/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az ötajtós Audi A3

2012. szeptember 26. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi bemutatta az új A3 Sportback modellt, amely tágasabb belső térrel, erős és hatékony motorokkal, valamint innovatív felszerelésekkel érkezik. Jövő februárban kerül a márkakereskedésekbe.

Bár az új ötajtós A3 csak alig nagyobb, mint az aktuális modell (h., sz., m.: 4310, 1780, 1425 mm), a tengelytávja 58 mm-rel hosszabb (2636 mm), tehát alapvetően nagyobb helyet kínál az utasoknak. Az aktuális 3-ajtós verzió tengelytávjával összevetve 35 mm az előnye. Akárcsak az új Golf 7, az A3 Sportback is a Volkswagen konszern új moduláris MQB padlóvázára épül.

A kompakt Audi sarkos, dinamikus vonalaival, és aprólékosan kidolgozott részleteivel hívja fel magára a figyelmet. Singleframe hűtőrácsának felső sarkait megdöntötték, és a fényszórók formáján is változtattak. Az Audi felárért xenon plus fényszórókat, illetve a későbbiekben teljes LED-es fényszórókat is kínál majd az autóhoz, elsőként a kategóriában. Az ingolstadti modelleket jellemző ablak alatti tornádóvonal hangsúlyos vállat rajzol az A3 esetében, de a profilt a küszöbidomok fölött végigfutó dinamikus vonal is lendületessé teszi.

A kocsit ezen kívül nagy kerékjáratokkal, vékony C-oszlopokkal és decens hátsó légterelővel látták el. A visszapillantó tükrök az ajtókra kerültek. A tagolt far is a legújabb Audikat idézi, erős ajtóperemmel és osztott, LED-technikájú lámpákkal. Alulra egy diffúzorszerű elem került, a kipufogógázok pedig a motorizáltságtól függően szimpla vagy dupla végen át jutnak a szabadba. Az új A3 Sportback 13-féle színben lesz megvásárolható, három szolid, nyolc metál és két gyöngyház-effekt fényezéssel. Természetesen a vevők választhatnak majd S line sportcsomagot is.

A következetes, könnyű építésmódnak köszönhetően az új A3 Sportback mintegy 90 kilogrammal könnyebb elődjénél. Vezető nélkül az 1,4 TFSI kivitel például csak 1,2 tonnát nyom.

Az új A3 Sportback műszerfala letisztult és elegáns, ugyanakkor a sportosságot sem nélkülözi, ahogy az egy Auditól megszokott. Nagyon jól mutatnak például a turbinakerékre emlékeztető légbeömlők. A középkonzolt kissé a vezető felé is fordították. Az MMI irányító rendszer monitora a motor indításakor bújik elő a fészkéből, a rendszer pedig az ülések közti konzolról tekerővel vezérelhető (a legmagasabb felszereltségi szinten érintésvezérelt középrésszel jön). A kézifékkart elektromos rögzítőfék váltotta fel, ami egy újabb, nagyobb Audikból átszivárgott megoldás. A volán felszereltségtől függően három vagy négyküllős, alul lapított, multifunkciós, illetve váltófülekkel ellátott. Vadonatújak a kiváló oldaltartású ülések. Opcióként sportülések is rendelhetők.

A közel 6 centiméteres tengelytáv növekedésnek köszönhetően az A3 Sportback hátul tágasabb, akár három felnőttnek is kényelmes lehet. A lábtér mellett a fejtér is gazdagodott néhány milliméterrel. A poggyásztér 380 literes és az üléstámlák lehajtásával 1220 literig bővíthető. Praktikus, hogy ezzel sík padló alakítható ki.

Az Audi kezdetben egyféle dízel és kétféle benzinmotorral kínálja majd az A3 Sportback modellt, de a motorpalettához később két másik gázolajos és egy újabb benzines aggregát csatlakozik. Mindegyiket direkt befecskendezéssel, turbófeltöltéssel, innovatív hővezérlő és start-stop rendszerrel látták el, így a fogyasztás körülbelül 10 százalékkal javult. A legtakarékosabb erőforrás a 105 lovas 1,6 TDI hajtómű, amely kézi váltóval csupán 3,8 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként és 99 g/km a széndioxid-kibocsátása. Eközben nem is lassú vele az Audi, ugyanis 10,9 szekundum alatt gyorsul százra és eléri a 194 km/órás sebességet.

Később érkezik az új fejlesztésű 2 literes TDI motor, amely 150 vagy 184 lóerős kivitelben lesz elérhető. Előbbi nyomatéka 320 Nm és mindössze 8,4 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára a fronthajtású ötajtós A3-ast. A végsebessége is impozáns, 213 km/óra. Az utóbbi, erősebb verzió már 380 Nm-t tud, a százas sprint pedig csak 7,4 másodpercig tart. Lenyűgöző a végsebesség is: 232 km/óra. Mindezek után szinte hihetetlen, hogy a kisebbik motor 4,2, a nagyobbik pedig 4,3 litert fogyaszt átlagosan.

Az A3-ban bemutatkozó, új fejlesztésű, 122 lovas 1,4 TFSI blokk mellett a downsizing jegyében később jön az ismert 1,2 TFSI aggregát is, 105 lóerővel és 175 Nm-es nyomatékkal. S tronic duplakuplungos váltóval az erőforrás mindössze 10,7 szekundum alatt felgyorsítja százra a kocsit. Persze az immár alumínium blokkos, 107 kilogrammos 1,4 TFSI motor is dinamikusan mozgatja az ötajtós Audit: 9,3 másodperc alatt elintézi a százas sprintet és 203 km/óra a vége. A későbbiekben ennek a motornak egy 140 lovas verziója is megjelenik a palettán, amely 200 helyett 250 Nm-es nyomatékkal és hengerlekapcsolásos technológiával bír. Az adatok itt 8,4 szekundum és 213 km/óra.

Aki azonban még ennél is erősebb benzinmotorra vágyik, választhatja majd a 180 lóerős 1,8 TFSI motort. S tronic-kal párosítva álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsítja az A3 Sportback-ket nulláról százra és 232 km/órás végsebességet tesz lehetővé számára. Az 1,8 TFSI és a 2,0 TDI motorokhoz quattro állandó összkerékhajtás is kérhető. Mindamellett a környezettudatos vásárlókat is célba veszi az Audi a jövőre piacra kerülő 110 lóerős TCNG gázüzemű, valamint a 2014-ben debütáló A3 Sportback e-tron hálózatról tölthető hibrid modellekkel. A TCNG modell érdekessége, hogy az Audi saját, fenntartható módon megtermelt e-gas üzemanyagával működik, így a kocsi átlagos károsanyag-kibocsátása mindössze 30 g/km.

A csúcsot az MMI navigation plus képviseli, amelyet érintésvezérelt kontrollerrel, 60 GB kapacitású merevlemezzel, DVD meghajtóval és hangvezérléssel szállítanak. A 17 centiméteres monitor 3D-s grafikájú. A rendszer kiegészíthető Bluetooth online autótelefonnal, amely UMTS hálózaton keresztül csatlakozik az internetre. Az integrált WLAN hotspoton keresztül az utasok szabadon szörfözhetnek a világhálón és küldhetnek emaileket, akár egyszerre nyolc készüléken. Ami a vezetői asszisztens rendszereket illeti, az A3 Sportback felszerelhető követési távolság szabályzással kiegészített tempomattal, holttérfigyelő és sávtartó rendszerrel, fáradtságfigyelő rendszerrel, táblafelismerő kamerával, automatikus parkolást segítő rendszerrel és az Audi balesetmegelőző rendszerével, a pre sense-szel is.

Az új Audi A3 Sportback 2013 februárjában érkezik meg a németországi márkakereskedésekbe. A kicsivel később megjelenő 1.2 TFSI bázismodell ára 22 500 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/