/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az új Volvo S80

2006. január 31. 09:29   |   Autoblog
címkék:  

A dinamikus formatervű új S80 ütőkártyája az új hathengeres sormotor, de a luxusigények kiszolgálása érdekében lesz összkerékhajtású V8-as változat is


Az új S80-ból “csak úgy sugárzik a skandináv luxus”, ám az eddigieknél “humánusabban” – véli a Volvo. Mindenesetre a kocsi vonalvezetése tiszta és elegáns, a formaterv a jelenlegi Volvo formanyelv továbbfejlesztése. Kívülről az S80 az elődhöz képest kompaktabb, fiatalosabb és dinamikusabb megjelenésű. Az utastér atmoszférája emellett még hívogatóbb, anyagai finomabbak, és színei jól illenek a felhasználóbarát műszaki megoldásokhoz.

Új erőforrások

Soros hathengeres


Az új Volvo S80-ban jelenik meg először az új, különösen jó hatásfokú soros hathengeres benzinmotor. A kompakt felépítésű erőforrás (180 kg) szerkezete teljesen alumínium, hengerűrtartalma nagyobb, mint elődjéé (3,2 liter, elődmodell 2,9 liter), de csak 3 mm-rel hosszabb, mint a Volvo öthengeres motorjai. A teljesítmény 238 lóerőre, a forgatónyomaték pedig  320 Nm-re növekedett, ami 42 lóerős és 40 Nm-es többletet jelent. A modern vezérműnek és a változó szívórendszernek köszönhetően a motor a teljes fordulatszám tartományban jól kihasználható, élénken reagál és kiváló a teljesítménye. Ezzel egyidejűleg a fogyasztása is alacsony (9,9 l/100 km). A vezérlés fontos eleme a VCT (Variable Cam Timing) és a szívóoldali CPS (Cam Profile Switching), melyek kulcsfontosságú szerepet játszanak a kiváló vezethetőségben és a rugalmasságban. A CPS (Cam Profile Switching) esetében a vezérműtengelyt úgy alakították ki, hogy a szelepek fordulatszámtól és terheléstől függően két különböző mértékben emelkedjenek.

Normális körülmények között, alacsony fordulaton, nem teljesen lenyomott gázpedálnál alacsony a fogyasztás, és a nyomaték is elegendő a jó vezethetőséghez. Aktívabb vezetési stílusnál, amikor a gázpedált teljesen lenyomják és a fordulatszám is magas, a motor azonnal reagál a gázadásra és ereje is bőséges, függetlenül attól, hogy mekkora a kocsi sebessége. A VIS (Variable Intake System) variálható szívórendszert két olyan pillangószeleppel szerelték fel, melyek a szívócső űrtartalmát szabályozzák az aktuális menetkörülményeknek megfelelően. Ennek eredményeképpen a nyomatékgörbe magas és széles is.

A Volvo új, ULEV II és EURO V szabványokat is teljesítő hathengeres motorja a Ford modern motorgyárában készül majd, a walesi Bridgend-ben. A motor gyártása március végén indul.

V8-as


Az S80 második generációja az első olyan Volvo limuzin, melybe beépítik a 315 lóerő teljesítményű és 440 Nm nyomatékú, keresztben elhelyezett V8-as motort. Négy katalizátorával és élvonalbeli elektronikájával ez a motor – mely a Volvo XC90-ben mutatkozott be – az egyik legtisztább V8-as a piacon. Az S80-asban mutatkozik be a teljesen új, hathengeres szívómotor is, mely olyan kompakt építésű, hogy nem nagyobb az öthengereseknél. Hatfokozatú automataváltóval is párosítható, mivel a vezérmű hajtása és az aggregátok más helyre kerültek, illetve a motorblokkba integrálták őket.

A Volvo legnagyobb limuzinja összkerékhajtással is kapható, kezdetben a V8-as motorral kombinálva. Továbbá az új S80-as az aktív Four-C futóművel is rendelhető, mely a futómű beállításait a menetkörülményekhez igazítja automatikusan. A DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) széria felszerelés.

A motorpaletta további tagja a 2,5 literes, öthengeres turbó, melynek teljesítménye 200 lóerő, forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Hozzá társul a Volvo legújabb, saját fejlesztésű öthengeres turbódízele, melynek 185 lóerő a teljesítménye, és 400 Nm a nyomatéka.

Új jelzőrendszer


Az új S80 lesz az első Volvo, melybe beépítik az adaptív sebességtartó automatikát, mely figyelmeztet az ütközésre, és fékasszisztenssel is rendelkezik. Az adaptív sebességtartó automatika tartja az elöl haladó járműhöz képest beállított távolságot. Amennyiben az adaptív sebességtartó automatikát nem használják, és az elöl haladó járműhöz képest olyan gyorsan csökken a távolság, hogy baleset bekövetkezése valószínűsíthető, akkor a rendszer csipogó- és fényjelzés segítségével riasztja a vezetőt. Ezzel egyidejűleg a fékrendszer előkészíti önmagát, hogy a fékezést még hatásosabban hajtsa végre.

Világújdonság a személyes autókommunikátor (PCC/Personal Car Communicator), amelynek segítségével a vezető például már azelőtt ellenőrizni tudja a kocsi biztonsági berendezéseinek – zárak, riasztók – működését, mielőtt beszáll a kocsiba. Egy szívverésszenzor pedig azt is figyeli, hogy elbújt-e valaki a kocsiban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/