/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Peugeot 308 GT

2015. január 22. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

Márciusban érkezik a Peugeot 308 család zászlóshajója, a dinamikus GT modell, amely ötajtós és kombi karosszériával is elérhető lesz. Az egyéni stílusú, sportfutóművel felszerelt GT modellek 205 lóerős benzinmotorral vagy 180 lóerős dízelmotorral választhatók.

A GT modellek egyedi jellemzője a motorháztetőről a hűtőrácsra áthelyezett oroszlán embléma, amelyet két oldalról három-három vízszintes pálca vesz körül. A fényszórók szériában LED-es kivitelűek. A lökhárítón kétoldalt kialakított légbeömlő nyílások fölött új irányjelzők kaptak helyet, amelyek a márka történetében először szekvenciálisan működnek: belülről kifelé fut a fényük, jelezve a kanyarodási szándékot.

A GT modellek további megkülönböztető jegyei a küszöbspoilerek, a fekete tükörházak, a diffúzor-elemmel kiegészített lökhárító, valamint a téglalap alakú kipufogóvégek. A kerékjáratokban 18 colos könnyűfém felnik forognak. A színpaletta emellett egy új szép fényezéssel, a Magnetic kékkel gazdagodott, amely a francia versenyautók hagyományos színére emlékeztet.

Az utastérben a tető és az oszlopok antracitszürke színűek, a műszerfalon, az ajtópaneleken, a kormánykeréken, a váltózsákon, az üléseken és a szőnyegeken pedig vörös kontrasztvarrás teremt exkluzív hangulatot. A pedálok és a lábtartó alumínium betéteket kaptak, az ajtóbehúzók és küszöblécek pedig rozsdamentes acél betétekkel gazdagodtak.

A 308 GT modellek kétféle erőforrással kerülnek forgalomba. Egyik az 1,6 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezéses THP turbómotor, amely 205 lóerőt és 285 Nm nyomatékot ad le (1750-4500 ford./perc). Az ötajtós modellt 7,5 másodperc alatt gyorsítja fel százra és 235 km/órás végsebességet tesz lehetővé a számára. A kis lökettérfogatú egységhez hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. A másik elérhető aggregát a 2 literes négyhengeres, 180 lovas BlueHDi dízel, amely kerekeken 400 Nm-es nyomatékot szolgáltat 2000-es fordulatszámtól. A ferdehátú 8,4, a kombi 8,6 másodperc alatt éri el vele a 100 km/órás sebességet, a csúcssebességük pedig 218, illetve 217 km/óra. A dízelmotorhoz az Aisinnel közösen kifejlesztett EAT6 jelzésű automataváltót kapcsolják.

A 308 GT modellek sportfutóművet kapnak, elöl 7, hátul 10 mm-es megültetéssel és kiviteltől függően 10, illetve 20 százalékkal merevebb felfüggesztéssel. Természetesen a fékrendszer is felnő a feladathoz, elöl 330, hátul 268 milliméteres féktárcsák dolgoznak (290 mm-esek a kombi esetében). A sportosabb vezetési élményhez a Driver Sport csomag is hozzájárul, amelynek része a felerősített motorhang, a közvetlenebb, érzékletesebb kormányzás, az élénkebb gázreakció, a váltófülekkel is vezérelhető gyorsabb váltómű, valamint a teljesítményt, turbónyomást, és nehézségi gyorsulást mutató új kiegészítő kijelző.

A Peugeot 308 GT már megrendelhető, az első példányok márciusban kerülhetnek a tulajdonosaikhoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/