/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a BMW M8 Gran Coupé

2019. október 09. 14:05   |   Autoblog
címkék:  

A BMW leleplezte új négyajtós luxus sportkupéját, amely kétféle változatban, 600 illetve 625 lóerős motorral lép piacra. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé novemberben, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd az első példányok 2020 áprilisában érkeznek meg az utakra.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé motorterébe a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotort költöztették a mérnökök. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, nyolchengeres szív maximális teljesítménye a BMW M8 Gran Coupé esetében 600 lóerő, a BMW M8 Competition Gran Coupé esetében pedig 625 lóerő, amelyet egy nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M8 Gran Coupé így 3,3 másodperc alatt, míg a BMW M8 Competition Gran Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a méltó orgánumról pedig sport kipufogórendszer gondoskodik.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban pontosan és következetesen osztja el a motorból érkező erőt a négy kerék között, a fenomenális teljesítmény tökéletes kiaknázása érdekében pedig a technológia szorosan együttműködik a hátsó tengelyen dolgozó aktív M differenciálművel. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint mozgatja a két modellt, a „Setup” gomb segítségével előhívható 4WD Sport üzemmód pedig a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekek felé. De a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) teljes kikapcsolásakor arra is lehetőség van, hogy a motor összes erejét kizárólag a hátsó tengelyre küldjék (2WD üzemmód).

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé típus-specifikus futómű-technológiáját úgy tervezték meg, állították be, illetve finomhangolták a mérnökök, hogy az még versenypályás használat esetén is letaglózó élményt kínáljon. Kiemelt szerepet játszik ebben, hogy a futómű alkatrészeit kivétel nélkül extrém feszesen kapcsolták a karosszériavázhoz, a változó áttételű, elektromechanikus BMW M Servotronic kormánymű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az alapfelszereltség részei. A BMW M modellek számára kifejlesztett integrált fékrendszer mindeközben kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.

A nagyteljesítményű luxus sportkupé extravagáns megjelenése többek között a dinamikusan ívelt, hosszan elnyújtott jármű-sziluettben, az erőtől duzzadó vállrészben és a hamisítatlan hátsó kialakításban gyökerezik. Az újdonságok nagyteljesítményű karakterét mindezeken felül nagyméretű légbeömlők, az első kerékjárati ívekben BMW M légkivezető nyílások, aerodinamikailag optimalizált BMW M külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és megannyi jellegzetes BMW M stílusjegy nyomatékosítja. A modellek piaci bevezetése a 400 példányban készülő BMW M8 Gran Coupé First Edition különkiadással veszi kezdetét: a limitált széria leglátványosabb jellegzetessége a Gold Bronze árnyalatú karosszériajegyekkel kiegészített BMW Individual Aurora Diamond Green metál karosszériafényezés lesz.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé tengelytávolsága 200 milliméterrel hosszabb, mint a BMW M8 Coupé esetében, amely a hátsó üléssorban is fejedelmi helykínálatot garantál. A sofőr a középkonzolon található „Setup” gombbal személyre szabhatja az erőforrás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, az összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját, az így megkomponált járműbeállítások közül kettőt pedig a a kormányon található M1 és M2 gombokra mentheti el. A középkonzolon található „M Mode” gomb segítségével a BMW M8 Competition Gran Coupé vezetői a Road és Sport vezetési üzemmódok mellett a Track üzemmódot is aktiválhatják.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/