/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Peugeot Dakar versenyautója

2014. április 15. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot 2008 DKR magán viseli egy nagy étvágyú ragadozó minden ismertetőjegyét: egyszerre előkelő, erős és állati. Ennek a fenevadnak a pilótafülkéjében indul támadásra Carlos Sainz és Cyril Despres a következő Dakaron, a Peugeot Total Team tagjaként.

Három héttel a nagy port felverő bejelentést követően, miszerint a Peugeot-Red Bull-Total Team részt vesz a 2015-ös Dakar-ralin, a csapat színeiben induló oroszlános autó végre felfedi várva várt vonalait. A legfiatalabb Peugeot crossoverrel való rokonság tagadhatatlan. A 2008 DKR azonban – a verseny jellegéből adódóan kikerülhetetlenül – megizmosodott: minden dimenzióban szélsőséges arányokat mutat. A látványos vonalvezetés a Peugeot design központja és a Peugeot Sport tervezőirodája közötti szoros együttműködés gyümölcse.

A 2008 DKR agresszív megjelenése azonban távolról sem csak egy egyszerű stílusgyakorlat eredménye: természetesen a műszaki előírások is közrejátszottak a tervezésnél. A cél megvalósítása érdekében a Peugeot Sport tervezőirodájában hamar meg kellett hozni az alapvető döntést: milyen meghajtással induljon neki a versenynek a fenevad? Négy- vagy két kerék-meghajtással?

„Nagyon alaposan tanulmányoztuk, hogy milyen megoldások vannak jelenleg gyakorlatban a terepralikon, és pontosan felmértük a különböző megoldások előnyeit és hátrányait, míg végül a versenytársakétól jelentősen eltérő megközelítés mellett döntöttünk. Figyelembe véve a kétkerék-meghajtás nyújtotta lehetőségeket, azaz az akadályokon való átkelés és a homokfutási képességeket – végül ez utóbbi mellett döntöttünk. Ennek köszönhetően használhatunk nagyobb méretű kerekeket és kiaknázhatjuk a hosszabb rugóút előnyeit.” Ennek egyenes következménye, hogy a 2008 DKR-t 37 colos, azaz 94 cm átmérőjű Michelin gumiabroncsokkal szerelték fel.

Egy négytagú csapat lelkesen vállalta a kihívást, hogy formát adjon a fenevadnak, amelynek nem sokkal később meg kell majd küzdenie a tereprali csapdáival. Egy teljesen új autót terveztek, amelyhez ihletet merítettek a 2008 meghatározó jegyeiből. A 2008 DKR-on például nincs hátsó ajtó, és inkább egy 2008 kupé benyomását kelti. Nagymértékben megrövidültek a kinyúlások és az orr-rész kidolgozása is nagyon eltérő a szériaváltozathoz képest.

A 2008 DKR lenyűgöző külsővel büszkélkedhet, mely szakít a terepralin megszokott formákkal. Carlos Sainz, aki már hét Dakar-versenyen vett részt a Red Bull „szárnyai alatt”, két- és négykerék-meghajtású autókkal egyaránt, betéve tudja a dél-amerikai szakaszok szigorú műszaki előírásait, megjelenésével máris meghódította az új autó.

A nap, amikor a gépezet majd felbőg, és elkezdi falni a kilométereket, még várat magára, de a Red Bull és a Total színeiben induló 2008 DKR máris szenzációt kelt vonalaival.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/