Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az utazás új módját kínálja fel a Volvo önjáró tanulmánya

2018. szeptember 13. 11:00   |   Autoblog
címkék:  

A Volvo 360c tanulmányautó a vállalat elképzelését tükrözi a közlekedés autonóm, elektromos, hálózatba kapcsolt, biztonságos jövőjéről, amely vadonatúj piacokat nyithat meg a Volvo előtt. A tanulmányautó különböző környezetei az utazás eddig tétlenül, unalomban töltött idejét hasznos, élvezetes percekké vagy órákká varázsolják, és ezzel átalakíthatják az emberek életkörülményeit.

A teljesen autonóm, elektromos közlekedés számos fejlett biztonsági és környezetvédelmi előnyt kínál, a környezetszennyezés csökkentésétől kezdve a forgalmi torlódások mérséklésén át a városlakókat érintő egészségügyi és életmódhoz kötődő előnyökig. Emellett nagyobb szabadságot teremt a lakóhelyünk megválasztása terén és kevésbé befolyásolja az ingatlanárak alakulását.

A 360c egy emberi vezető nélkül közlekedő, teljesen autonóm, tisztán elektromos meghajtású gépjármű. Alapvetően gondolja újra az utazás módját, és azt, ahogy út közben barátainkkal és családtagjainkkal kapcsolatot tartunk, és hasznosan töltjük az időt. A tanulmány az autonóm gépjárművek négy lehetséges felhasználási területét (alvóhely, mozgó iroda, nappali szoba és szórakozásra szolgáló tér) térképezi fel, amelyek mindegyike újraértelmezi az utazás jelenleg érvényes fogalmát. Ezzel olyan, vonzó utazási alternatívát kínál fel, amely versenytársa lehet a jelenlegi légiközlekedésnek, távolsági buszszolgáltatásoknak vagy vasúti közlekedésnek, ám azoknál kényelmesebb, praktikusabb és meghittebb.

A 360c igen jövedelmező vetélytársa lehet például a rövid távú légiközlekedésnek, amelynek több millió dolláros piacán jelenleg légitársaságok, repülőgépgyártók és egyéb szolgáltatók osztoznak. A 360c alvókabinként első osztályú színvonalon kínál háztól házig tartó, személyes közlekedési lehetőséget, a repülőtéri biztonsági átvizsgálások, sorban állások, a zajos és zsúfolt repülőgépek minden kényelmetlensége nélkül.

A 360c tanulmány a messzemenőkig kiaknázza a kormánykerék és a belsőégésű motor elhagyásából fakadó, formatervezési szabadságot, és szabadon értelmezi újra az utasok két vagy három sorban történő, hagyományos elhelyezését. Az alvófülke kapcsán a Volvo biztonsági mérnökei azt is megvizsgálták, hogy a különböző elképzelhető testtartások milyen módon befolyásolhatják az utasok biztonságát a jövőben. Az alvófülkéhez tartozó, különleges biztonsági takaró egy olyan, lehetséges jövőbeli rendszert vetít előre, amely a hárompontos biztonsági övhöz hasonlóan működik, ám kifejezetten a fekvő testhelyzetben utazó személyekhez adaptálva.

Az autó kommunikációs rendszere külső hangok, színek, grafikus elemek és animációk, valamint ezek kombinációja segítségével közli a kívülállókkal a jármű szándékait. Így mindig, mindenki számára tökéletesen egyértelmű lesz, hogy a következő pillanatokban mit fog tenni az autó. A 360c biztonsági kommunikációs technológiájának feladata, hogy a jármű egyértelműen közölje környezetével szándékait, ugyanakkor soha nem ad utasítást vagy útmutatást a közlekedés többi résztvevőjének.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!