.
Az FIA azonban gyorsan betiltotta a rendszert, mert a szabályok négy és hét fokozat közötti váltót írtak elő, míg a CVT-t végtelen vagy egyetlen fokozatúnak lehetett nevezni. Azóta a technológia története egy legendás, de rövid epizód maradt az F1-ben.