/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az összkerékhajtású Škoda Octavia RS

2016. március 10. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Először kínálja a Škoda a népszerű RS-modellt összkerékhajtású verzióban is. A Genfi Autószalonon debütált Octavia RS 4×4 limuzin és kombi karosszériával, továbbá DSG-váltóval párosított 184 lóerős 2 literes TDI motorral lesz elérhető.

A Škoda Octavia RS 2013-ban bevezetett harmadik generációja lenyűgözte a vásárlókat: 2016. január végéig több mint 71 800 példányt szállított ki belőle a Škoda.  Az első összkerékhajtású Octavia Combi megjelenésétől (1999) kezdve összesen több, mint félmillió Škoda 4×4 talált gazdára. A Limousine és Combi változatban is elérhető Octavia RS egyszerre sportos és felettébb praktikus autó.

Az Octavia RS 2000-ben megjelent első generációja volt az első sportos karakterű RS-modell, amellyel a Škoda piacra lépett. A három generációból összesen, 2000-től 2016. január végéig megközelítőleg 226 400 darabot adott át a Škoda a megrendelőknek.

Az új összkerékhajtással párosítva a Škoda Octavia RS a tökéletes autó a hétköznapokban, szabadidős tevékenységekhez, családi programokhoz és a szakmai életben is. Nagyszerűen helytáll minden vezetési szituációban. A hatfokozatú DSG-váltó és az összkerékhajtás exkluzív együttesének köszönhetően az autó 7,6 másodperc alatt gyorsul fel százra, a legnagyobb sebessége pedig 228 km/óra (Combi: 7,7 mp, 224 km/óra). A maximális forgatónyomaték 380 Nm, amely az 1750-3250-es fordulatszám-tartományban végig rendelkezésre áll.

A korszerű összkerékhajtásnak köszönhetően egyszerű vezethetőség és kiváló tapadás jellemzi az autót bármely útfelületen. Modern összkerékhajtásának alapja az elektronikusan vezérelt lamellás kuplung, amely a motor felől érkező forgatónyomatékot a pillanatnyi helyzettől függően osztja szét a négy kerék között. A kerekek akkor sem pörögnek ki, ha hirtelen indul vagy erősen gyorsul a jármű. Az izgalmas vezetési dinamikán kívül, magas szintű aktív biztonságot is szavatol a rendszer.

Ugyanakkor az Octavia RS 4×4 kivitelben minden megvan, ami lenyűgöző az elsőkerék-hajtású Octavia RS-ben is: sportfutómű többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel, elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+) a dinamikusan vett kanyarokért, progresszív áttételezésű elektromechanikus szervokormány és adaptív lengéscsillapítás-szabályzás. Utóbbi, a DCC, amellyel a futómű-karakterisztika Normal, Comfort és Sport üzemmód szerint állítható, most először kerül az Octavia kínálatába. A DCC-vel kombinált menetdinamikai szabályzórendszer Eco és Individual üzemmódot is kínál.

A számtalan vezetői segédrendszer, amelyek a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet szolgálják, egyúttal az Octavia RS 4×4 kiemelkedő műszaki színvonalát is hangsúlyozzák. A legújabb különlegesség az infotainment rendszerek terén az új okostelefonokhoz használható vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetőség, amely 2016 nyarától lesz rendelhető Magyarországon.

Az RS 4×4 az újabb példa az Octavia harmadik generációjának sokféleségére. Összesen tizenhárom különböző verzió készül belőle.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/