Bemutatkozott a plug-in hibrid hajtású Toyota RAV4
címkék: hibrid, plug-in, rav4, rav4 plug-in hybrid, toyota, új rav4
A Los Angeles-i Autószalonon leleplezték a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid modellt, amely 306 lóerős teljesítményével minden idők legerősebb RAV4-ese. A szegmenselső teljesítményhez pedig nagyon alacsony fogyasztás és 30 g/km-es CO2-kibocsátás társul. A zéró emisszióval megtehető távolság is kiemelkedő, több mint 60 kilométer.
A Toyota a RAV4 Plug-in Hybriddel új és fontos fejezetet nyitott a világ legnépszerűbb SUV modelljének történetében. A RAV4 első, hálózatról tölthető benzin-elektromos változatában egyesül a Toyota több mint 20 évnyi piacvezető tapasztalata a hibrid hajtásláncok terén, így a márka most egy olyan járművet kínál vásárlóinak, ami a kategória minden más járművénél erősebb, takarékosabb és tisztább üzemű.
Az ötödik generációs RAV4 kínálatának csúcsmodellje tovább erősíti majd az autó régóta megalapozott hírnevét, hiszen a RAV4 hosszú ideje Európa egyik legnépszerűbb SUV-ja, amiből az év eleji bemutató óta több mint 120 ezer darab kelt el, és ebből több mint 105 ezret rendeltek meg a vásárlók hibrid hajtással (Nyugat-Európa).
A RAV4 Plug-in Hybrid egyszerre lesz a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid kínálatának zászlóshajója, mert kimagasló teljesítményt és lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál, nem beszélve a GA-K padlólemez biztosította menetdinamikáról, valamint az alapáron kínált AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtási rendszer remek közúti és off-road képességeiről.
A Prius Plug-in Hybrid két generációjának fejlesztése során szerzett tapasztalatok alapján a Toyota igazán figyelemre méltó hajtásláncot készített a RAV4 számára. A 225 kW/306 LE összteljesítményű rendszer mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás sebességre, amivel bármelyik hagyományos hajtású vetélytársát maga mögé utasítja.
Mindemellett az új modell a kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet: a Toyota előzetes, WLTP-szabvány szerint mért adatai alapján a CO2-emisszió kevesebb, mint 30 g/km. Ez az érték jelenleg mindegyik D-szegmensű plug-in hibrid összkerékhajtású SUV emissziójánál kedvezőbb.
A standard RAV4 Hybrid változathoz képest a Toyota jelentős mértékben növelte az elektromos hajtás teljesítményét, amihez a mérnökök kifejlesztettek egy új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort, és tovább tökéletesítették a hibrid rendszer teljesítményszabályozó egységét. A 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotor ugyanaz, mint amit már a RAV4 Hybrid modellből is ismerünk.
Mindennek eredménye nem csupán a lendületes gyorsítás, hanem az is, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid sokkal komolyabb hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással. A WLTP szabvány szerint mért hatótávolság várhatóan meghaladja a 60 kilométert, túlszárnyalva ezzel a vetélytárs plug-in hibrid SUV-k hatótávolságát, akárcsak az európai autósok elvárásait, akik átlagosan 50 kilométert autóznak a napi közlekedés során.
Az új RAV4 Plug-in Hybrid 2020 második felében jelenik meg, a forgalmazás időpontját pedig a helyi piaci viszonyok határozzák majd meg.