/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új, hibrid Honda Civic

2022. március 23. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatta a vadonatúj, 11. generációs Civicet a Honda. Az ikonikus kompakt modell kizárólag öntöltő hibrid hajtáslánccal lesz kapható, az első példányok ősszel érkeznek meg a márkakereskedésekbe.

Az új Civic elegáns, egyben sportos megjelenésű, a korábbinál 25 mm-rel alacsonyabbra helyezett motorháztetővel és jelentősen megnövelt üvegfelületekkel. A nagy szélvédőknek és ablakoknak köszönhetően még tágasabbnak, illetve szellősebbnek érződik az utastér, hiszen minden eddiginél több fény áramlik be.

Összehasonlítva az előző Civic nemzedékkel, az A-oszlop hátrébb helyezkedik el, hogy az első kerekek középpontjára mutasson, ezzel ugyanis még kiegyensúlyozottabbá váltak a formai arányok és szélesebbnek, jobb kiállásúnak tűnik a modell, bármely szögből is vizsgáljuk. Mindazonáltal a tető legmagasabb pontja előrébb került a kifutó változathoz képest, így enyhe lejtést kapott a tetővonal és nyújtottabbá, sportosabbá vált a hátsó rész.

A jellegzetes profil nagyobbnak láttatja a kerekeket, s mivel a nyomtáv nőtt, a kerékjárati ívek pedig szűkebbek lettek, az egész formaterv lendületesebbnek és talajhoz közelibbnek tűnik. A külső tükrök közvetlenül az ajtóra kerültek.

Miként a korábbi Civic-nemzedékek, így a 11. generáció is afféle „minden célra alkalmas ferdehátú”, de a múltbéli modellváltozatoknál jóval tágasabb és praktikusabb. A 35 mm-rel megnövelt tengelytáv révén nagyobb és kényelmesebb utasteret alakíthattak ki a tervezők, ráadásul az útfekvést és egyenesfutást illetően is sikerült magasabb szintre emelni az autót. Jelentős változás, hogy a modell történetében először műgyantából készülő csomagtérajtót alkalmaztak a Honda mérnökei. Hogy még letisztultabb legyen a tető és a hátsó traktus, a zsanérokat is áthelyezték.

Az utastérben a „vízszintes stílusú” műszerfal hívja fel magára elsőként a figyelmet. Elismerésre méltóak a kellemes tapintású anyagok is, akárcsak a feltűnő, fémből készülő, méhsejtrácsos légbeömlő, ami a teljes műszerfalon végighúzódik. További jó hír, hogy az Advance felszereltségi szintű kivitelnél 10,2″-os képátlójú, HD-felbontású, folyadékkristályos kijelző segíti a vezetőt, még egyszerűbbé téve a Civic e:HEV használatát.

Ez utóbbit szolgálja az új Civic-hez kínált, ösztönösen kezelhető infotainment rendszer is. A központi érintőképernyő immáron 9″-os, és némiképp feljebb került. A vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget is felkínáló rendszer természetesen az Apple Carplay és az Android Auto alkalmazást sem nélkülözi, és hogy a hifirendszer is a legmagasabb színvonalon álljon, az Elegance és a Sport változatban 8 db, a Bose rendszerrel kínált Advance verzióban pedig 12 db hangszórón át szólalhatnak meg az utasok kedvenc muzsikái.

Az új Civic a már bizonyított e:HEV rendszer legfejlettebb változatára épül, beleértve az alapmodellt is. Ennek lelke egy 2,0 literes benzines, közvetlen befecskendezésű i-VTEC erőforrás, amihez egy kicsi, de nagy teljesítményű villanymotor, egy generátor, valamint egy 72 cellás lítium-ion akkumulátor társul. A rendszer csúcsteljesítménye 184 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 315 Nm. A belső égésű motor termikus hatásfoka 41%, ami az egyik legmagasabb érték a sorozatgyártású erőforrások között.

Hibrid üzemmódban a benzines erőforrás és a villanymotor együtt mozgatja az autót. A működést új, kompakt teljesítményszabályozó egység vezérli, ami éppúgy a motorháztető alá került, mint a hajtáslánc többi összetevője. Ezzel szemben az intelligens energiaegységet a hátsó ülések alá helyezték, így a súlyelosztás is optimális lett.

Maga a hajtáslánc észrevétlenül és automatikusan kapcsol elektromos, hibrid és belső égésű/benzines (EV, Hybrid és Engine) hajtásmód között, a vezetőnek. Az erőforrás, a váltó és a műszeregység működését egyaránt szabályozó menetüzemmódokról (Eco, Normal, Sport és egyéni) viszont maga a sofőr dönthet, így mindig kedvének, illetve az aktuális helyzetnek megfelelően állíthatja be a karakterisztikát. A cél az volt, hogy a WLTP szabvány szerint a CO2-kibocsátás maradjon 110 g/km alatt, a kombinált fogyasztás pedig ne haladja meg az 5,0 l/100 km-t.

A vezethetőség és a vezetési élmény szintén nagy hangsúlyt kapott, ezért a teljesítményleadás egyenletes és kiszámítható, a futómű pedig biztos úttartást és egyenesfutást garantál. A hátsó nyomtáv is nőtt, így még jobb kanyarvételi képességek jellemzik a modellt; különösképpen, hogy az első lengéscsillapítókat is áthangolták és új, alacsony súrlódású féltengelyeket építettek be. Az új Civic a típus történetében először speciális, „teststabilizáló” első üléseket kap, amelyek határozottabban tartják a bennük ülőket és nagyobb kényelmet nyújtanak.

A vadonatúj Civic utasait Honda Sensing csomag óvja menet közben. Szerves része például az új, 100˚-os, nagy látószögű kamera, valamint a hozzárendelt, továbbfejlesztett felismerő szoftver, ami a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is képes azonosítani. Az ütközés erejét mérséklő fékrendszer mellett az intelligens sebességhatárolóval kiegészített sávtartó asszisztens, a holttérfigyelő, a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer és a torlódás-asszisztens is nagyot fejlődött, s természetesen az átfogó menetbiztonsági rendszer része.

A Civic 1972-ben jelent meg a Honda választékában, és azóta is a vásárlók egyik kedvence. Erről tanúskodik, hogy az elmúlt közel fél évszázadban 27,5 millió Civic kelt el és 170 országban értékesítették a típust. A felmenők sikereire építkező, 11. generációs Civic első példányai várhatóan 2022 őszén érkeznek az európai és a hazai kereskedésekbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/