Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az amerikaiak még a Toyota GT86-ot is automatával szeretik

2019. május 17. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Érdekes statisztikát tett közzé a Toyota az amerikai piaccal kapcsolatban. Ezek alapján vannak modellek, melyeket szinte egyáltalán nem kérik manuális váltóval a vevők, de még a sportos karakterű GT86-nak is csupán 33 százaléka kézi kapcsolású.

Csupán az újonnan eladott GT86-os sportkocsik egyharmada kelt el manuális váltóval tavaly, legalábbis a Carbuzz piackutatása alapján.

Hiába vannak megrögzött váltózsonglőrök vagy akadnak gyártók, melyek mesébe illő kézi kapcsolású kulisszákat terveznek, a manuális váltó lassan kimegy a divatból, hisz már léteznek sokkal fejlettebb, spórolósabb és közben nagyobb komfortot adó automaták, melyek szép sorban bele kerülnek a legkisebb modellekbe is.

A japánok híresen jó kéziváltókat terveztek az évtizedek során, ám úgy tűnik, lassan nekik is be kell állniuk az ellentábor sorába, legalábbis Amerikában, ahol egy érdekes eladási statisztika látott napvilágot a Toyota tavalyi értékesítéseiből.

Ezek alapján látható, hogy alig keresték a kézzel kapcsolható váltókat a vevők. Néhány modellél ez nem meglepetés, de azért akadnak durva számok: a nálunk is közkedvelt Corolla  alsó-középkategóriás autóból 280 000 kelt el a tengerentúlon, közülük kevesebb, mint 1% volt kéziváltós, azaz kevesebb, mint 2 800 példányt szereltek manuális erőátviteli egységgel.

A nálunk kevésbé ismert Tacoma pickup szintén elérhető mindkét fajta váltóval, ám a Yaris városi kisautóhoz hasonlóan csupán a vevők 5%-a döntött a kézi megoldás mellett. Ez egyben azt is jelentette utóbbi modell számára, hogy a Mazda égisze alatt készülő új példányokat már csak automatával lehet majd kapni.

Ami viszont kifejezetten érdekes – bár előbbi számokhoz képest kevésbé eltérő arányú – hogy a GT86 sportkupé vásárlóközönsége kétharmada automata váltóval kérte új kedvencét, holott a japánok ezt a modellt kifejezetten a vezetési élményre koncentrálva alkották meg, s tették bele a határozott, de ugyanakkor finom hatfokozatú kéziváltót.

Nyilván, világviszonylatban kevésbé billen a mérleg az automaták felé, de ne feledjük, hogy a nagyobb és a hibrid modellek már egy ideje nem kaphatók manuális kulisszával, ez a trend pedig lassan eléri a közepes méretű (családi) autókat is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!