Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a BMW 8-as Gran Coupé

2019. június 19. 13:05   |   Autoblog
címkék:  

Négyajtós sportautóval bővül a BMW 8-as sorozat, a kupé és kabrió mellé megérkezik a Gran Coupé. A lebilincselő formanyelvvel és egyedi karakterrel bíró Gran Coupé a sportautós vezetési élmény és a fejedelmi menetkomfort rendkívüli harmóniáját kelti életre. A 8-as Gran Coupé értékesítése háromféle motorral, szeptemberben indul.

A négyajtós kupé 5082 milliméter hosszan, 1932 milliméter szélességben és 1407 milliméter magasan öltött testet, 3023 milliméteres tengelytávolsággal. A műszaki alapjául szolgáló 8-as Coupénál az újdonság 231 mm-rel hosszabb, 30 mm-rel szélesebb és 61 mm-rel magasabb, tengelytávolsága pedig 201 mm-rel bővebb. A Gran Coupé frontrésze az A-oszlopokig mindenben megegyezik az 8-as Coupé modelljével. A szélesen ívelt, mélyre húzott lökhárító egyszerre sportos és magabiztos kiállást sugall, a LED-technológiás adaptív első fényszórók pedig az alapfelszereltség részei. Felárért a modellhez BMW Laserlight lézerfény-technológia is rendelhető, amelynek távolsági fénye akár 600 méterre is elvilágít.

És ahogyan jellegzetes karosszériaarányairól, úgy a 8-as Gran Coupé az oldalfelületek és a hátsó kialakítás formanyelvéről is egyértelműen megkülönböztethető az új BMW 8-as sorozat többi képviselőjétől. A függőlegesebb helyzetbe állított szélvédő okán a tetőív is magasabban kezdődik, amely az első és a hátsó üléseken egyaránt nagyobb fejteret eredményez. A C-oszlopok magasságában a tetőív kecsesen ereszkedik alá a hátsó kialakításba, ahol a csomagtérajtóban uszony-formát öltve végződik. A hátsó ablak ugyancsak kissé meredekebben ereszkedik, ezáltal nagyobb csomagtér-nyílást garantál. Az oldalsó ablaksávok a BMW legendás Hofmeister Kink stílusjegyében végződnek.

A BMW 8-as Gran Coupé hamisítatlan stílusa az utastérben is folytatódik. A hosszabb tengelytávolság és a nagyobb ajtónyílások egysége a BMW kupék által valaha kínált legnagyobb hátsó lábteret eredményezi, amely minden korábbinál könnyebb be- és kiszállást tesz lehetővé. A hátsó üléseken helyet foglaló utasokat a 8-as Coupé tükrében lényegesen nagyobb váll- és fejtér fogadja. Exkluzív opciók a kétrészes panorámatető, valamint a négyzónás automata légkondicionáló, illetve a hátsó oldalablakok és a hátsó ablak elektromosan vezérelhető napellenzői.

A modell széleskörű alapfelszereltségének része a műszerfalon és az ajtók felső részén végigfutó bőrborítás, az egybeépített fejtámlákkal szerelt, elektromosan működtethető sportülések, valamint a Vernasca bőrkárpitozás. A BMW M850i xDrive Gran Coupé multifunkciós ülései már alapfelszereltségként extra bélésekkel kiegészített Merino bőrkárpitozást viselnek, a BMW M850i xDrive Gran Coupé és az M Sport felszereltségi csomaggal felszerelt hajtáslánc-változatok extralistáján pedig a BMW M kagylóülések is megtalálhatók.

A középkonzolt a BMW 8-as Gran Coupé érkezésére teljes egészében újratervezték a mérnökök, a négyajtós sportautó ugyanis mindkét üléssorban két teljes értékű ülést, és mint ilyen, egészen a hátsó ülőlapig hátranyúló középkonzolt kapott. A hátsó ülések bélései, varrásai és bőrborításai az első ülések kialakítását követik, egybeépített fejtámláikkal és kiváló oldaltartásukkal. Hivatalosan a 8-as Gran Coupé 4+1 üléses sportautóként érkezik meg az utakra, rövidebb távokon így a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is használható, teljes értékű biztonságiöv-rendszerrel.

A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér térfogata könnyen bővíthető, az üléstámla egyes részei a csomagtérből egy-egy kar segítségével dönthetők le. 440 literes alap térfogatával a csomagtér három golftáskának is elegendő helyet biztosít.

A BMW 8-as Gran Coupé csupán körülbelül 70 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a megegyező hajtáslánc-technológiával felszerelt új 8-as Coupé. Az extrafelszereltség részeként megrendelhető, szénszálból készült tetővel még tovább csökken az autó súlypontja, az ugyancsak opcionális M Carbon külső felszereltségi csomag pedig mindezeken felül szénszál-erősítésű műanyagból készült hűtőrács-lamellákat, külső visszapillantó-házakat és hátsó diffúzorbetéteket is kínál.

A BMW M850i xDrive Gran Coupé 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorjának letaglózó teljesítmény-leadását a BMW M sport kipufogórendszer érzelmekben gazdag orgánuma kíséri. 530 lóerős teljesítményével és 750 Nm forgatónyomatékával az új V8-as erőforrás 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel a modellt álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A BMW 840i Gran Coupé és a BMW 840i xDrive Gran Coupé meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres benzinmotor 340 lóerős és 500 Nm nyomatékú. A 840i Gran Coupé 5,2, míg a 840i xDrive Gran Coupé 4,9 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra.

A dízelmotor luxusszegmensben szokatlan jelenléte lehetővé teszi, hogy az ügyfelek még a kivételesen hosszú utazások alkalmával is megszakítások nélkül élvezzék az autó sportos kvalitásait. A BMW 840d xDrive Gran Coupé motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor kiváló útitársnak bizonyul, amely 320 lóerő maximális teljesítményének és 680 Nm csúcs forgatónyomatékának köszönhetően alacsony fordulatszámnál és padlógáznál is kiegyensúlyozott magabiztossággal üzemel. A 840d xDrive Gran Coupé 5,1 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet.

Az erőforrások mindegyike a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóhoz kapcsolódik, amelyet már az alapfelszereltség részeként kormány mögötti váltófülekkel kiegészítve kínál a BMW. Az xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata eközben garantálja, hogy a motorból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban a lehető legdinamikusabb tempó és a legnagyobb menetbiztonság követelményei szerint jut az úttestre.

Az egyetlen hátsókerék-meghajtású modell, a 840i Gran Coupé alapban M sport differenciálművel érkezik, amely berendezés az M850i xDrive Gran Coupéhoz is megrendelhető. A Gran Coupé egy az egyben a 8-as Coupé rendkívüli menetteljesítményét örökölte. Az alapfelszereltség része az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, BMW M-specifikus adaptív futómű és az aktív hátsókerék-kormányzás is (a 840i Gran Coupéhoz rendelhető). Extraként aktív stabilizátorokkal dolgozó BMW M Professional adaptív futómű is rendelhető.

A BMW 8-as Gran Coupé kényelmét és menetbiztonságát egy sor csúcstechnológiás vezetést támogató rendszer emeli új szintre. Az újdonság alapfelszereltségének a BMW Head-Up kijelző, a Driving Assistant csomag, az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra, illetve sávváltásra figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és a hátsó ütközésvédelem is része, miközben az extrafelszereltségek palettáján a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, a többi között kormányzó- és sávtartó asszisztenssel dolgozó Driving Assistant Professional csomag, valamint a BMW Night Vision is megtalálható. A parkolóasszisztens intelligens funkcióinak sorát eközben a tolatókamera és a tolatási segédlet erősíti.

A BMW 8-as Gran Coupé már alapfelszereltségként megkapja a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezést, amely egy intelligens navigációs- és multimédia-rendszerből, a kormánykerék mögött egy teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású műszerfalból, valamint egy 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzőből áll. Az operációs rendszer központi szereplője a BMW Intelligens Személyi Asszisztens, amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a vezető „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!